motor polo is dezelfde ????

Volgens primair in sittard waren er (vorige week) maar 2 demo's in het land. Maar inmiddels zijn er nog wat gearriveerd maar of "bollen" daarbij zit weet ik niet.
 

Hetzer

Forumguru
Klopt niet echt die info afgelopen week reed er al een Demo rond in Spijkenisse, die week daarvoor al 2 Rotterdam, afgelopen week dus ook al 2 GL's afgeleverd in Spijkenisse , waaronder die van mezelf dus.
 
Vandaag dus bij Bollen in Maastricht geweest en hij krijgt deze week pas een demo binnen.

Maar ja toch maar besteld... hij word en augustus gelevert!
 
Hoe kan dat?, tegen mij hebben ze laatste week van september en mogelijk pas begin oktober gezegd. Ik heb afgelopen woensdag besteld.
 
ik zou het niet weten!
meschien wat met de opties te maken?
alleen maar pdc en armsteun erbij genomen er zouden er al in bestelling staan op voorhand die hij nog kon aanpassen qua opties dus verder geen idee.
Word afwachten dussssss
 

van_der_P

Senior Member
Het heeft er alle schijn van dat de dealers in het zuiden later beleverd worden. Bollen krijgt ze later, en mijn dealer Rotor in Heerlen. en Primera in Sittard blijkbaar ook.
Van de dealer in Beegden, auto Arena in Venlo nog niks over gehoord.
 
Ik weet niet of dat inderdaad met de provincie limburg te maken zou hebben, of het zou een soort van vergelding moeten zijn voor het massaal op de pvv stemmen :D.

Ik heb de mijne bij primair te sittard besteld, en die zeiden dat er momenteel 250 fabia combi greenlines per week verkocht worden, waardoor je aan de levertijden weinig waarde kunt hechten. Ze zeiden eigenlijk ga er maar vanuit dat....
Maar heb hier ook een paar reacties gelezen van mensen die hem beduidend eerder gaan krijgen, dus wie weet.........
 

LenK

Forumguru
In de AW van deze week een 1000km testrit met de Polo Bluemotion:
De +en en -en

+ Het interieur is mooi afgewerkte en de Polo voelt aan als een grote auto
+ tot 130km is ie nog mooi stil
- ik trap het gas vol in maar er gebeurt bijna niets, je moet terug naar 4 maar dan duurt het nog een tijdje voor de turbo voldoende op druk is om te accelereren, ik hoef er niet als een speer vandoor te gaan maar dit vind ik zelfs een beetje gevaarlijk
- de heuvels leggen meedogenloos het zwakke punt bloot: lange bakverhoudingen en gebrek aan koppel onder de 2000 rpm. je moet flink planken en schakelen om fatsoenlijk weg te komen, waarbij het dieseltje een stevige keel op zet
+ we brengen de toerenteller zo snel mogelijk voorbij de 2500 zodat de Bluemotion je af en toe een leuk duwtje in de rug geeft

Na afloop van de test stapt de berijder met plezier weer in zijn Passat.
Comfort en afwerkingsniveau van de Polo zijn erg goed, maar de motorisering is voor iemand die veel kilometers maakt echt onvoldoende.

Gemiddeld verbruik over 8384km 1:19.4 (5.2/100)
 

FredV

Banned
welke auto rij je nu LenK? VW Passat of Mazda?? Waarom Mazda logo als je met zoveel plezier in de Passat rijdt?
En een BlueMotion/Greenline kun je niet vergelijken met een (grotere) middenklasser.
 

GO66

Lid
Ik heb deze test ook gelezen. Het heeft alles te maken met hoe je tegen autorijden aankijkt en met wekk uitgangspunt je zo'n test doet. Als je met een auto rijdt waar een lichte motor is zit en je merkt dan op dat hij uit stilstand heuvelop even tijd nodig hebt dan bevestig je volgens mij alleen wat te verwachten is.

Ik heb nu 3.000 km in mijn GL gereden en geen problemen gehad met te laag vermogen of tekortkomingen op gebied van motor. Wat ik wel merk is dat ik niet als eerste weg ben bij het stoplicht en bij het doortrekken voor inhalen op de rijksweg niet de beste tijden maakt.... nou en!!!
De auto rijdt soepel, snel genoeg, rustig bij 120 en heerlijk zuinig, dat is wat ik zocht en dat is wat ik kreeg!
 
