Mijn 'premium' BMW dealer

sitechris

Donateur
Heb vooralsnog alleen maar goede ervaringen gehad met BMW dealer. Tot vandaag dan. Een leuke anekdote over hoe het niet moet.

Een paar weken terug constateerde ik dat mijn auto niet lekker uitlijnde. Eerste keer bij de dealer gaven ze aan dat het was opgelost. Not! Dus weer terug, maar ze konden de oorzaak niet vinden . Of ik mijn auto eens een paar dagen wilde stallen daar, konden ze nauwkeuriger onderzoeken. Gisteren tijd om mijn auto op te halen. En goed nieuws, probleem opgelost door vervangen van spoorstang. 'Auto rijdt weer als nieuw'.

Helaas, twee zaken die misgaan.
Gisterenavond naar Den Haag en lijnt de auto nog steeds niet goed uit. Vervelend, maar niet onoverkomelijk. It could be worse.

Ik loop vandaag naar mijn auto toe en constateer opeens dat mijn banden een gek profiel hebben. Lijken wel andere banden. Ik loop er naar toe en zie op de vooras niet mijn zgan (6000 km mee gereden) Michelin Pilot Sports met indicatie ZR liggen, maar Goodyears met andere indicatie (tot 240 km/h). Redelijk over de zeik pak ik de telefoon en bel ik de werkplaats (ook op zaterdag bereikbaar) op. En die beweren doodleuk dat ze hierover niets in de computer hebben staan, dus dat zij niets gedaan hebben.

WTF, gelukkig kan ik aantonen dat ik afgelopen 6 maanden net 4 nieuwe banden heb aangeschaft. Dus ik mag met de aanschafnota's in de hand maar eens gaan ruziemaken bij de dealer om hun fout te bewijzen. Of gelooft de dealer echt dat ik mijn voorbanden binnen 6000 kilometer afslijt en mijn tegelijkertijd gekochte achterbanden (let op: ik heb achterwielaandrijving) nog zgan zijn? Lijkt me stug. Wordt vervolgd dus, zucht.

VEEJAY

Forumguru
Jeetje, toch niet die ene bij Woerden?? Suc6 met de afhandeling, jij maakt wat mee bij de merkdealers...

hemi24

Forumguru
Het kan altijd erger: het hadden ook Bridgestone Potenza's kunnen zijn, dan was je pas echt gen@@id!!!

Ben toch wel erg benieuwd hoe deze soap verder gaat!!!

Fabia

† In Memoriam
Dan sta je toch echt raar te kijken. Je moet onderhand je hele auto controleren als ie bij de garage is geweest.

Ronnie

Forumguru
Misschien andere banden gemonteerd om het stuurgedrag mee te testen?
(en daarna vergeten de "oude" terug te monteren)

sitechris

Donateur
Ik denk (lees: hoop) idd het scenario van Ronnie. Maar bizar blijft het. Hoe stom kun je zijn als je zoiets vergeet terug te zetten of te melden op de werkbon????? Ik ben inmiddels wel klaar met deze dealer. Ze mogen nog 1 keer mijn originele banden eronder zetten en daarna zijn we wel klaar daar.

@VJ: het was niet de dealer in Woerden. Daar wil ik eigenlijk voortaan naar toe gaan. Maar jij hebt daar slechte verhalen over gehoord oid?

VEEJAY

Forumguru
Het is imho de beste Bimmer dealer qua klantvriendelijkheid dat ik tot nu toe heb meegemaakt. Ik ben er een aantal keren geweest de afgelopen jaren.

Daarom twee jaar geleden besloten daar de BMW voor mijn zoon te kopen. :-)

Bijlagen

• Foto's-0038.jpg
    Foto's-0038.jpg
    13,3 KB · Weergaven: 53

Captain Hook

Forumguru
@sitechris: zijn je originele banden al weer boven water? :945:

Enne, wat heb je op vriendelijke toon tegen de dealer gezegd? Je houdt ons wel in spanning...

sitechris

Donateur
nee, die zijn niet boven water. Ze hebben er andere banden op gedaan vanwege de uitlijning, want de banden die erop zatten hadden ergens niet de juiste maat. Ze waren het alleen vergeten te melden. Slordig! En jammer alleen dat de uitlijning nog steeds niet ok is, dat even terzijde. Dus uitmaken doet het niet.

Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen, er liggen wel gloednieuwe banden onder met W-indicatie (t/m 270 km) en in de wegligging merk ik niks geks verder. En de dealer verzekerde me dat het geen gevolgen heeft. Mss laat ik het wel zo. Ik rijd nog maar max 4 maanden in deze auto (wil dit weekend eigenlijk nieuwe bestellen).

Ik ga nog wel terug naar de dealer om de auto weer opnieuw te laten onderzoeken en het probleem op te lossen. Dealer schaamde zich overigens fors, dus ze boden me direct gratis vervangend vervoer aan etc. En ze poetsen iedere keer mijn auto van binnen en buiten ;).

hemi24

Forumguru
...hadden ergens niet de juiste maat...?!?!?

Begint wel een beetje wazig verhaal te worden zo; banden verdwijnen niet zo maar lijkt me!

sitechris

Donateur
idd, is ook zo. Maar bij mij liggen er wel gloednieuwe onder, dat dan weer wel. En wat ik zeg.....ik rijd er nog max 4 maanden in, dan gaat ie toch ingeruild worden. Ik laat het maar even zo. Heb hier al genoeg energie in gestoken.

VEEJAY

Forumguru
FF een 335I bestellen... Zo even tussen het ontbijt en lunch door.. Zomaar een dag uit Chris zijn leven..

sitechris

Donateur
Goede analyse en bijna helemaal correct. Alleen is het een Golf VI GTI geworden :). Heb vanmiddag contract getekend. Levertijd idd 4 maanden ;)

Bovenaan Onderaan