Mijn Superb 3.6 V6 4x4 2010

bobbl

Forumguru
Beste Forummers,

Ben nieuw hier op het forum, heet Bob, rijdt een Volvo S60 maar ben
van plan om een Superb 3.6 V6 4x4 van 2010 te kopen met een ton op de klok.
Deze is uitgevoerd met een DSG 6 bak.
Mijn vragen : -zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten?
- hoe houdt de DSG bak zich gekoppeld aan de V6?
- Hoeveel km doet een DSG bak bij normaal gebruik (revisie)?
Het is trouwens een Elegance Business.

Graag reactie van de kenners.....
 

CDK

Forumguru
@bobbl, welkom Bob, ik kan maar 1 ding zeggen, doen! Als het verbruik zoals in mijn onderschrift vermeld staat je niet afschrikt is het 1 groot feest, voor de DSG moet je eigenlijk even langs TVS voor een software aanpassing, daarna is het perfect! Heerlijke machine en een genot om mee te rijden kilometer na kilometer. Wat betreft de koppeling..., die moet je eigenlijk door iemand met VCDS even laten checken op slijtage, @Antera of @ertromp kunnen je daarmee van dienst zijn, bijvoorbeeld tijdens je proefrit of in je garantie periode?
 

bobbl

Forumguru
@bobbl, welkom Bob, ik kan maar 1 ding zeggen, doen! Als het verbruik zoals in mijn onderschrift vermeld staat je niet afschrikt is het 1 groot feest, voor de DSG moet je eigenlijk even langs TVS voor een software aanpassing, daarna is het perfect! Heerlijke machine en een genot om mee te rijden kilometer na kilometer. Wat betreft de koppeling..., die moet je eigenlijk door iemand met VCDS even laten checken op slijtage, @Antera of @ertromp kunnen je daarmee van dienst zijn, bijvoorbeeld tijdens je proefrit of in je garantie periode?


TVS/ DSG dokter zit bij mij in de buurt, maar hoe weet ik of die aanpassing al gedaan is?
En de koppeling? wat is VCDS en valt die slijtage onder garantie?
 

CDK

Forumguru
waar koop je de auto? In NL of ga je importeren? Bij een dealer met garantie of particulier?
check aan de hand het kenteken met bijvoorbeeld zomoto wat de opgegeven waarde is, verder kan je kijken waar in bijvoorbeeld Duitsland zulke auto's voor te koop staan, tel daar de rest BPM bij op en je hebt een aardig vergelijk.
VCDS is een software tool van de firma Ross-Tech uit USA speciaal voor VAG auto's hiermee kan je o.a. aanpassingen doen en foutcodes uitlezen en wissen.
 

CDK

Forumguru
slijtage valt niet onder garantie, maar als de koppeling versleten is op het moment van aanschaf of hij is binnen de garantie aan vervanging toe wel. of er aanpassingen gedaan zijn kan je vragen aan de vorige eigenaar / garage waar je de auto aan wil schaffen. als je bij rustig rijden extreem lage toeren draait of in de S stand denkt dat je qua rpm en geluid in een formule 1 auto zit is er nog geen aanpassing gedaan.
 

bobbl

Forumguru
slijtage valt niet onder garantie, maar als de koppeling versleten is op het moment van aanschaf of hij is binnen de garantie aan vervanging toe wel. of er aanpassingen gedaan zijn kan je vragen aan de vorige eigenaar / garage waar je de auto aan wil schaffen. als je bij rustig rijden extreem lage toeren draait of in de S stand denkt dat je qua rpm en geluid in een formule 1 auto zit is er nog geen aanpassing gedaan.


ok bedankt voor de info zover!

Auto is tot de laatste beurt (okt 2013 89000) bij de dealer in onderhoud geweest.
1ste eigenaar, heeft nu een PHEV!! gekocht bij de Mitsubishi dealer.
Op 24 april is de auto naar een handelaar gegaan, en die biedt hem nu aan.
 

CDK

Forumguru
en de handelaar geeft geen garantie verwacht ik?
probeer iemand met VCDS de auto uit te laten lezen, dat blok kan nog wel een paar ton mee als er normaal mee gereden is, daar ben ik niet zo bang voor.
 

bobbl

Forumguru
en de handelaar geeft geen garantie verwacht ik?
probeer iemand met VCDS de auto uit te laten lezen, dat blok kan nog wel een paar ton mee als er normaal mee gereden is, daar ben ik niet zo bang voor.

Ik kan een half jaar garantie krijgen, hij werkt met een garage die alle onderhoud doet samen.
 
Bovenaan Onderaan