Verbruiks weergave aanpassen (geen maxidot)

turboturbo

Forumguru
Helaas kon de dealer me niet helpen met het omzetten van de verbruiksweergave van l/100 km naar km/l.
Dat kon hij iig niet, en hij twijfelde of het überhaupt wel kon ("op internet wordt een hoop geschreven"). Maar ze hebben daar geen VAGcom, zei hij. Nu heb ik hier en daar gelezen dat dat wel kan, maar het zou natuurlijk kunnen dat ik niet goed gelezen heb.

Is het op één of andere manier wél mogelijk (al dan niet met VAGcom - ik ken het niet maar veel over gelezen), weet iemand dat?

Mijn motorcode is: 6Y2 / AZQ.

Ronnie

Forumguru
Met VAG-com/VCDS is het wel mogelijk:
No 5 invullen, Japan.
Alles blijft gelijk, echter het verbruik gaat naar km/ltr.

Steuergerät Codierung
STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

xx?xx: Länderauswahl
0 - Deutschland (D)
1
- Rest der Welt (RdW)
2 - USA (US)
3 - Kanada (CDN)
4 - Großbritannien (GB)
5 - Japan (JP)
6 - Saudi Arabien (SA)
7 - Australien (AUS)

turboturbo

Forumguru
^^ Lijkt me toch van wel? Is toch dezelfde 'serie' (serie bouwjaren 2000-2004) ? Lijkt me niet dat een een andere keuze motor een andere boordcomputer heeft gekregen.....

Ronnie

Forumguru
Met "STG 17" wordt bedoeld: "steuergeraet 17", dit is de module in de tellers. En Japans wil niet zeggen dat de tekst ook Japans wordt,
enkel de aanduidingen zoals die op de Japanse markt uitgebracht worden.

turboturbo

Forumguru
@Djinn_4fun zullen we onze krachten verenigen bij het veranderd krijgen van deze instelling? Ik zag dat jij een tijdje geleden ook eens vag-com hulp hebt gevraagd, en dat het ook in de omgeving Amsterdam (Zuidoost) kon.
Of weet jij misschien iemand met zo'n apparaat? Ik heb al wat hulpvragen uitstaan op het .eu forum en iemand op het Audiforum.
PM me maar even als denkt dat we elkaar kunnen helpen.....?

turboturbo

Forumguru
...En Japans wil niet zeggen dat de tekst ook Japans wordt,
enkel de aanduidingen zoals die op de Japanse markt uitgebracht worden.
Nee, dat dacht ik ook niet, dat de taal Japans zou worden (dan zou je dat er toch minstens bij vermelden :eek:oo:), maar ik kon het niet zo plaatsen hoe en wat. Maar inderdaad: in Japan rijden ze aan de goede kant van de weg, en alles 'klopt' daar verder wel.
Maar wat de Duitse en RestDerWelt instellingen dan zijn? Rest Der Welt zal dan wel liters/100km zijn....? Ik weet dat in de USA miles/gallon geldt en in UK (ook?) miles/gallon. Dat Duitsland apart van RestDerWelt genoemd wordt.....

darkprojectx

Forumguru
vanavond de auto ook wat zinniger gemaakt,
ik bedoel, wie boeit het nou hoeveel liter per uur dat hij verbruikt of hoeveel liter per 100km?

Dus L/h is nu gewijzigd in km/L.

Voorheen, L/h

Vagcom erbij en de standaard waarde (VOOR MIJN AUTO) even genoteerd, just in case.

Daarna het middelste getal veranderd in 5 voor Japan

Reslutaat km/L

Ook het gemiddeld verbruik in km/L

Nice! Auto weer een beetje logischer gemaakt

turboturbo

Forumguru
@Darkprojectx; ik heb iemand via het AudiForum in omgeving Amsterdam gevonden die deze aanpassing voor mij wil doen. Zijn er nog speciale aandachtspunten waar hij op moet letten als hij dit doet? Ik ken dit software pakket niet, en hij mijn Fabia niet. Wijst het zich vanzelf allemaal, of is het redelijk ingewikkeld? En heb je in dat laatste geval wat aanwijzingen voor me? Alvast dank.
De aanwijzingen van @Ronnie neem ik in ieder geval mee, en de screenshots van je comuter die jij hebt geplaatst, ook.

WouterO2C

Actief lid
vanavond de auto ook wat zinniger gemaakt,
ik bedoel, wie boeit het nou hoeveel liter per uur dat hij verbruikt of hoeveel liter per 100km?

Dus L/h is nu gewijzigd in km/L.

Nice! Auto weer een beetje logischer gemaakt

Top, dat wil ik tzt ook zeker laten veranderen :)

darkprojectx

Forumguru
als iemand op de meeting een laptop met kabel heeft dan is een rondje snel gemaakt.
Mijn laptop is helaas na 3 minuten al leeg :biggthumpdown: oud frikandelletje helaas..

@turboturbo, nee opzich hoeft dat geen probleem te zijn, als zijn kabel en software maar geschikt zijn voor je fabia.
Zijn namelijk verschillende versies van te krijgen.

turboturbo

Forumguru
van l/100 km naar km/l

Zo. De mijnes is vanmiddag geholpen.:winkie: De OBD aansluiting bij mijn Fabia zit achter het kleine koelvakje / opbergvakje (als je geen airco hebt) links onder het stuur. Dat klepje moet je gewoon helemaal naar beneden trekken, alsof je hem kapot maakt, zo lijkt het.

Dus: ondanks wat S-Point me vertelde "Kan niet; en geloof niet alles wat je op internet leest, daar wordt zoveel gezegd":

IMG_1619.jpg

:722: Klein verschil is nu wel, dat je bij stationair draaien geen opgegeven verbruik meer zult zien, maar --:-- zoals op de foto van @darkprojectx hierboven te zien is. Maar dat vind ik geen enkel probleem.
Verder ben ik er erg blij mee; het is veel logischer in mijn beleving.

Meteen ook anti-carjack geactiveerd (ben er nog niet uit of dat zo vreselijk handig vind, maar dat geeft niet) en een geluidssignaal bij het vergrendelen / afsluiten van de auto.

Ik ben bij een aardige gozer in Haarlem geweest, gevonden via het AudiForum. Mocht er iemand nog meer geïnteresseerd zijn in zijn diensten, PM me dan even, dan PM ik je zijn e-mail adres. :super: Voor de Fabia 1 moet je wel minimaal motorcode 6Y hebben, bij 6X kan niet(s) veel veranderd worden, begreep ik.

Bovenaan Onderaan