Fabia Combi Greenline 1.2 TDI besteld!

woozie

Actief lid
Hallo allemaal!

Ook ik heb de nieuwe Fabia Combi Greenline besteld!

De kleur is Satin Grey Metallic geworden.

Ik vind dat de Greenline van zichzelf al aardig compleet wordt geleverd, maar om het nog wat completer te maken heb ik nog de volgende opties bijbesteld:

- dakrailing
- armsteun voor
- bluetooth
- maxidot
- multifuntioneel stuur
- klein lederpakket
- climatronic
- en een trekhaak :1761:

De trekhaak is er voor de caravan van m'n moeder die in het voorjaar naar de camping in Bussum gebracht moet worden, en in het najaar weer naar de stalling in Westbroek (Utrecht).

Toch wel apart om een auto te kopen die je in het echt nog nooit hebt gezien, waar je nog geen meter in gereden hebt, en waarvan je zelfs nog niet weet wat voor bekleding er in komt te zitten (de verkoper had het over 'domino' bekleding, maar kon het niet laten zien), maar waar je wel alles tot de laatste cent zelf van gaat betalen..
Maar dat komt allemaal vast wel goed, het lange wachten kan beginnen!
Als het goed is komt ie half Juni.. (ik heb van de verkoper wel een Komm. nummer gekregen, daarmee zou ik het productieproces kunnen volgen.. misschien via een webcam? :uitlachen:)

Groeten, Wouter.

RobV

Lid
Toch wel apart om een auto te kopen die je in het echt nog nooit hebt gezien, waar je nog geen meter in gereden hebt, en waarvan je zelfs nog niet weet wat voor bekleding er in komt te zitten (de verkoper had het over 'domino' bekleding, maar kon het niet laten zien)

Die bekleding kun je wel vinden in die nieuwe engelse brochure waarvan de link ook hier op het forum ergens staat.
Heb zelf vorige week ook dezelfde auto besteld en heb toen via die brochure die stof gevonden,zou hem zelf niet gekozen hebben als ik uit meerdere kon kiezen,maar dat ging blijkbaar niet :D

Gr
Rob

woozie

Actief lid
bekleding

het enige wat je er idd van kan vinden is een klein plaatje..

volgens mij was er ook geen keuze meer in blauw of zwart.
het is op zich wel mooi als het zwart met donkergrijze blokjes is.. maar wat ik er steeds van zie is dat de 'blokjes' toch best licht zijn, wat niet helemaal mijn smaak is, geloof ik..
het is maar even afwachten :koffie:

heb het dashboard in onyx/onyx gekozen, maar als de blokjes lichtgrijs zijn, is onyx/zilver misschien wel mooier... :1884:

Ik hoop wel dat de bekleding uiteindelijk niet al teveel gaat tegenvallen dan. Het zou toch zonde zijn als je een hele fijne auto hebt maar je uiteindelijk iedere keer ergert aan de bekleding die niet naar je zin is.

Je kan er altijd nog een stoelhoes overheen trekken natuurlijk:smiley29:.

van_der_P

Senior Member
Gefiliciteerd met de Greenline.
Wat is een komm nummer, en kun je dat bij elke dealer vragen. Welke gegevens zijn daar voor nodig.
Ik zou het toch wel fijn vinden als ik wist wanneer die komt. In plaats van dat natte vinger werk van het zal wel in juni zijn.

woozie

Actief lid
Het Komm. nummer is het bestelnummer bij de fabriek. (tenminste dat is wat ik er van weet)
Deze kan je als het goed is bij de dealer opvragen..
De verkoper had het er over dat het mogelijk is om met dat nummer de 'bestelling' te kunnen volgen, in de toekomst misschien zelfs met een webcam.
Ik heb eigenlijk niet verder gevraagd, maar zal ze eens mailen..

het kan overigens zo zijn dat de auto al eerder klaar is dan 15 Juni, maar volgens mij worden ze niet eerder dan 15 Juni door de dealers meegegeven..
De verkoper had het er over dat misschien op 15 Juni alle 1.2 TDI greenlines tegelijk worden meegegeven..

woozie

Actief lid
@andrekuijt

de 'huidige' bekleding in een greenline vind ik overigens ook niet heel erg mooi.
volgens mij wordt de dominobekleding iets neutraler.
het is maar even afwachten..

van_der_P

Senior Member
Bedankt Woozie voor de info over het volgen van het produktieproces.
Dit heb ik meteen bij mijn garage gevraagt (via de mail). Ben eens benieuwt

woozie

Actief lid
nu 4 maanden na de bestelling nog geen greenline voor mij... En na het lezen van alle problemen met de greenline wordt het wachten steeds moeilijker... Ik hoop dat het wachten beloond zal worden!

corsaar

Senior Member
@woozie En na het lezen van alle problemen met de greenline wordt het wachten steeds moeilijker!

Het wachten word beloond, nu kunnen de kinderziekten er nog uit gehaald
worden.

woozie

Actief lid
ik heb de mijne nu drie dagen en het is toch anders dan ik er eerst van verwacht had.... ik verwachtte een trage auto met veel lawaai, die nog niet tegen een helling aan kon rijden, en minstens bij regen een geel waarschuwinglampje toont, enz., het standaard verhaal op internet, etc.

gelukkig kan ik niet anders zeggen dat er van bovenstaande weinig waar is!
de auto is rap zat, zeker als ie een beetje op toeren komt.
en het lawaai... totaal niet hinderlijk, eigenlijk minder dan de vectra die ik hier voor had.. ik ben er 100% tevreden mee!

woozie

Actief lid
@PC-freak

nee, helaas kon ik er uiteindelijk niks mee.
bij verkoop werd gezegd dat de productie te volgen was voor de koper.
helaas was dat niet helemaal waar :(

in de toekomst komt zo'n systeem er vast wel.

FredV

Banned
Woozie, elders in t forum heb ik gelezen dat klanten van een dealer in Utrecht (weet helaasniet meer welke) op diens site het komnummer konden invullen en dan konden zien in welke productiefase je auto is.
En dan als datum hoor, niet via webcam of zoiets in de fabriek.

edit,
gevonden: bij Muntstad auto

PC-fre@k

Banned
Zou wel leuk zijn, mijn dealer heeft wel zo'n online onderhoudsgebeuren maar bestelstatus heb ik niet voorbij zien komen. Misschien kan je dan je eigen kommnummer bij munstad invoeren ;)

Bovenaan Onderaan