Wrappen van dak 03 Combi

lugolux78

Forumguru
Skodamensen,

Ik zag al hier en daar een suggestie voor de O3 combi om met hoogglansfolie dak te wrappen. Iemand ervaring hiermee. Iemand advies over een goede leverancier hiervan?

Hoor het graag!
 

blokart

Senior Member
Ik had het idee om het op mijn O3 met Plastidip te doen, niet zo duur en minder verspiling want als je het goed
wil laten ogen is er meer folie voor de vuilnismand vanwege het panodak, rest van het dak dient in 1 stuk te zijn
zonder naden.
Voordeel is ook dat ik het zelf kan gaan doen, folie zou ik ook wel aandurven maar hier meer risico vanwege
weinig ervaring met grote vlakken wel al gewekt voor kleinere spullen met 3M Dinoc carbon folie.
 

blokart

Senior Member
Kwam dit tegen

http://www.wrapfolie.nl/zelfklevend-wrap-folie/Autodak-glans-zwart

Ik ga dit zelf niet doen en betaal graag manuren, als het maar goed gebeurd.

@blokart hoe ver achter de panodak zou je de folie trekken?
Tot aan dakspoiler?
Dus dakspoiler in kleur van auto?
Of juist doortrekken?

Ik betaal liever leergeld (kans of mislukking) maar weer een ervaring rijker.
Persoonlijk zou ik alleen voor het dak gaan en geen spoiler, met Plastidip maakt het voor mij niet
uit, het te proberen is juist iets meer verf/afplakwerk, niet goed dan gaat het er zo weer af.
 

lugolux78

Forumguru
Ik betaal liever leergeld (kans of mislukking) maar weer een ervaring rijker.
Persoonlijk zou ik alleen voor het dak gaan en geen spoiler, met Plastidip maakt het voor mij niet
uit, het te proberen is juist iets meer verf/afplakwerk, niet goed dan gaat het er zo weer af.

Ja ik heb al leergeld betaal met de plakzooi :) Dus dat doet deze meneer echt niet meer
haha
Mooi ook als je hem wrapt met hoogglans meteen ook antenne meenemen.
Snap nog steeds niet waarom deze op de O3 niet in kleur is meegespoten...

Je zou dakafval kunnen gebruiken voor de binnenkant van de deuren bij de B zuil.
Hier zie je carrosseriekleur, vind ik persoonlijk anno 2014, niet meer bij een auto van de allure van de Octavia kunnen...
Dus die zou ik dus ook willen wrappen...
 

blokart

Senior Member
Mooi ook als je hem wrapt met hoogglans meteen ook antenne meenemen.
Snap nog steeds niet waarom deze op de O3 niet in kleur is meegespoten...

Simpel antwoord: €€€ Deze moeten afzonderlijk worden gespoten meer verschillende artikels meer voorraad, meer stockageruimte en nu past zwart overal op, kan ook nooit fout gaan, als je dit gaat optellen heb je al een flinke duit.

Je zou dakafval kunnen gebruiken voor de binnenkant van de deuren bij de B zuil.
Hier zie je carrosseriekleur, vind ik persoonlijk anno 2014, niet meer bij een auto van de allure van de Octavia kunnen... Ja, het prijsverschil moet toch ergens zitten?
Dus die zou ik dus ook willen wrappen... Iets om over na te denken om te gaan doen, eerst even kijken hoe het staat in steel grey.
 

lugolux78

Forumguru

hahaha.
Antenne heb ik niet eens zo bekeken.
En deurpanelen vind ik dat het bij een Octavia wel gewoon hoort.
Rapid (echte prijsvechter) dus niet...persoonlijke mening
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb goede ervaring met wrapfolie.nl Ze hebben bij mij de deur/dashboard lijsten gedaan omdat ik het lichte zilver niet mooi vond. Aardige jongens ook die plezier hebben in hun werk. Toen ik daar was stond er ook een bmw die plastidip had en ik was niet echt overtuigd. Het idee is leuk, maar ik vond dat het erg leek op een sinaasappelhuid ipv mooi strak. Wrap is wel heel mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

blokart

Senior Member
Ik heb goede ervaring met wrapfolie.nl Ze hebben bij mij de deur/dashboard lijsten gedaan omdat ik het lichte zilver niet mooi vond. Aardige jongens ook die plezier hebben in hun werk. Toen ik daar was stond er ook een bmw die plastidip had en ik was niet echt overtuigd. Het idee is leuk, maar ik vond dat het erg leek op een sinaasappelhuid ipv mooi strak. Wrap is wel heel mooi.

