SportUitlaat skoda octavia vrs 2.0tsi dsg

wachma

Actief lid
Weet iemand of er al een uitlaat voor de 2.0 tsi beschikbaar is om wat meer power te krijgen?
Ik heb de optie soundgenerator gekozen maar ik veronderstel dat dit gewoon een pijpje in de motorruimte is die voor het fake geluid zorgt?
 

CDK

Forumguru
Beter bestel je die optie af, is een erg triest fake geluid door de luidsprekers :shutup:
 

Rallye

Forumguru
Beter bestel je die optie af, is een erg triest fake geluid door de luidsprekers :shutup:
Volgens mij is gaat het bij de RS niet via de luidsprekers, maar door membraan dat in trilling gebracht wordt door de (inlaat?)lucht. Bij een BMW gaat het volgens mij wel over de speakers; bij een Renault Clio ook. Bij die laatste kun je zelfs het geluid kiezen (Clio V6, Nissan GTR).
 

RaceVrs

Banned
Haha ja die clio maakt het heel bont :-p tis inderdaad een klepje/membraampje owzo in het uitlaat traject.
 

CDK

Forumguru
Zou kunnen dan heb ik de info van mijn dealer waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd, gelukkig is het uit te schakelen ;)
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad heeft @Rallye een stuk te pakken.
Het bestaat uit een toestel (de generator) die middels een buisje op het inlaatluchttraject aangesloten wordt en die generator waarin inderdaad het trillende membraan zit, wordt weer verbonden met een stuurapparaat.
Dat stuurapparaat kan weer gecodeerd worden aan je Columbus zodat de versterking enigszins geregeld kan worden. Via Ross Tech vernomen dat vele VAG auto's met de juiste boordmodule vanaf ca. 2011 van z'n soundgenerator voorzien kunnen worden. Generator en stuurmodule verdwijnen onder de parafanbak achter bekleding dus de nodige bekabeling zal getrokken moeten worden
 

ertromp

Forumguru
Weet iemand of er al een uitlaat voor de 2.0 tsi beschikbaar is om wat meer power te krijgen?
Ik heb de optie soundgenerator gekozen maar ik veronderstel dat dit gewoon een pijpje in de motorruimte is die voor het fake geluid zorgt?
Is er die uitlaat. Bij onze oosterburen waar ik lid ben van Skodacommunity.de is er al een die een RVS uitlaat compleet vanaf de turbo heeft laten maken.

Dus niks geen sound generator maar gewoon een dikke uitlaat eronder en de ramen open houden en genieten :D
 
Ik rijd nu sinds gisteren de O3 RS TSI en de sportstand is gewoon leuk! Het geluid, het terugschakelen met tussengas, de power omdat je altijd in het juiste toerental zit enz.... Het geluid geeft juist naast de power die het blok heeft een extra dimensie (kick)! Natuurlijk ben ik er me van bewust dat het ''gemaakt'' is maar dat bederft voor mij de pret absoluut niet. Puur omdat het geluid overeenkomt met de acceleratie.
 

TL@

Forumguru
In de RS TDI zit er in elk geval enkel een kleine luidspreker onder de motorkap (deze gaat bij onmiddellijk uitgeschakeld worden wanneer de auto geleverd wordt, het enige erger dan diesel geklop, is zo'n fake geluidje)
 

lawewing

Forumguru
is zelfs geen pijpje volgens mij maar een luidspreker..
Klopt! Produceert enkel binnen in de auto een zogenaamd sportief motor-/uitlaatgeluid via een luidspreker. Ik heb begrepen dat het buiten de auto niet hoorbaar zou zijn, maar daar kan ik me in vergissen.
 

ertromp

Forumguru
In de RS TDI zit er in elk geval enkel een kleine luidspreker onder de motorkap (deze gaat bij onmiddellijk uitgeschakeld worden wanneer de auto geleverd wordt, het enige erger dan diesel geklop, is zo'n fake geluidje)
Zie m'n uitleg in #10. Het is geen luidspreker onder de motorkap.
 

ertromp

Forumguru
Klopt! Produceert enkel binnen in de auto een zogenaamd sportief motor-/uitlaatgeluid via een luidspreker. Ik heb begrepen dat het buiten de auto niet hoorbaar zou zijn, maar daar kan ik me in vergissen.
Zie m'n uitleg onder #10. Het is geen luidspreker onder de motorkap
 

TL@

Forumguru
Foto-VSG4UH3H-D.jpg

Wel degelijk een luidspreker/resonator onder de motorkap:
http://www.briskoda.net/forums/topic/301834-has-anyone-disabled-the-vrs-sound-generator/?p=3609062
 

ertromp

Forumguru
@TL@ : goed lezen. Dat is geen luidspreker maar de generator. Die zit weer gekoppeld aan een stuurmodule die weer gekoppeld zit aan de Columbus waar uiteindelijk het geluid vanuit de speakers in je auto terecht komt.
 
Bovenaan Onderaan