Fabia combi elegance 2.0

Boelie72

Nieuw lid
Ik krijg dinsdag mijn fabia combi elegance 2.0.... uit 2006. Kijk er erg naar uit want wat reed dat lekker tijdens die proefrit, oef... Pittig karretje. Met alles erop en er aan ook nog eens. Ik laat mijn ervaringen nog wel even weten hier.

Marcel

Bijlagen

• 2287836-1-2-2.jpg
    2287836-1-2-2.jpg
    19,5 KB · Weergaven: 31
  • 2287836-2-2-2.jpg
    2287836-2-2-2.jpg
    19,1 KB · Weergaven: 27
  • 2287836-4-2-2.jpg
    2287836-4-2-2.jpg
    16,8 KB · Weergaven: 27
  • 2287836-3-2-2.jpg
    2287836-3-2-2.jpg
    18 KB · Weergaven: 37

darkprojectx

Forumguru
Hey die heb ik ook :aangenaam: maar dan in het zwart :D en 1 jaartje ouder.

Mij bevalt hij in ieder geval uitstekend!

Zo te zien is geen enkele skoda hetzelfde, je hebt er een ander stuur in zitten?

Bijlagen

• GroteFoto-MYYKNF8N.jpg
    GroteFoto-MYYKNF8N.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 21

Boelie72

Nieuw lid
ja idd... Volgens de verkoper is het een klein leer pakket. Sportstuurtje van leer, greep van de handrem en de knop van de pook. Hoeveel km heeft ie van jou gelopen? Deze al 130.000km, das best veel voor 4 jaar volgens mij, maar goed we hopen er het beste meer van.

Gieliovd

Forumguru
Welkom en gefeliciteerd!

Dat klein leerpakket is standaard bij de Elegance, heel fijn. Chromen schakelpook, lederen zak erom, handrem idem... stuur idem.

Stoelverwarming zie ik niet zitten? Hmm.. karig voor een Elegance, maar ja... besparingen?

Mooi ding! Veel plezier ermee.

En trouwens, 130k in 4 jaar is pittig, maar dan weet je wel dat hij goed bereden is en waarschijnlijk ook goed onderhouden. Ex-lease wagen?

Beter dan een 4 jaar oude wagen met 15k op de teller. Die is nooit warm geweest.

darkprojectx

Forumguru
ohja nu zie ik het op de fotos, ik heb inderdaad geen (echt) leer bij de pookhoes en handrem. Tof! :xyxthumbs:
Die van mij heeft 132.000 gelopen, maar rijdt nog altijd als nieuw!
Het is fijn dat er een vw blok in hangt, deze zijn behoorlijk betrouwbaar. Mijn vorige vw motor 1.8 8v heeft het 268.001 km volgehouden op benzine :)

@gieloivd, dat is niet standaard, anders had ik het ook gehad ;) tenzij dat vanaf 2006 standaard was..

Boelie72

Nieuw lid
Dank je,:D hij ziet er idd nog heel mooi uit. Het is idd een ex-leasebak, en daarom durf ik het ook wel aan ja... deze zijn over het algemeen toch goed onderhouden, zoals het boekje ook laat zien. Er zit geen stoelverwarming op nee, maar of ik dat nu ga missen?Verder is het wel jammer dat er geen skoda radio in zit met een apart display ofzo, maar krijg er nu een nieuwe in van de garage. Ook mooi, ben wel benieuwd hoe die 8-speakers gaan klinken.:489:

darkprojectx

Forumguru
naar mijn ervaring zijn de standaard radio's in combinatie met de standaardboxen redelijk slecht. Komt een beetje slecht geluid uit zeg maar.

Ik heb de standaardradio vervangen voor 1 van Alpine met 4x50watt en dat stuurt de boxen toch wel even heel anders aan. Perfect geluidje nu! Radiotje kost 120 euro (met mp3, usb, etc). Zeker een aanrader!

