hoofdsteunen te klein voor scherminbouw

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincefra

Actief lid
Je hebt dan eens een mooie keuze gemaakt, je pakt opties die de fabrikant / importeur aanraad als compatibel, en ziehier het resultaat ... 6" schermpjes gaan niet in die hoofdsteunen van de superb combi. Deze zijn bovenaan namelijk te smal ...

iemand een elegante oplossing?
Wat wil ik niet:
- een losse dvd set !!! (velkro, hoesje over hoofdsteun, ... allemaal te zwak ... )
- slechte kwaliteit schermen (had het op een alpine systeem gemunt voor inbouw ... maar dat zal nu ook niet gaan)
- losse draden (wil ze niet zien)

Ter naslagwerk ... had volgende voorzien ...
http://www.ideas4cars.be/nl/Multimedia Centers/ALPINE/wagen-accessoire/1078.1143.1144/10698
Alpine RSE680 setje ...

Ter info ... heb ook volgende gezien ... iemand ervaring hiermee ?
http://www.caraudio.be/caraudio2005/

of nog ... http://www.dvdhoofdsteunen.be/dvdhoofdsteunen/largo.html

In ieder geval allen goedkoper, maar dat maakt het juist nog lastiger ... want is een leasewagen die gewoon niet opgeleverd wordt met beloofde en wil niet die administratieve molen doorlopen ...

EdK

Forumguru
Even in leden wasmachineman opzoeken en eerst zijn foto's bekijken.
Dan eventueel in overleg met hem gaan !

Voordeel is dat je tevens een wasmachine kunt aanschaffen indien je die nodig hebt !:24:

autoleip

Nieuw lid
Ik zou een i-pad met houder van brodit gebruiken. De houder schroef je vast aan de hoofdsteunen.
Voordeel van i-pad; heeft grote harddisk waar je heel veel dvd's op kwijt kan

EdK

Forumguru
Maar wel 10 keer duurder lijkt me zo, en hebben we het nog niet eens over de diefstal gevoeligheid van een ipad en een dvdspelertje van 100 euries

Pendragon

Donateur
Mijn ervaring in de Superb: 6" schermen zijn te klein. Wasmachineman heeft een Octavia en dan zit je toch echt een stuk dichter op de voorstoel. Wij hadden ook 6" en hebben toen apart voor de Superb 10" gekocht. de kinderen vonden het heerlijk. Was geen inbouw in de hoofdsteunen, mede omdat we ze graag mee willen nemen naar een volgende auto. Wij hebben toen voor deze gekozen: http://www.nextbase-europe.com/click-and-go/professional/click-10.html met een optionele bevestiging. Deze komt aan de pootjes van de hoofdsteun vast en het scherm schuif je dan erop. Werkt prima. Verder kun je dan kiezen om of samen of apart een DVD te kijken. Er gaat 1 kabel naar de 12V en dat is het. Ook niet echt goedkoop, maar werkt prima en zijn ook prima schermen. Het is maar een tip :)

EdK

Forumguru
Tsja Pendragon wat mij betreft een mooie oplossing maar onderstaand zie je de wensen staan die hij niet wil:

Wat wil ik niet:
- een losse dvd set !!! (velkro, hoesje over hoofdsteun, ... allemaal te zwak ... )
- slechte kwaliteit schermen (had het op een alpine systeem gemunt voor inbouw ... maar dat zal nu ook niet gaan)
- losse draden (wil ze niet zien)

En jij hebt het al over de 12V aansluiting die je ziet ..................

Pendragon

Donateur
EdK: weet ik wel, het is ook een tip, vooral omdat je met inbouwschermen in de Superb er niet komt omdat dit te klein is (vind ik). Verder zit er een 12V aansluiting bij de zitplaatsen achter, dus je hoeft niet helemaal naar voren, dus weinig tot geen kabels. Het zou jammer zijn als hij spijt krijgt met inbouw en de schermen blijken gewoon veel te klein in de Superb.

EdK

Forumguru
Pendragon ik weet ook wel wat jij bedoeld en ik zou het een mooie oplossing vinden.
Al ben ik geen voorstander van deze schermen !
Maar de persoon in kwestie gaf zo duidelijk aan wat hij wel en niet wou dat jouw tip eigenlijk vanuit zijn visie afvalt !
Vandaar mijn reactie dus !

Falcon

Donateur
Probleem met de vervangende hoofdsteunen is dat je het Whiplash-systeem van je stoelen niet aanwezig is.

Ik weet niet of je een pano-dak hebt gekozen, maar anders is een roofmounted scherm niet een oplossing

Pendragon

Donateur
EdK: (Al ben ik geen voorstander van deze schermen !)

Waarom ben je geen voorstander van deze schermen? Ze zijn groot, veilig en uiterst eenvoudig te monteren. Ik heb er inmiddels duizenden kilomters mee gereden tot tevredenheid van ons en vooral de kinderen.

