van RS naar FR

Spector

Forumguru
Ik zeg na 4 jaar mijn Seat Leon FR vaarwel en heb vorige week een nieuwe Skoda Ocatvia Combi RS besteld. De levertijd is wat lang, ik moet wachten tot juni, maar ik hoop dat dit het waard is.

Kleur Race blue en als optie heb ik alleen de 18' lm velgen genomen, maar ik wil nog wel een navi/radio/telefoon systeem in laten bouwen. Iemand van hier nog tips???
 

ppaddo

Lid
Gefeliciteerd met je aanschaf. Ik ben wel een beetje jaloers. Schitterende kleur ook! Helaas heeft de RS geen 'groen' energielabel en mocht ik hem dus niet leasen. Ik ben toen maar ultra-verstandig geweest en heb de 1.2 besteld, Maar ooit als die RS een groen labeltje krijgt!....

Wel balen dat je zo lang moet wachten. Heb ik ook gehad en dat is best frustrerend.
Qua naviagtie is er zat keuze en die worden vaak hier wel besproken in het navigatie topic. Kijk daar maar eens voor tips & tricks.
 

Spector

Forumguru
Thanks, 15 weken is wel een beetje overdreven maar het zal wel moeten. Kan hem gelijk inrijden richting Italië.

@BaSsDruM, heb via de dealer een proefrit kunnen maken in een door hun verkochte RS omdat PON er geen 1 meer heeft en ik was erg onder de indruk. De motor is dezelfde als in mijn huidige FR, maar de RS is veel uitgebreider qua opties e.d.
@ppaddo, ik had al een beetje gekeken en heb nog een aantal weken om een beslissing te nemen
 

Ralph

Lid
@BaSsDruM, heb via de dealer een proefrit kunnen maken in een door hun verkochte RS omdat PON er geen 1 meer heeft en ik was erg onder de indruk. De motor is dezelfde als in mijn huidige FR, maar de RS is veel uitgebreider qua opties e.d.

Was het toevallig een zeer mooie zwarte RS in de buurt van Rozenburg?:winkie:
 

Hetzer

Forumguru
Mooie auto, fantastische kleur, veel plezier hier op het forum, en succes met het wachten
 

Spector

Forumguru
@Ralph, haha, ja dat was hem inderdaad. Nogmaals dank daarvoor. Wilde je nog benaderen om te achterhalen waar jij je navi systeem ook al weer aangeschaft hebt.
 

Spector

Forumguru
@hetzer, dank. Ik heb in ieder geval iets om naar uit te kijken...

Vandaag ook nog een oil wax behandeling besteld bij oplevering. 3 jaar garantie en niet meer poetsen, best handig voor een auto die in de haven van Rotterdam de meeste kilometers zal rijden.
 

Ralph

Lid
@Ralph, haha, ja dat was hem inderdaad. Nogmaals dank daarvoor. Wilde je nog benaderen om te achterhalen waar jij je navi systeem ook al weer aangeschaft hebt.

Graag gedaan! Succes met wachten!

Ik heb de columbus destijds aangeschaft voor 1.000 euro bij vagproducts. Maar volgens mij leveren ze deze niet meer! Je zou JNCS eens kunnen benaderen... ;)

Heeft je collega ook voor de RS gekozen trouwens?

Gr Ralph
 

Spector

Forumguru
Graag gedaan! Succes met wachten!

Ik heb de columbus destijds aangeschaft voor 1.000 euro bij vagproducts. Maar volgens mij leveren ze deze niet meer! Je zou JNCS eens kunnen benaderen... ;)

Heeft je collega ook voor de RS gekozen trouwens?

Gr Ralph

Dank voor de tip, heb nog een paar weken om te zoeken en alle tips zijn welkom.

Nee, mijn collega is toch gegaan voor de nieuwe FR. Hij krijgt hem al met een week of 2.
 

Spector

Forumguru
Vandaag bij de dealer geweest en in plaats van juni gaat de RS week 14 al in produktie en kan hij misschien eind april al opgeleverd worden:super:
 

Spector

Forumguru
Vandaag ff gebeld, productie week 14 is bevestigd alleen nog geen chassisnummer bekend dus staat de auto waarschijnlijk nog op de band. Dit betekend een nog een weekje of 3 wachten...
 

Spector

Forumguru
@Ralph, zit nog te twijfelen. De FR is ook standaard en gaat ook goed vooruit. Het beviel mij wel erg goed in die van jouw!!

Heb jij ergens hier in de buurt je Columbus laten vrijschakelen voor dvd? Althans Pepijn wist me te vertellen dat je dat gedaan had...
 

Ralph

Lid
@spector, klopt. Heb een module gekocht bij vagproducts om DVD vrij te schakelen. Koste mij toen 350 euro. Heb ook de bluetooth module gekocht voor de columbus, werkt fantatisch!!
Heb het met aflevering direct allemaal in laten bouwen bij Vepreda.
 
Bovenaan Onderaan