Optimotor

Ronnie

Forumguru
Ik heb dit bij mijn golf 4 wel eens in de tank gedonderd.
Het moet ook niet in de tank, maar in 't carter......

Het zal een middeltje zijn waar Teflon aan toegevoegd is, dit heeft de eigenschap zich in de porieen van metaal te hechten en zo een gladder oppervlak te verkrijgen.
Slick50 had dit ook.....
Het filmpje van 30 jaar geleden ken ik ook nog; 2 Mercedes W123 Diesels, eentje met Teflon (zonder olie) en eentje zonder Teflon en zonder olie, die met Teflon reed langer door......

OptiMotor

Nieuw lid
Goedemorgen,

Hoewel de discussie al enige tijd niet meer actief gevoerd wordt, vinden wij toch belangrijk om op deze discussie te reageren.

OptiMotor is niet te vergelijken met andere additieven. Ons product verandert geen eigenschappen van olie, maar gebruikt olie puur en alleen als transportmiddel voor de nanopartikelen. De olie die in onze flesjes zit, voldoet aan alle API-normen en vormt daardoor geen bedreiging voor de garantie.

De resultaten van ons product zijn onderbouwd met diverse tests en certificaten welke op onze website staan. Daarnaast is er momenteel een heel interessante test bezig met een lid van het tdi-forum. Wellicht is het leuk om dat te volgen. TDI Club Nederland :: Bekijk onderwerp - Project Test Optimotor . .

Daarnaast zou ik iemand van dit forum willen vragen om ons product ook te gaan proberen. Kosteloos uiteraard. Enige voorwaarden zijn dat je objectief bent en dat je de forum-leden (en mij) op de hoogte houdt van de ontwikkelingen.

Wie wil?

Groet Raymond de Witte
OptiMotor

Miez1

Forumguru
Ik heb een oude Golf met een zingende automatenbak, daar wil ik het wel is in proberen (zowel motor als bakolie)....:crazy:

grtz.

Miez

OptiMotor

Nieuw lid
Hallo Miez,

Dat is prima. Mail me even je contactgegevens als je wilt.
Mijn mailadres is r.dewitte@optimotor.nl. Vermeld aub ook even om wat voor auto het precies gaat. (type, bouwjaar, motorisatie)

Alvast bedankt.

Goed om te horen dat er iemand is die het gaat proberen. Zo krijgen de overige forumleden een beter beeld van het product.

Groet Raymond de Witte

OptiMotor

Nieuw lid
Goedemorgen,

Vermogenswinst vindt over het algemeen genomen alleen plaats bij oudere motoren. Bij deze motoren is na de behandeling sprake van een behoorlijk herstel van compressie.
Bij nieuwe motoren zijn de toleranties zo klein, dat daar nauwelijks verbetering in compressie haalbaar is.

Groet Raymond de Witte

Max5

Senior Member
Ik vond de claims destijds wel interessant, maar het goedje iets te prijzig om het 'eens uit te proberen'.
Voorheen heette het toch nanovit oil, toen ecotribotech, en nu optimotor?
Al die naamsveranderingen doen mijn vertrouwen geen goed, eerlijk gezegd...

Er is, ruim een jaar geleden, een soort publieke test met dit product gedaan in de omgeving Eindhoven. Zijn daar inmiddels resultaten van bekend?
Het blijft mijn nieuwsgierigheid prikkelen...

OptiMotor

Nieuw lid
Beste Max5,

Het product OptiMotor = NanoVit. Wij gebruiken de naam OptiMotor in de consumentenmarkt. In de industriele markt wordt de naam NanoVit gebruit.
Ecotribotech zegt me niets en is ook zeker niet hetzelfde product. In Duitsland is het kort op de markt geweest onder de naam Nano-Max, maar dat was voordat wij de wereldwijde verkooprechten kregen. De namen voor dit product zijn dus OptiMotor en NanoVit.

De test met het SRE in Eindhoven loopt tot eind juni van dit jaar. Hierna zullen de resultaten naar buiten worden gecommuniceerd.

turboturbo

Forumguru
Hallo OptiMotor, ik wil ook wel overwegen om mee te doen als product tester, als daar nog behoefte aan is.
Ik lees het wel (hier of via PM)
Of is het alleen voor diesels? (de test)

Rosinfield

† In Memoriam
ik ga er van uit dat het testen dubbelblind gebeurt? Dwz dat nog de tester nog de geteste weten of men de echte optimotor krijgt toegevoegd of een onschuldige niets bevattende vloeistof. Anders is n.l. bij voorbaar te verwachten dat de geteste, die zich niet voor niets vrijwillig als proefpersoon meldt, positieve effecten gaat ervaren, louter op grond van zijn verwachting. M.a.w. zo'n test is in dat geval volstrekt zinloos.

Miez1

Forumguru
@freewheeler2, dat is niet zinloos en afhankelijk van de symptomen. In mijn geval, een zingende automatische versnellingsbak, als na de toevoeging van NanoVit het zingen afneemt of zelfs verdwijnt dan is mijn waarneming niet louter op basis van mijn verwachting toch? Dus die stelling gaat m.i. mank.

Alles gute!

Miez

Rosinfield

† In Memoriam
dan weet je nog niet of dat komt door de toevoeging of door iets anders (bv verdwijnt spontaan, de geteste hoort het minder omdat hij dat verwacht).
Vergelijk het maar met het innemen van allerlei exotische brouwsels bij kwaaltjes als verkoudheid/hoofdpijn. De kwaal vemindert of verdwijnt na een paar dagen, maar zou dat ook wellicht zonder het innemen ervan gebeurd zijn? Anway, de enige verantwoorde methode om de werkzaamheid van iets dergelijks echt te testen is aan de hand van dubbelblind onderzoek.

Miez1

Forumguru
Ik snap je punt maar als ik jarenlang met gehuil in de bak rijd en ik gooi het middel erin en na 500 kilometer is het weg dan zit er een erg hoog 'aannemelijkheidsgehalte' in.

Rosinfield

† In Memoriam
ok, I'll grant you that. Ben wel benieuwd dan. En heeft men nooit kunnen achterhalen waar dit vandaan komt?

Miez1

Forumguru
Daarnaast kun je absolute metingen doen, compressie meten voor en na toevoeging bij met name oudere motoren.

Rosinfield

† In Memoriam
zeker, ik bedoelde ook meer als afhankelijke variabele het subjectieve oordeel van de geteste. Dit soort objectieve maten is uiteraard prima.

Miez1

Forumguru
Ergo;

@freewheeler2, dat is niet zinloos en afhankelijk van de symptomen. In mijn geval, een zingende automatische versnellingsbak, als na de toevoeging van NanoVit het zingen afneemt of zelfs verdwijnt dan is mijn waarneming niet louter op basis van mijn verwachting toch? Dus die stelling gaat m.i. mank.

Grtz.

Miez

Rosinfield

† In Memoriam
indien zo gesteld wel. Ik was denk ik op het verkeerde been gezet, omdat ik meende dat het "experiment" de subjectieve ervaringen van vrijwilligers voor en na zou inhouden. En daar was die kanttekening op gericht. Anyway, het zal mij benieuwen.

MarcoO2

Forumguru
Ik krijg bij dit soort producten altijd een enorm Tell-Sell-gevoel. Behoeft geen toelichting, denk ik.

Ik ben daarom erg benieuwd naar de resultaten van deze tests. Miez, ga je die compressie ook daadwerkelijk (voor en na) laten testen? Want ongeacht de resultaten ten aanzien van het zingen van de bak, ben ik ook wel erg benieuwd naar de concrete resultaten.

Bovenaan Onderaan