EdK

Forumguru
Pendragon:

Begrijp me niet verkeerd, maar het gaat niet om de eerste regel maar meer om je tweede regel !
Vriendin heeft er één van 5 jaar, en wij zijn beide van mening dat er geen scherm in de auto komt.
Zoals we ook naar noorwegen gingen en we 1000K met de wagen die dag reden,
hebben we totaal geen last met haar gehad.
Ze had haar tekenbord en kleurtjes en ik had een tiental kleurplaten afgedrukt die ze met veel plezier heeft gekleurd.
Dan regelmatig stoppen en zorgen dat er wat speeltoestellen staan zodat ze zich even kon uitleven. dan er voor gezorgd dat we een SD kaart vol hadden met kinderliedjes die tijdens de reis werd gespeeld op haar verzoek, en dan lekker met zijn allen meezingen en uiteraard om haar scherp te houden ook verkeerd zingen of op de melodie een heel ander liedje zingen.

Maw ze heeft geen Dora gemist en voordeel was dat na 3 weken ze thuis opeens ook minder behoefte had aan die TV en lekker zit te kleuren of lekker buitenspeelt.

Dus zolang die schermen geweerd kunnen worden blijft het zo voor mij !
Maar dat is mijn opvatting hierover en een ander mag een ander hebben hoor !!

Pendragon

Donateur
EdK: het verschil zit hem in het aantal kinderen denk ik. Wij hebben er 2 en met een paar duizend vakantie km's is het voor ons echt 'noodzakelijk' om de schermen te hebben zodat wij voor in de auto ook kunnen genieten :)
Toen wij nog 1 kind hadden, hadden we ook niet zo'n scherm en ging het prima.

vincefra

Actief lid
@autoleip
drie punten:
- 2x iPad is duur
- nog steeds een draad voor simpel stroom
- heeft geen dvd speler - jij hebt precies veel tijd om dvd's te rippen en op de ipad te zetten via een computer ...

Denk wel echt in de richting van ingebouwde schermen ...

vincefra

Actief lid
@pendagron
@edk

pendagron - bedankt voor de tip maar toch niet voldoende ... he al hoofdsteuenen met ingebouwd scherm 9" gevonden ... echter wil weten wat er nog van opties zijn ...

@edk - juist ik heb mijn mening duidelijk gezegd ... maar niets laat toe om buiten de lijntjes te denken ... en neen uw mening over schermen weren dien ik gewoon eenvoudig te weerleggen - we zijn 2010 !!! (Kinderen groeien nu eenmaal anders op dan in die goeie ouwen tijd dat wij jong waren ... )

vincefra

Actief lid
allen

bedankt ... wasmachine heeft me de oplossing aangeboden ... en zal voor ingebouwd schermen / hoofdsteun gaan ...

groeten,

vincent

Wasmachineman

Forumguru
Pendragon:

Begrijp me niet verkeerd, maar het gaat niet om de eerste regel maar meer om je tweede regel !
Vriendin heeft er één van 5 jaar, en wij zijn beide van mening dat er geen scherm in de auto komt.
Zoals we ook naar noorwegen gingen en we 1000K met de wagen die dag reden,
hebben we totaal geen last met haar gehad.
Ze had haar tekenbord en kleurtjes en ik had een tiental kleurplaten afgedrukt die ze met veel plezier heeft gekleurd.
Dan regelmatig stoppen en zorgen dat er wat speeltoestellen staan zodat ze zich even kon uitleven. dan er voor gezorgd dat we een SD kaart vol hadden met kinderliedjes die tijdens de reis werd gespeeld op haar verzoek, en dan lekker met zijn allen meezingen en uiteraard om haar scherp te houden ook verkeerd zingen of op de melodie een heel ander liedje zingen.

Maw ze heeft geen Dora gemist en voordeel was dat na 3 weken ze thuis opeens ook minder behoefte had aan die TV en lekker zit te kleuren of lekker buitenspeelt.

Dus zolang die schermen geweerd kunnen worden blijft het zo voor mij !
Maar dat is mijn opvatting hierover en een ander mag een ander hebben hoor !!

Ed, je hebt gelijk hoor. Ik wilde eerst ook nooit een dvd speler want er was al genoeg te doen in de auto. Dat deed ik vroeger ook toch? Maar eenmaal heb ik ze toch geleend en het was in mijn ogen wel van toegevoegde waarde. Onze oudste zoon is echt een pc wondertje en die brandt dus van alles voor zijn jongere broertje op een schijfje. Niet continue de 1400 km naar Italie rijden met schermen aan hoor. Maar wel als afwisseling. Nu ben ik blij dat ik ze erin heb en tijdens lange trajecten in NL dan zullen ze gebruikt mogen worden. Dat weten ze zelf ondertussen ook!

EdK

Forumguru
@edk

we zijn 2010 !!! (Kinderen groeien nu eenmaal anders op dan in die goeie ouwen tijd dat wij jong waren ... )

2011 zijn we zelfs bijna.
Maar ondanks dat kinderen anders groeien (?) voeden de ouders ze op !!
En daar zit het punt en niet bij de kinders, die zijn deels te vormen ( afhankelijk leeftijd )

DIT IS DEELS :ot:

Wasmachineman

Forumguru
Te laat. Ik heb hem al gekocht, vanmiddag afgeleverd aan Vincefra in Belgie en mijn euro's vet opgestreken!:super:
Die link van jou geeft geen diefstalbescherming weer. Bij mij zie je het flapje wat je open moet ritsen. Bij een dichte hoofdsteun zie je dus geen dvd speler bij mij. En hier bij jouw link wel. Dus ga je aandelen maar gelijk weggooien!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan