Problemen O3 Greenline

Remakil

Forumguru
Kans is groot dat je druk op de oren weghaalt door een reservewiel te plaatsen. Daar zit een soort dubbele bodem die resoneert. Als je daar zo'n plakset hebt dan, want met een reservewiel heb je daar geen last van...

Dat wiel zet je vast met een bout en als die goed strak zit, is de druk voortaan weg heb ik me laten vertellen...
 
Helaas helpt reservewiel (bij mij) niet. Grootste verschil maakte de achterklep + schokbrekers + bandenspanning. Voor mij is het stuiteren en bijbehorende bonkgeluid nu acceptabel. Alleen de druk zit me nog echt in de weg. Gelukkig wel erkend door de dealer, maar ze weten ook niet wat ze nu moeten doen....
 

Jstruijk

Senior Member
Sommige auto's produceren meer cabinedruk dan andere en daar moet een oorzaak voor zijn. Of je er gevoelig voor bent is een 2e. Het kan zijn dat jouw auto wel degelijk hetzelfde "probleem" heeft dan de auto van iemand die last van zijn oren heeft, maar wellicht ervaar jij geen extra druk op je oren omdat jij er niet gevoelig voor bent.
Ik heb bv de druk in 2 verschillende autos wel gevoeld terwijl mijn vrouw helemaal nergens last van had. Die auto's hadden dus wel degelijk hetzelfde "probleem" zoals hier wordt omschreven, maar niet iedereen heeft er last van.

Dus simpelweg zeggen, "Ik heb er geen last van dus mijn auto is in orde" gaat niet helemaal op.
 

Base

Lid
vandaag staat mijn combi ( GR BL) bij de dealer ivm het dreunende geluid. Het lijkt mij uit de achterklep te komen. Als ik deze uit de vergrendeling haal ( maar nog net dicht maar wel ontgrendeld ) is het gedreun weg.
Blijft er alleen nog dat ik een van de personen ben die last heeft van druk op de oren. Deze week met 5 man in de auto gezeten waarvan er ( buiten mij ) maar 1 last kreeg van de oren. Hopelijk heeft het een met het ander te maken en is het straks opgelost. Anders worden het veel ritjes naar de dealer, of teruggave van de auto aan de LM
 

intruder1400

Actief lid
Succes. Hou ons op de hoogte.

Ik ben met het geluidje rechts voor uit het dashboard halverwege de dealer gekomen. Heb alles uit het dashboardkastje gehaald (had ik eerder ook al gedaan) maar ook de lifehammer. En jawel, stilte!

Heb de lifehammer op een andere manier bevestigd en het geluidje is weg. Kwam mooi uit, want dat ding nam veel te veel bergruimte in beslag. Voor de geïnteresseerden: http://www.skodaforum.nl/forum/index.php?threads/21689/ post #39.

Doe er je voordeel mee!!
 

Rodo

Lid
Net auto bij de garage afgeleverd O3 GL. Voor een storing en voor het bonkende geluid bij rijden over drempels en putten (eigenlijk bij elke oneffenheid in het wegdek). Monteur meegereden. Die deed geen uitspraken.... Ze gaan het onderzoeken.
Zelfde weg gereden net met een Fabia, die is toch een stuk stiller over die hobbels. ongeloofelijk.
We gaan het horen vanmiddag.
 
Vorige week geklaagd via de leasemaatschappij over het bonken en de druk op de oren en dit doorgegeven aan de dealer. Ik werd net teruggebeld door de dealer. Mijn auto gaat voor onderzoek naar PON. Ben benieuwd of en zo ja wat ze gaan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rodo

Rodo

Lid
Mijn klacht over bonken is afgedaan met "hoort bij de stugheid van de auto. Er is geen technisch mankement.." :mad:
Onacceptabel dus gaat er een gepeperde brief naar PON en LM (ook pon).
De Fabia die ik meekreeg is ook weer stiller over drempel en putten dan een O3.

1 ding is zeker: dit is mijn 1e en laatste Skoda. Jammer.
 

CDK

Forumguru
@Rodo, jammer dat je deze ervaring hebt en dat je nu al weet dat het je laatste Skoda is.....
PON is soms weinig toegeeflijk, maar is ook importeur van VW en Audi, en nu heeft Skoda het gedaan...., daar ben ik het niet mee eens, dezelfde onderdelen worden ook op andere VAG auto's toegepast namelijk.
Probeer eens een Twitter offensiefje!! Dan nemen ze je spontaan wél serieus, blijft het natuurlijk nog wél jammer dat dat nodig is.....
 
Mijn klacht over bonken is afgedaan met "hoort bij de stugheid van de auto. Er is geen technisch mankement.." :mad:
Onacceptabel dus gaat er een gepeperde brief naar PON en LM (ook pon).
De Fabia die ik meekreeg is ook weer stiller over drempel en putten dan een O3.

1 ding is zeker: dit is mijn 1e en laatste Skoda. Jammer.

Mag ik vragen bij welke dealer jij komt?
Ik zit bij de dealer in Barendrecht en daar hebben ze me wel serieus genomen betreffende het bonkende geluid.
De schokbrekers achter zijn vervangen wat het probleem nog niet opgelost heeft en nu is het afwachten wat de volgende stap van de dealer is. Zij hebben het ook bij PON neergelegd.
Ik moet 5 jaar in deze auto rijden en wordt er nu al gek van. Ze lossen het maar op desnoods met een Eibach setje er onder op hun kosten.
 
Bovenaan Onderaan