nieuwe baan, nieuwe auto

mmarechal

Actief lid
Per 1 mei ga ik van baan verwissellen. Ik rij nu 2 jaar tot volle tevredenheid een Skoda Octavia II 1.9TDI Ambiente Attractive Bussiness welke mijn nieuwe werkgever, door wat tegenvallende afspraken met mijn oude werkgever, niet gaat overnemen :407:..... Maar mijn nieuwe werkgever vind het geen probleem om weer een Octavia voor mij te bestellen, dus ik ga een nieuwe Octavia rijden :yeah:!!! Morgen denk ik dan maar even naar de dealer in Utrecht voor een offerte en even kijken wat er nog te regelen valt als opties (trekhaak e.d.). Volgens mij is precies het juiste type op voorraad dus wellicht rij ik op 1 mei al in een nieuwe Octavia?!, een beetje uitgaan van het positieve. Wanneer ik op de voorraad checker kijk dan zie ik dat de Octavia 1.2 TSI businessline op voorraad is, in de juiste kleur: Storm Bleu Metallic wat mij betreft (heb ik nu ook). Doordat ik dan over ga van Diesel naar Benzine en van een bijtelling van 25 % naar 20% (verschil cataloguswaarde is ca. 28000 t.o. ruim 23000 volgens mij) rij ik dan in een nog completere auto (zover dit nog mogelijk was) voor netto per maand veel minder geld, waar zit het addertje zou je denken, maar ik heb hem nog niet gevonden :ahum:.
Het afscheid eind april van mijn huidige O2 zal met pijn in het hart zijn, maar wanneer de 1.2 TSI echt zo goed is als ik hier op het forum zoals lees, zal dit pijn ook weer snel weg zijn. Wordt vervolgt in elk geval...

mmarechal

Actief lid
Actieradius klopt inderdaad, dus over het jaar genomen zal ik iets meer tijd moeten uittrekken om te tanken ;). Daar staat overigens tegenover dat ik in mijn nieuwe baan naar verwachting iets minder kilometers ga rijden dus per saldo zal het wel mee vallen denk ik. Maar als dat het enige is..... Overigens afgelopen weekend even bij de dealer langs geweest en de voorraad auto's even bekeken. Er zat binnenkort vanuit de fabriek een O2 Combi 1.2 TSI Ambition Businessline aan te komen, met 16" velgen en ook voorzien van Sunset (is natuurlijk zeker niet vervelend) en aangezien de kleur van deze auto Black Magic mica is, zal dit zeker niet verkeerd staan met het sunset glas achter denk ik. Als opties op de offerte nog even speakers achter laten zetten (vind dat nog steeds vreemd dat dit er niet standaard in zit), MDI kabel en een trekhaak en deze nu sturen aan mijn nieuwe werkgever, ben benieuwd...
Ik wilde eerst voor de kleur Storm Blue metalic gaan, maar gekeken naar de voorraad auto's kwamen er dan nog te veel opties bij om deze aan te passen naar mijn wens. Maar ik moet zeggen, nu de facelift ook bij alle modellen reflectoren in de achterbumper heeft, vind in zwart ook wel erg mooi hierbij. Dus nu hopen dat mijn nieuwe werkgever dit zo overneemt. Waar ik nog over heb zitten twijfelen is om toch te kijken naar de elegance, dan zitten er natuurlijk wel speakers achter in, maar met het columbus navagatie systeem vind ik het risico op inbraak toch iets te groot worden. Er moet in de ambition businessline namelijk nu nog wel een bleutooth carkit worden ingebouwd is mij verteld dus al met al is het verschil in prijs niet zo gek groot meer. Maar wordt vervolgt.....

