Skoda RS tunen met garantie

Hallo,

Ik wil een nieuwe RS gaan leasen, maar ik wil hem ook getuned hebben naar 240 pk.
Kan dat? heeft iemand daar ervaring mee?

en: heeft iemand zo'n getunde RS? Merk je het verschil goed?

Andre

sitechris

Donateur
Via de Skoda dealer kun je de auto laten chippen bij Abt en behoud je fabrieksgarantie. Verschil in vermogen is zeker merkbaar. Wel handig om even te checken of je leasemij chippen toestaat, want anders moet je het stiekem doen.

Andere goede VAG chipper is JD engineering. Kwalitatief de beste, maar geen garantie.

ps....overigens zijn er op dit forum al erg veel draadjes over tuning. Via de zoekoptie vind je wellicht al meer info over dit onderwerp.

roeland

Senior Member
Vergeet niet te overleggen met je lease maatschappij, zij zijn en blijven immers de eigenaar van de auto.

grt
Roeland

Vergeet niet te overleggen met je lease maatschappij, zij zijn en blijven immers de eigenaar van de auto.

grt
Roeland

Dank je roeland, en sitechris.
Uiteraard ga ik he mee-leasen en overleggen met de leasemaatschappij (athlon). Iemand ervaring met het Tunen van een RS?

Wasmachineman

Forumguru
Plaza, Racer, Ralph en Bassdrum hebben ervaring met tuning van een O2 RS TFSI. En dan zullen er vast nog wel meer zijn. Stuur een van hun een PB en ze zullen zich wel melden. Succes.

Bedankt voor alle reacties. Een hele specifieke vraag: Hoe zit t met Chiptuning icm leasen?? iemand daar ervaring mee?
Gaat de fiscale bijtelling bijvoorbeeld omhoog??? (andere co2-uitstoot, andere BPM)?

MarcoO2

Forumguru
"het mag niet en is illegaal" is niet waar. Het hangt van je leasemaatschappij én je werkgever af. Soms kun je 't gewoon meeleasen (tegen betaling uiteraard), soms is er nergens iets geregeld (en is het dus niet verboden), soms mag het expliciet niet. Bij mijn werkgever was er niets geregeld. Ik heb zelf gechipt en mijn werkgever weet dat. No problemo!

Voor de hoogte van je bijtelling maakt 't niets uit, zie het als een accessoire. Over een trekhaak die er door de dealer op wordt gezet betaal je ook geen bijtelling.

Pas als je een 14- of 20-procent-auto hebt, zou je problemen krijgen. Dan is chippen de eerste drie jaar gewoon (door de fiscus)verboden.

TL@

Forumguru
In België is het over het algemeen wel een probleem. Meeste werkgevers en meeste leasemaatschappijen willen het niet.

Als de leasemaatschappij en je werkgever het weten, dan zal het wel geen probleem zijn.

Rallye

Forumguru
De door FredV genoemde link gaat over auto's die fiscaal worden voorgetrokken (20% bijtelling). Voor RS-en geldt dat niet. Bovendien: niet het tunen van zo'n 20%-auto is illegaal, maar het hanteren van een bijtellingspercentage van 20% terwijl de auto niet aan de eisen voldoet. Als jij je 1.2 TSI laat tunen en vervolgens het hoge bijtellingspercentage hanteert heb je geen probleem.

In België is het over het algemeen wel een probleem. Meeste werkgevers en meeste leasemaatschappijen willen het niet.

Als de leasemaatschappij en je werkgever het weten, dan zal het wel geen probleem zijn.

Dat belgie kan kloppen. daar is de belasting vlgs mij gerelateerd aan het vermogen.

FredV

Banned
De door FredV genoemde link gaat over auto's die fiscaal worden voorgetrokken (20% bijtelling). Voor RS-en geldt dat niet. Bovendien: niet het tunen van zo'n 20%-auto is illegaal, maar het hanteren van een bijtellingspercentage van 20% terwijl de auto niet aan de eisen voldoet. Als jij je 1.2 TSI laat tunen en vervolgens het hoge bijtellingspercentage hanteert heb je geen probleem.
En dat was ook de vraag. en daar geldt dus dat het niet is toegestaan, tenzij je kan aantonen dat je uitstoot onder de fisc bijtelling blijft. En dat is (financieel) niet haalbaar om je auto te laten meten.
Maar wie koopt een auto met lagere bijtelling, laat 'm tunen en betaalt dan de hogere bijtelling...

MarcoO2

Forumguru
En dat was ook de vraag. en daar geldt dus dat het niet is toegestaan, tenzij je kan aantonen dat je uitstoot onder de fisc bijtelling blijft.
Mijns inziens was dat juist niet de vraag (zie de quote hieronder). Let wel, het gaat hier om een RS, die standaard al in de maximale bijtellingscategorie valt. ALs je die gaat tunen/ chippen, gaat de bijtelling niet omhoog. Chippen is fiscaal gezien dus gewoon altijd toegestaan. Over toestemming van leasemaatschappij en/of werkgever is al genoeg gezegd.

Bedankt voor alle reacties. Een hele specifieke vraag: Hoe zit t met Chiptuning icm leasen?? iemand daar ervaring mee?
Gaat de fiscale bijtelling bijvoorbeeld omhoog??? (andere co2-uitstoot, andere BPM)?

Bovenaan Onderaan