Boelie72

Nieuw lid
Misschien bij skoda idd, maar ik rijd nu citroen C5 met een citroen radio, die presteert toch best aardig. Maar de garage zet er nu een pioneer in met 4x50w, dus dat moet wel gaan denk ik, als de speakers dat tenminste aankunnen. Geen idee wat er qua vermogen voor geluid in zit, zal ik wel zien. Ik hoop dat ik hem morgen kan halen.

Gieliovd

Forumguru
Dat is je deurvergrendeling als ik me goed herinner.

Stoelverwarming zit altijd in de buitenste knoppen boven je radio, naast de noodverlichting.

De 8 speakers in de Elegance bevielen mij PRIMA!

Boelie72

Nieuw lid
oh ok... vroeg me af nl. bedankt voor jullie reactie. Ja dat geluid ben ik ook heel erg benieuwd naar. Ze zitten echt overal, tweetertje hier, speakertje daar.... ik wil er straks niet meer uit...:rockon:

darkprojectx

Forumguru
haha :D

denk er wel aan dat je deuren automatisch op slot gaan na een minuutje als de sleutel niet in het contact zit. Ik had gelukkig nog de raam open staan en kon de sleutel van mn stoel pakken. "even kletsen met een buurtbewoner over de auto". Altijd spannend als je dan de alarmlichten opeens ziet flitsen en de sleutels liggen er nog in met daaraan ook de huissleutel :D

Gieliovd

Forumguru
Geen dank!

@X: dat had ik niet!!! Wat ik wel had was meisjes die knopjes indrukten toen ik ze naar het station bracht, en toen een uur in de kou moest wachten met draaiende motor.... (en spelende 8 speaker radio achter glas) ;)

Boelie72

Nieuw lid
haha :D

denk er wel aan dat je deuren automatisch op slot gaan na een minuutje als de sleutel niet in het contact zit.

haha, Oeps ja goed dat je dat zegt, die C5 van mij doet dat alleen als hij van het slot gaat en je opent de deuren niet direct, dan gaat hij weer op slot. FF wennen dus....

cvegreen

Forumguru
Mijn F1 met 4 speakers deed het prachtig met een pioneer KEH 1500 , echt goede speakers , veels beter dan hyundai waaruit in de pioneer gehaald had nadat ik tegen een vrachtwagen had gereden .

Boelie72

Nieuw lid
Ja idd dat verschilt nogal... Had ook eens een setje pioneer speakers van 150 watt, en een radio van 2 x 50. dit klonk echt belachelijk, toen een versterker er bij gekocht van 2x 100 watt en joho wat een verschil. Die drukt de boel toch net even anders door de kabeltjes, haha.

Boelie72

Nieuw lid
Zo, de auto opgehaald gisteren, erg lekker gevoel hoor poeh, wat rijdt dat lekker zon 2 liter. Moet alleen woensdag a.s. al weer even terug want bij het starten klinkt er een bonk. Waarschijnlijk de uitlaat die tegen de bodem klapt door het kantellen van de motor. verder erg tevreden.

darkprojectx

Forumguru
laat dan ook gelijk even je motorsteunen controleren ;)
als je blok zo ver kan kantelen is meestal een rubber van je motorsteunen aan het overlijden.

maar wel oppassen voor oom agent he, want die 2 liters spuiten er echt vandoor als je het gas aanraakt ;)

Boelie72

Nieuw lid
ja, daar dacht ik ook aan ja, dat zal ik nog ff zeggen als ik naar de garage toe ga. Hij doet het ook als ik van 2 naar 3 ga en dan de koppeling iets snel op laat komen of als ik in de drie in 1 keer vol gas geef. Dus misschien toch met dat kantelen te maken?! En voor oom agent moet je idd uitkijken ja, het spuit weg ja en het verbruik valt met ook mee, beetje stadsverkeer, 15km heen en 15 km terug. Dus nog geen snelweg 6,8 l/100km. Die C5 deed 8,7 l/100km.

Bovenaan Onderaan