Nadenken over DagRijLampen (DRL)

Oke mijn auto heeft ze nog niet en omdat ik meestal niet lange stukken rijdt,
is de accu nooit echt helemaal vol want ja je moet toch je verlichting aandoen 'smorgens/'savonds..
en overdag steeds vaker je verlichting aandoet.

Zoiets merk je dan in de winter als de auto niet lekker aanslaat wel bij de dealer geweest om uit te sluiten dat er geen ander probleem was. :rolleyes:

Dan ga je zoeken naar oplossingen die ook nogeens helpen kom je uit bij DRL's maar weer vele keuze's te verkrijgen,
nu lijken deze mij wel wat..
http://www.drled.nl/nl/dagrijverlic...edes-style-l-shape-drl-e4-rl00-markering.html

Je moet nog wel een schakelsetje aanschaffen want worden geleverd zonder!

Na meten met een papieren malletje moeten ze passen..
weet wel natuurlijk dat op papier het iets af kan wijken maar in grote lijnen moet het in het onderste rooster passen.

Denk eerdaags maar eens bestellen. :cool:

Zijn er nog enkele dingen/regels waar ik rekening moet houden behalve E-merkjes.

mvg rene

Ps; wordt nu uiteraard geen rijder die alleen met die DRL's gaat aanrijden tijdens slechte omstandigheden hoor.

Bijlagen

• 2013-03-01 11.13.44.jpg
    2013-03-01 11.13.44.jpg
    35,5 KB · Weergaven: 260
  • 2013-03-01 11.14.49.jpg
    2013-03-01 11.14.49.jpg
    21,7 KB · Weergaven: 259
  • maten markering.jpg
    maten markering.jpg
    12,3 KB · Weergaven: 259

Bakkertje

Forumguru
Kun je met VCDS je mistlampen niet "gewoon" activeren als DRL?
Laatst bij een golf V gedaan, kun je ook nog dimmen als je wilt..

Maar moeten de mistlampen dan niet ook een code in het glas hebben staan dat het is toegestaan om ze daarvoor te gebruiken?

Hallo Monique,

Nee nog niet besteld hoor eerst een rondje rondkijken alvorens te kopen,
impulsief ben ik zeker niet :tongue:..
Tevens is het belangrijk dat het E keurmerk ook duidelijk zichtbaar is anders kan het nog weleens problemen op gaan leveren
bij APK of politie controle´s of je moet de doos-bon steeds meenemen.

turboturbo

Forumguru
Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt / het eruit ziet. Ik vind aftermarket DRL een auto niet in alle gevallen sieren. Maargoed, het dient voornamelijk een praktisch doel, natuurlijk.

floyd2

Forumguru
.

Zijn er nog enkele dingen/regels waar ik rekening moet houden behalve E-merkjes.

Ps; wordt nu uiteraard geen rijder die alleen met die DRL's gaat aanrijden tijdens slechte omstandigheden hoor.

Zodra je de auto start en je hebt geen verlichting branden,dan moet de DRL branden.(automatisch)
En met slecht weer zou je je dimlicht aan moeten zetten waardoor de DRL niet meer zouden mogen branden.(uitgezonderd auto's zonder stadslicht waarbij ze gedimd mogen branden maar die zijn voor deze voorziening weer van een extra code op het armatuur voorzien)

rubo1977

Nieuw lid
Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum. Eigenlijk was ik op zoek naar iemand die mij kan vertellen waar een geschakelde positieve draad loopt onder de motorkap.
Bij mij zijn de drl reeds ingebouwd, alleen nu nog continu geschakeld, kon geen geschakelde positief vinden.
Hopelijk kan iemand me helpen.

Ruud

hallo ruud,
in de handleidingen van drl staat meestal aangegeven dat je op zoek moet naar de geel/zwarte draad die vanaf je stadslicht komt,
die kleine lampjes in de koplampen.

Hier moet dan de module van de drl op aangesloten worden die schakelt dan de drl uit als je de verlivhting aandoet.

@monique: nog geen nieuws nog even geduld.

mvg rene.

Hallo Monique.

