Octavia 2.0 FSI. Dit is het begin

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van deze Octavia 2.0 FSI. Hij is van 2005 en heet 128000 km ervaring. Net ingereden dus.

Ik heb wel wat plannen met de auto, hij voldoet nu niet aan mijn eisen dus de volgende zaken moeten eerst gebeuren:

- Klein leerpakket (stuur zit er al in, nu de pook en handremgreep nog)

- Klep bovenop dashboard vervangen.

- Handgreep bestuurdersportier vervangen (gebruiksporen)

- Elleboogdeuk in de bestuurdersportierbekledeing herstellen (iemand hier ervaring mee?)

- Afbneembare trekhaak monteren (er zit nu een vaste knobbel op en das geen porem)

- Nieuw onderstel (koni geel met H&R veren) om het but onderstel van nu te verbeteren. Ik rijd ook met caravan en wil niet telkens aan de grond zitten. bij komen voordeel is de verlaging van 35mm.

- 18" lichtmetaal, ik zit te denken aan BBS le mans of BBS CH zijn alleen errug duur.

- Sunniboys zonwering, zijn besteld komen van de week in de portieren, achterramen en de achterruit.

- Kloon RNS510 navigatie uit china, ook deze komt van de week. Eindelijk want ik had wat last van die aswolk uit Ijsland.

- OEM PDC aan de voorzijde monteren.

groeten Dennis

10 April j.l. was het tijd om een goede start te maken met de mods. Samen met Jee13 zij we de auto eerst eens gaan poetsen. JEE13 poetst al jaren mijn auto's en deze keer heb ik ook maar eens actief mee gedaan. Na een grondige inspectie kwamen we tot de conclusie dat het toch wel serieus nodig was. De laklaag had aardig wat wasmachine ervaring en zelfs de nummerplaat heeft hier wel wat onder geleden.

picture.php

De nummerplaat liet dit ook wel zien.

picture.php

Al het plastic van de auto afgeplakt, Jee heeft de hele auto machinaal gepolijst met eerst de roterende machine en daarna de excentrische. Het polijsten is vooral nodig om de toplaag aalglad te krijgen. Jee zal zelf nog wel even wat toelichten in dit topic.

picture.php

Op de bumper zit een lelijke kras. (net boven de onderrand)

picture.php

Het voorscherm mag nog wel wat liefde hebben, op de achtergrond wordt gezwoegd.

picture.php

Ook de motorkap mag nog wel wat liefde hebben, je ziet duidelijk de lichte krassen die de wasmachine achterlaat

picture.php

En dan het resultaat:

Swirls zijn uit de motorkap:

picture.php

De bumper heeft geen krassen meer.

picture.php

En het eindresultaat mag er zijn: Zoals ik gewend ben van Jee, tot in de kleinste details afgewerkt.

picture.php

picture.php

picture.php

Aan het einde van de dag kunnen we tevreden terugkijken, het interieur had zijn beurtje in de eerste week dat ik de wagen in mijn bezit had al gehad. nu de rest van het wensen lijstje nog.

Groeten Dennis

Roel

Lid
Zo, die is weer in showroom conditie gebracht.
Heb je gelijk een teflonlaag aangebracht op de auto?

Delight

Actief lid
Zo....dat is wel een mooi resultaat!
Die glimt weer als een spiegel.
Onze F1 moet ook binnenkort...
Ex-lease en ook veelvuldig door de wasmachine geweest....
Gelukkig ben ik zelf autopoetser geweest en komt het weer helemaal goed.

corsaar

Senior Member
Hoe herken je een goede poetser of poets bedrijf ?
Ik heb mijn auto laten poesten (€150) en het was prut met peren.
Dus het blijft een gok.

@Roel
Volgens mij niet, er is een duurzame wax gebruikt. Mijn auto's worden twee tot driekeer per jaar door jeroen (JEE13) onder handen genomen. En krijgen dus met dezelfde frequentie een wax laag.

