Achteraf inbouwen van mistlampen vooraan

Anto

Lid
Hallo,

Graag had ik vooraan OEM mistlampen ingebouwd in onze Skoda Fabia Combi 5J (bj2012).
Heeft iemand enig idee of ik een adapterkabel moet aansluiten op de bestaande hoofdkabel, of dien ik een nieuwe kabel te trekken.
Ik was even kort bij de dealer geweest. Deze had al prijs gemaakt voor de onderdelen die ik dien te plaatsen maar qua bekabeling kon hij me niet helpen.

Heb al even rondgezocht op het forum maar niks gevonden. Graag jullie bevindingen aub.

Groeten Anto

m1cykleb4uiq_800.jpg

hpolie

Senior Member
Ik heb ze 2 dagen na de aflevering 8 jan 2013 laten monteren door de dealer. Maar die kan ze ook niet aan sluiten ze zeggen vanwege de computer instellingen, en er dan een nieuwe computer in zou moeten.
Dus heb ik ze toch bewust laten plaatsen vanwege het betere uiterlijk op de Fabia II Combi.

En doordat voor mistlampen niet verplicht zijn en ook niet aangesloten zijn, is naar ik weet dat ook wettelijk toegestaan. Maar mocht er iemand zijn die ze wel voor een redelijke prijs kan aan sluiten dan verneem ik dat ook gaarne.:D

Edit: De mistlampen + monteren betaalde ik € 250,- voor inkl. BTW.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Welkom streekgenoot, je mag je steeds voorstellen in de meet-en greet van ons forum, dat stellen we wel op prijs ;)

Leuke avatar heb je daar, eigenlijk heb ik daar wel copyright op... :D

Anto

Lid
Welkom streekgenoot, je mag je steeds voorstellen in de meet-en greet van ons forum, dat stellen we wel op prijs ;)

Leuke avatar heb je daar, eigenlijk heb ik daar wel copyright op... :D

Oei, ist echt? :pieker:

Als streekgenoten kunt ge wel wa van elkaar verdragen eh :maakmegek: !

Bakkertje

Forumguru
Als je af fabriek geen mistlampen hebt dan heb je neem ik aan ook gen schakelaar die je in 2 standen uit kunt trekken om de mistlampen voor en achter in te schakelen..?

Die zou je desgewenst op onderstaande link kunnen vinden (al dan niet met auto stand)
http://www.banggood.com/buy/vw-head-lights.html

Qua bedrading zou je de mistlampen vanaf deze schakelaar met een relais en een zekering aan kunnen sturen. Het zal een beetje hobbyen zijn maar volgens mij wel uitvoerbaar..\

Edit: Tadaa een complete set: http://www.aliexpress.com/item/HOT-...og-lamp-with-Halogen-bulb-wire/719888964.html

Anto

Lid
Het lijstje dat ik mee kreeg van bij de dealer is het volgende:
  • 2x mistlamp
  • 2x lamp
  • 2x fiche
  • 4x kabel
  • 1x schakelaar
  • 1x relais
Nu kan ik dit gerust wel allemaal plaatsen, ik moet gewoon weten via elektrische schema's waar ik moet beginnen en waar ik naartoe moet.

hpolie

Senior Member
@Bakkertje ik heb wel een 2 standen knop vanaf de fabriek en dus ook een achter mistlamp die wel normaal werkt als ik die knop uittrek.
Het gaat mij over de mistlampen voor, om die aangesloten te krijgen op een gunstige manier.

Bakkertje

Forumguru
@hpolie De schakelaar die ook de mistlampen voor in kan schakelen kun je verder uittrekken dan die alleen een achter mistlamp aan kan sturen. Er staan ook 2 symbooltjes op in plaats van 1..

hpolie

Senior Member
@hpolie De schakelaar die ook de mistlampen voor in kan schakelen kun je verder uittrekken dan die alleen een achter mistlamp aan kan sturen. Er staan ook 2 symbooltjes op in plaats van 1..

Tja en die van mij kan ik maar in een stand uittrekken, dus alleen voor achter mistlicht.

Bakkertje

Forumguru
Huh ? Hebben jullie op een Fabia maar 1 stand voor de mistlampen en dan zowel voor als achter gelijktijdig?
Bij mijn weten mag je de mistlampen voor ook eerder voeren dan achter.. bij mijn superb is een beetje uittrekken alleen de mistlampen voor en helemaal voor +achter.

hpolie

Senior Member
Huh ? Hebben jullie op een Fabia maar 1 stand voor de mistlampen en dan zowel voor als achter gelijktijdig?
Bij mijn weten mag je de mistlampen voor ook eerder voeren dan achter.. bij mijn superb is een beetje uittrekken alleen de mistlampen voor en helemaal voor +achter.

Ik heb maar een stand en dat is helemaal uittrekken voor het achter mistlicht, als mijn gewone verlichting aanstaat.

Faabtsi

Actief lid
Aansluiten is niet zo heeel veel werk! Is wel een priegel werk om aan te komen haha! Je hebt wat kabel nodig en kabel schoenen! Je gaat vanuit de bcm naar de mistpitten! Een relais hoeft niet omdat het vanuit de bcm aangestuurd word! En je moet een kabel trekken van de schakelaar naar de bcm! Heb het zelf nooit in een fabia gemonteerd maar wel in diverse golfjes 5! Kleine 2 uurtjes werk en dan nog even programmeren met de vagcom! En om eventueel de drl functie aan te sluiten trek je een draad van de schakelaar naar de drl lampjes!

Kan eventueel de aansluitingen van de bcm wel opzoeken! Heb ooit namelijk alle aansluitingen opgezocht!

Gr rob

hpolie

Senior Member
@Faabtsi, dus als ik het goed begrijp, heeft het niets met de computer te maken daar de dealer beweerde dat er dan een andere computer in moest?

Bovenaan Onderaan