Bestelling duurde lang vanwege DHL dus niet fout van bedrijf,
donderdagmiddag besteld daarna vanwege logistiek DHL(werken niet rest van de dagen) pas dinsdag in huis.

eerste tip bestel maandag dan mogelijke woensdag in huis :xyxthumbs:

2013-03-20 11.23.58.jpg

In de doos zonder iets...

2013-03-21 12.52.23.jpg

Daarna begint het pasmaken zie je later niets van en is zacht plastic dus makkelijk te bewerken linker rooster,

2013-03-21 12.43.12.jpg

Rechter rooster iets andere aanpassing want is deels gesloten en daardoor gaat bevestiging makkelijker,

2013-03-21 15.50.36.jpg

vast in het rooster en passen op de auto steekt ietsjes uit aan onderkant want je moet uiteraard wel een bepaalde hoek
aanhouden 10grd. aan de neus auto anders schijnen ze naar de berm.
Draadje tijdelijke door standaard gatje gedaan want nog niet electrisch aangesloten.

Moet nog een beetje priegelen met LEDstrip tevens meteen tip 2;

De holle schroefdraad had moeite met de bijgeleverde boutjes, klemde teveel
dus vereist iets meer kracht van de plaatser.

Wordt vervolgd.:xyxthumbs:

nee mij te koud buiten om te gaan friemelen voor een paar uurtjes.
Dus eerst wachten op beter weer voordat ik verder ga.

Oke het weer liet het toe paar dagen geleden :eek:
Dus tijd voor de afwerking welke eigenlijk wel weer snel klaar was :tongue:

Voor blauwe draad op een makkelijke manier richting linker lichtunit (letop vrijblijven van draaiende/warme delen)

draad aan stadslicht rood.jpg

kapje verwijderen aan linkerkant lichtunit (als je er voorstaat) want hier is de meeste ruimte om te werken,
zoek stadslicht en knip rode draad door en maak met kroonsteentje weer vast aan de blauwe draad welke uit module komt.
Daarna rode draad weer in andere zijde kroonsteentje.

draden koppelen aan accu.jpg

open beschermkap van accu en plaats module met schroefje op plasticplaat (niet te lange schroeven nemen!)
Daarna rode draad onder één van de moertjes plaatsen,
zwarte draad bevestigen op - pool accu.
Goed aandraaien en nu LED draadjes aansluiten en even testen.

Als alles werkt alles netjes wegwerken en vastbinden.

led uit.jpg

Start nu je auto en na paar seconden gaat DRLed's aan,
doe verlichting aan en DRLed's doven weer,
lichten weer uit en DRLed's gaan weer aan... perfect dus :xyxthumbs:

Eerste wegtest en neem dan even afstand van je auto en kijk of ze duidelijk zichtbaar zijn,
bij mij moesten ze nog een beetje omhoog gericht worden.
(eerste test foto)

test1.jpg

Na iets omhoog richten beter zichtbaar..

na kleine wijziging.jpg

En de test bij donker maar dan mag je ze niet gebruiken hoor :rolleyes:

Werkje van niets en misschien kunnen ze nog veel feller maar dan verval je uiteraard in duurdere setjes :cool:

mvg rene.

turboturbo

Forumguru
Ziet er goed uit! Alleen idd even iets aan dat kroonsteentje doen. Dat is wachten op corrosie, roest en daarna afbreken van het snoertje met storing tot gevolg. Kun je veel mooier aan elkaar knopen en wegwerken met een krimpkousje en soldeerbout. Zo doet Ed China het ook :xyxthumbs:

kroonsteentje zit wel in de verlichtingsunit hoor droog en opgesloten van vocht,
maar aanpassen kan altijd nog.

floyd2

Forumguru
url
Neem dan zo'n kroonsteen met een beschermlipje erin.
Die snijden niet zo in het draad.
En met een adereindhuls op de draad breekt ie nog minder snel.
Wago_Lasklem_418x325.jpg
En ipv.een kroonsteen een lasdop voor soepele draad kan ook goed.
Maar het mooiste blijft als het uit elkaar moet een kabelschoen.
De betrouwbaarste een goede soldering.
url

Bovenaan Onderaan