@corsaar:
Hoe je een goede poetser herkent? Ik had een makkie, ik ken jeroen al jaren en weet dat hij niet eerder rust tot het goed is volgens zijn standaard. Het heeft volgensmij alles met productkennis en mentaliteit te maken.

Dennis

Ik rijd benzine uit economishe redenen, mijn hart ligt toch echt bij de diesels. Ik heb zakelijk een fabia tdi dus ik houd mijn nick nog ff zo.

groeten Dennis

Jee13

Forumguru
Hee, lees dit topic nu pas

Was leuke dag met mooi resultaat

Zelfs Dennis vond het meepoetsen leuk, bij iedere stap in het stappenplan zag je verbetering

Even kort de gebruikte producten voor de liefhebbers en geintresseerden

- Gestart met spoelen van de wagen
- Wassen van de velgen met dasty, tevens ontvetten banden
Op voorvelgen erna nog iets aggressievers gebruikt: turtle wheel brite (bevat zuur !)
- Wassen van de auto, 2 emmer methode niet nodig, ging m toch polijsten, shampoo= hyperwash van meguiars
- deurstrips met APC en kwast
- kleien van de auto op de liggende delen
- verwijderen teer op onderkanten portieren met wasbenzine
- Met rotary oranje LC, en menzerna 3.02, probleemplekken 2 passes
- Met excenter, witte LC en menzerna nano finish gehele auto
- Laagje Black Hole, polish
- Waxen met Collinite
- Trims in de ASD en bandjes in de tire gel

al met al dag werk, veel koffie en hoop grappen

heb ook nog foto

Bijlagen

• _MG_1894 - interlagos.jpg
    _MG_1894 - interlagos.jpg
    21,5 KB · Weergaven: 92

cvegreen

Forumguru
Altijd leuk om te zien hoe je je wagen terug kan doen glimmen . Mijn F1 was ook dof toen ik hem in ontvangst nam en ik heb me er ook een volle dag mee bezig gehouden en die blonk ook gelijk een spiegel toen ik klaar was met mijn zwart wondertje.

@jee,

thanks voor de aanvulling, ik had de koffie en de grappen nog op t netvlies staan de rest van t "stappenplan" niet meer helemaal. :-).

Volgende mod zit er al weer in, de sunniboy's, fowtows volgen later.
Navi is onderweg uit china, de kloon rns 510.

Wat betreft die wielen, ik denk niet dat ik die moet doen, ga voor de bbs'en.

Dennis

Zoals beloofd wat foto's van de sunniboys, ik heb er voor gekozen de achterportieren, de achterste zijruiten en de achterruit te voorzien. Je krijgt dan de look van privacy glass met als bijkomend voordeel dat je in de winter het spul er heel simpel uit klikt.

Jeroen (Jee13), heeft ze voor me geregeld. hij heeft wat contacten met de leverancier van t spul en kan daardoor een leuk prijsje maken.

Hij mocht ook helpen met de montage, hij rijdt zelf in een passat dus ik gun die jongen wel een verzetje.

Before:

picture.php

picture.php

picture.php

After:

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php

Met deze klemmetjes zitten sunni's in de achterklep en portieren vast. De achterste zijruiten zitten in de sponning geklemd.

picture.php

De volgende mod's komen er ook al weer aan:

Navigatie:

URL]

Wat de wielen aangaat twijfel ik nog tussen deze twee:

BBS challange

BBS_ch.jpg

of BBS lemans

URL]

De maat ben ik wel uit, dat wordt 18"

groeten Dennis

Wasmachineman

Forumguru
Leuk Dennis ! Jij kan er weer tegen aan. Verschrikkelijk mooi gepoetst, wat een verschil. Vakwerk is weer afgeleverd !

WillemJan

Forumguru
Hoi Dennis,

Er is inderdaad vakwerk geleverd. Heel erg mooi allemaa. Voor wat betreft de navigatie: ben je niet bang dat die eruit wordt gehaald. Het lijkt heel erg veel op de RNS510... (Zoals je al aangaf).

Groetjes.... Willem-Jan

Bovenaan Onderaan