Ik heb met Plastidip (heb hier geen aandelen in ;) al een paar onderdelen gedaan en heb geen sinaasappelhuid maar ik gebruik het niet op de conventionele manier want dan kan je idd dit verschijnsel voorhebben en dat is naar mijn mening niet zo mooi.
 

s-line

Forumguru
Wij hebben van procartuning ook al een paar auto's ge plastic dipt maar ik ben eerder benieuwd of dat uiteindelijk ook nog goed schoon te maken is want het is echt rubberachtig en voelt behoorlijk stroef dus denk ik dat het lastig is om het het te reinigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

blokart

Senior Member
Wij hebben van procartuning ook al een paar auto's ge plastic dipt maar ik ben eerder benieuwd of dat uiteindelijk ook nog goed schoon te maken is want het is echt rubberachtig en voelt behoorlijk stroef dus denk ik dat het lastig is om het het te reinigen.
Ik heb een chroom omlijsting gedaan van m'n motorkap rooster en het is goed schoon te houden, enige probleem maar dat heb je bij gewone lak ook zijn de beschadigingen van steenslag op die plaats, anders behoorlijk tevreden
maar voorbereiding en laagdikte is van groot belang.
Eventueel is zelf een primer aan te brengen zodat het niet meer verwijderbaar is, ook mogelijk is een gloss aan te brengen zodat de matte look er niet meer is.
Ik heb de blanke P-dip al gebruikt om een printkaart echt te dompelen als vocht-corrosie bescherming en het werkt super, dit was volgens mij zelf hun eerste toepassing om electrische componenten te beschermen.
 

s-line

Forumguru
Ik snap dat kleine deeltjes prima gaan, maar grote oppervlakken vind ik erg stroef aan voelen, net als echt rubber. En daarom denk ik dat het lastig wordt om dat schoon te maken,zoals insecten op de voorkant en vogelpoep. Wij hebben nu zo'n 7 auto's ge dipt maar het ziet er verder wel super uit hoor.:thumbsup:
 

Pendragon

Forumguru
Ik had deze filmpjes een keer bekeken:
en bij deze laat hij zien of insecten met een hogedruklans verwijderd kunnen worden (ja dus):
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
lijkt mij wel dat de hoge druk lans in het filmpje flink geknepen staat in druk hoor ;)



weet niet als je er mee naar een wasbox gaat gaan, waar de druk >100 bar is op de hoge druk of je plastidip dan wel blijft hangen :D
(neen werkelijk, vraag het mij echt af! ;) )
 

dirkkroneman

Forumguru
Mijn ervaring is idd precies wat Joske beschrijft.. Heb het op de velgen zitten maar toch wel erg oppassen, hoewel er bij mij "slechts" 3 lagen op zitten vind ik het er vrij snel af gaan.. Ik ga een volgende keer naar folie kijken ;)
 

lugolux78

Forumguru
Ik denk dat ik toch voor de folie ga.
Gewoon omdat ik plastidip niet ken en ik vooral geen matte uitstraling op mijn dak wil hebben.
Het moet gewoon lijken als een groot glasoppervlak hebt.
Wat dus wel bij de O3 HB wel zo is
Bedankt voor de tips dusver. Erg bruikbaar!
 

Canon-Eye

Forumguru
weet niet als je er mee naar een wasbox gaat gaan, waar de druk >100 bar is op de hoge druk of je plastidip dan wel blijft hangen
Hoe hoog de druk is bij de nozzles is één ding - waar het vervolgens om gaat is belangrijker, namelijk hoe dicht je met die nozzle(s) bij het te reinigen oppervlak komt. De feitelijke druk op het werkvlak neemt af met minstens het kwadraat van de afstand (net als bv. de lichtsterkte, gemeten vanaf de bron, zoals fotografen wel weten).

Dus: met 100+ bar meer afstand houden dan met 30 bar of zo, als je de plastidip er niet af wil spuiten...
 

blokart

Senior Member
Op mijn delen zitten er misschien wel 8 lagen of meer maar is dan ook niet met de spuitbus gedaan, die geven als resultaat een meer korrelige structuur en dat wil ik niet.

Ik ga er met de normale waterspuit op spuiten (lokale leidingdruk tussen 3-4 bar) wasstraat (carwash) en hogedrukspuit is uit den boze.
 
Bovenaan Onderaan