Ik heb nu 3.000 km in mijn GL gereden en geen problemen gehad met te laag vermogen of tekortkomingen op gebied van motor. Wat ik wel merk is dat ik niet als eerste weg ben bij het stoplicht en bij het doortrekken voor inhalen op de rijksweg niet de beste tijden maakt.... nou en!!!
De auto rijdt soepel, snel genoeg, rustig bij 120 en heerlijk zuinig, dat is wat ik zocht en dat is wat ik kreeg!

Ik heb dan pas 475 kms gereden maar ik kan me helemaal bij het bovenstaande aansluiten.!! :xyxthumbs:
 

FredV

Banned
LenK,
ik las het verkeerd, dacht nl dat jij die testrit had gemaakt. Maar het verhaal komt uit Autoweek.
Excuus!
 

FredV

Banned
Ik heb ook een proefrit gemaakt. En ik merk twee gezichten aan de Greenline. Zuinig en geen prestaties en prestaties maar dan een hoger verbruik. Als je een Greenline wilt, weet je dat je geen prestaties EN erg zuinig rijden tegelijk kunt hebben. Wil je toch prestaties dan neem je toch geen Greenline.
Dat neemt niet weg dat met tijdig terugschakelen, de prestaties best goed zijn te noemen; je merkt dat de turbo erbij komt. Maar dan neem je een hoger verbruik voor lief!
 
Van een vinnige benzine auto naar een op zuinigheid ontworpen diesel. Ik verwachtte luiheid. Beetje gek laten maken door verhalen op internet. Wat heb ik hiervan sinds ik in een Greenline rijdt geleerd: Neem het met een korrel zout. Mijn bevindingen zijn heel anders dan wat ik heb gelezen. De Fabia zal beslist niet de straatstenen uit de straat trekken maar ik vind de auto beslist niet onderpresteren. Op de snelweg is er zelfs in de vijfde versnelling nog kracht - niet veel, maar genoeg aanwezig.

Ik ben de auto op advies van de dealer pittig aan het inrijden, dat houdt ook in 140 km op de snelweg (bij warme motor) en in de bebouwde kom soms het toerental laten oplopen tot zo'n 4000 toeren. Desondanks toch een gemiddelde van 18 kilometer op een liter diesel met veel ongunstige ritten als het om zuinig rijden gaat.

Ik weet nog niets van de degelijkheid van Skoda, maar de verbruikcijfers zijn wat mij betreft prima in orde. En wat ik op het forum leest, je moet een keuze maken: ga je voor sportief en pittig rijden, kies dan een andere wagen met een zwaardere motor en neem de hogere kosten voor lief (Passat). Mij zal je niet horen klagen over de Fabia wat verbruik betreft en gelukkig heb ik geen status auto nodig zoals die AW meneertjes waarbij een auto boven de 50.000 euro en 150 pk met 250 NM pas meetelt. Kortom, ik heb geen compensatie nodig in de vorm van een auto.
Een voorbeeld: mijn gemiddelde gereden snelheid over een periode van een maand is steevast tussen de 35 en 38 kilometer, dit is woon - werk verkeer. Bijna nooit hoger. Ik heb genoeg aan 75 pk met 180 nm.
 

LenK

Forumguru
Ieder die een grotere of snellere auto vervangt moet zijn keuze goed overdenken.
Ken voorbeelden van Aygo/C1 rijders die er weer een auto bij hebben gekocht.
Bijgekomen van het verblindende leasevoordeel kwamen ze er achter dat ze toch meer misten dan ze lief was.
 

Ener

Nieuw lid
Afgelopen vrijdag naar Frankrijk gereden met een vouwwagen achter de gl. Auto volgepakt en 3 personen erin. Ik ben enorm aangenaam verrast. Heerlijk gereden, auto trekt het prima. Van 100 naar 120 gaat ook nog redelijk vlot. Uiteraard langzamer dan een Lamboghini Diablo, maar wat verwacht je dan. 1 0p 17.7 gereden. Laat ze van AW maar l*llen. Ik ben meer dan tevreden. Straks weer een heerlijk zuinig en comfortabel ritje door de Loire!!
 

NielsW

Lid
Dat vroeg ik me ook af. Weet nog dat ik met een volgeladen 1.4 benzine er moeite mee had zelfs zonder aanhanger :S
 

LenK

Forumguru
1.4 benzine heeft ook 75pk maar slechts 128nm.
Dus op koppel ga je er vet op vooruit met de 1.2TDI.
 
Bovenaan Onderaan