Chatslet
Forumguru
Gisteravond een discussie gehad over kopervet op wielbouten. Ik heb zelf altijd geleerd dat bij het wisselen van de wielen de naaf schoongemaakt moet worden en ingesmeerd moet worden met kopervet en dat er ook op de wielbouten een dun laagje aangebracht moet worden omdat anders de boel niet meer los komt bij de volgende wissel. De meningen waren hier over nog al verdeeld. Men was het hier of mee eens of het was een van de volgende opvattingen:
Geen kopervet op de wielbouten want dan komt het aandraaimoment niet meer overeen. Wel op de wielnaaf.
of:
Kopervet alleen op de kop van de wielbout maar absoluut niet op het schroefdraad want dan komt het aandraaimoment niet meer overeen. Wel gewoon op de wielnaaf.
Hoe zijn hier de meningen?
Geen kopervet op de wielbouten want dan komt het aandraaimoment niet meer overeen. Wel op de wielnaaf.
of:
Kopervet alleen op de kop van de wielbout maar absoluut niet op het schroefdraad want dan komt het aandraaimoment niet meer overeen. Wel gewoon op de wielnaaf.
Hoe zijn hier de meningen?