Ook ik volg de greenline rijder!

Nu 4 weekjes geleden heb ik in Den Haag mijn bestelling geplaatst voor een Fabia Greenline. Na wat getwijfeld te hebben tussen de Seat Ibiza en de de Fabia, uiteindelijk toch voor de "value for money" van Skoda gevallen. Buiten de prijs en de potentiële besparing (ik rijd iedere dag +/- 100 km woon werk verkeer) vind ik de Fabia ook best een knappe auto om te zien. Bovendien had ik bij mijn vorige werkgever een Fabia I tot mijn beschikking en dat reed prima!

De keuze die mijn vrouw en ik hebben gemaakt:

Kleur: Zwart

Opties: maxidot, klein lederpakket, park distance control, dakrailing, electrisch bedienbare ramen achter en de armsteun.

Accesoires: dakdragers

De dealer sprak de verwachting uit dat de auto half september geleverd kon worden. Dit is mogelijk zo gaf hij aan omdat ze een "voorbestelling" hebben geplaatst en hier tot op het laatste moment nog wijzigingen in aan kunnen brengen. Ben benieuwd of het ze gaat lukken.

Het wachten valt zwaar! :(

Gerke

Forumguru
gefeliciteerd, en zoals Hetzer al aangeeft, het is absoluut het wachten waard ;)

(Misschien wordt het tijd voor een GL meeting :D )

van_der_P

Senior Member
Proficiat met de aankoop, en zo zijn er hoe langer hoe meer mensen goed bezig.
Het wordt steeds mooier op de weg met al die Greenlines. Maar hier in Limburg zie ik er toch weinig rijden.

Bedankt voor de felicitaties!

Wel vreemd dat er in Limburg nog niet zoveel rondrijden, dat is toch zo'n groene provincie? ;)

corsaar

Senior Member
Helemaal niet vreemd ze staan nog maar kort in de markt.
Wacht maar af, straks is het net de Golf overal om je heen zie je ze.

Even een kleine update over mijn bestelde GL. Ik ben afgelopen vrijdag langs geweest bij de dealer, ik was toch in de buurt en wilde wat navraag doen over de brillenhouder, schotjes in de achterbak en een evt. reservewiel (wat is dit forum toch verdomd handig :laugh: ).

Het antwoord was niet geheel bevredigend, het reservewiel kan volgens de verkoper niet (ivm regelgeving omtrent de BPM/MRB vrijstelling) en de accesoires kunnen worden besteld, al kon hij niet direct prijzen geven... dat moest even uitgezocht worden.

Enniewee, meteen even navraag gedaan naar de leverdatum... en men loopt op schema! Definitieve productieweek is week 34, de levering is in week 36/37. Das niet gek voor een auto die ik op 8 juli besteld heb! :super:

Het wachten is weliswaar niet zo heel lang meer, maar niet minder zwaar :smiley29:

Waarschijnlijk zou ik het reservewiel toch niet bij de skodadealer hebben besteld (dealerprijzen... :biggthumpdown:) maar ik wilde wel even weten wat het zou gaan kosten.

Nu zoek ik wel even bij de plaatselijke auto-onderdelen handelaar naar een reservewiel.

corsaar

Senior Member
Vreemd antwoord van de dealer, ik denk dat je dat geheel zelf bepaal, voor eigen verantwoording.

@ corsaar: daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik bepaal het ook zelf. Ik begrijp ook niet zo waarom een dealer überhaupt terughoudend zou zijn over de verkoop van een reservewiel. Hij kan toch als het regeltechnisch niet zou kunnen, gewoon het reservewiel apart aan mij verkopen... geheel losstaand van de auto??

Maar goed, het mag allemaal de pret niet drukken...

NielsW

Lid
Tsja, en mijn dealer laat juist weten dat PON bezig is met een pakket hiervoor omdat er toch veel vraag naar is.
Dealers zijn soms net telefoonverkopers, geen idee waar ze het over hebben maar het verkoopt goed :D

van_der_P

Senior Member
Het lijkt wel of die dealers het te veel moeite vinden om een reservewiel te leveren en zich er zo gemakkelijk vanaf maken.
Als ik een reservewiel in de auto hebben wil, komt er een reservewiel in de auto. Of de dealer daar nu in mee werkt of niet.

FredV

Banned
Dan wel een krik erbij bestellen en wielmoersleutel.
En daar heeft de dealer een pakket voor (schuimrubber voor in t wiel, waarin de krik en sleutel past) dat ook in de andere Fabia's zit.

paulus474

Senior Member
Zit dat pakket (schuimrubber voor in t wiel, waarin de krik en sleutel past) dan niet standaard in de Fabia GL?

FredV

Banned
Zit dat pakket (schuimrubber voor in t wiel, waarin de krik en sleutel past) dan niet standaard in de Fabia GL?

Nee, voor zover ik heb begrepen, is de plaats waar normaal het reservewiel zit, leeg. (dus mooie extra opbergruimte).
Het schuimrubberpakket past in de velg van het reservewiel en bevat plaats voor de krik en wielmoersleutel. Dus wel compleet bestellen!

erikkie

Senior Member
Kun je laten weten wat je moet betalen voor dat reservewiel + krik, wielsleutel etc. Ik wil dat namelijk ook hebben voor de Ibiza '09 van mijn vrouw. Die had tijdje geleden een spijker in haar band. Ik heb met de meebestelde krik van mijn octavia haar ibiza op kunnen krikken om vervolgens met het wiel naar de bandenboer te rijden in mijn auto :(
Als je dat bijgeleverde schuim in je band spuit kunnen ze je band niet meer repareren met een prop omdat de lijm niet meer hecht...
Is toch wel handig een reservewiel en toebehoren...

Bovenaan Onderaan