mmarechal

Actief lid
... oh ja, nog even als aanvulling, ik had ook meteen nog even een proefrit kunnen maken in de 1.2TSI (weliswaar met DSG), maar heb mij echt positief verbaasd. Ten opzicht van mijn huidige 1.9TDI lever ik denk ik minimaal in op zowel vermogen (overigens is dit bij beide 105 PK) als op koppel. En dit laatste is toch bij benzine motoren ten opzichte van Diesel over het algemeen iets minder. Wel moet de 1.2TSI hiervoor wat doortrekken naar de hogere toerentallen om het maximale koppel te kunnen leveren. Maar het maakte mij in elk geval erg blij! :shocked: Ik had veel positieve verhalen gehoord en gelezen, maar dit had ik niet durven hopen.

mmarechal

Actief lid
Bedankt! heb er erg veel zin in, in zowel de nieuwe baan als straks in het rijden in de nieuwe Octavia, maar ik hou nog even een slag om de arm tot de auto echt is besteld. Ik heb de offerte gisteren doorgestuurd maar nog niets gehoord, zal ook wel een aantal dagen duren denk ik.....

mmarechal

Actief lid
Vandaag moet ik mijn O2 Combi inleveren bij mijn oude werkgever :407:, met pijn in hart zeg maar, want wat een fijne auto was dit. 2 Jaar met veel plezier in gereden. Mijn nieuwe werkgever heeft inmiddels bij de leasemaatschappij opdracht gegeven voor een nieuwe Octavia Combi, echter heeft de dealer de bestelling nog niet binnen. Ik krijg vanmiddag dus eerst nog een voorloop auto, weet alleen nu nog niet wat dat gaat worden.... Ik hoop in elk geval dat de leasemaatschappij nu snel de bestelling neergelegd bij de dealer. Het gaat hier om een voorraad auto dus moet hem dan ook redelijk snel kunnen hebben denk.

mmarechal

Actief lid
Kleemke, bedankt! even een kleine update: Ik heb nu een tijdelijke auto, een Ford C-Max met een 125pk benzine motor, verder redelijk standaard. Rijd opzich zeker niet verkeerd, maar op de één of andere manier is het, het allemaal net niet (misschien wat verwend met de Octavia?). Ik moet zeker zeggen, voor 125pk valt het voelbare vermogen toch wat tegen. Op lagere snelheden wil het best wel, maar wanneer je op hogere snelheid komt, blijft het natuurlijk zeker acceptabel, maar merk je niet dat je met 125PK rijdt vind ik. Het kan natuurlijk dat ik dan weer de 1.9TDI gewent bent met 105PK, waarbij diesel over het algemeen wat meer koppel heeft, tov benzine. Maar goed, zeker voor een tijdelijke auto is dit natuurlijk prima en het ook een heel stuk minder kunnen zijn, al hoop ik natuurlijk wel dat ik natuurlijk snel weer een Octavia kan gaan rijden. De dealer heeft de auto gereserveerd, maar nog steeds geen bestelling ontvangen van de leasemaatschappij, dit duurt wel lang moet ik zeggen. In de tussentijd kan de dealer natuurlijk niets doen.... afwachten dus nog maar even. Ik hoop binnenkort nog foto's van mijn 'oude' Octavia aan mijn profiel toe te kunnen voegen. Wordt weer vervolgt dus.

mmarechal

Actief lid
...en weer even een update. Vandaag bericht gehad van de dealer (Skoda center Utrecht), dat de leasemaatschappij de bestelling heeft geplaatst. Het gaat om een voorraad auto dus waarschijnlijk kan ik de nieuwe Octavia 19 mei ophalen!:yeah: De bestelling is volgens offerte gedaan dus dat wordt een combi ambiente businessline in de kleur black magic, met sunset, trekhaak, 16inch velgen en mdi. Al is het nog geen twee weken, nu begint dus dat lange wachten... Maar de vlag kan dus uit wat mij betreft!

kcj

Actief lid
Net je verhaal gelezen : wel 'spannend' vind ik (voorraadauto, leasemaatschappij lat niets van zich horen, enz)
Blij voor jou dat het in orde is geraakt :xyxthumbs:.

Koen

Aah, die twee weken zijn zo voorbij. Ik wacht nu al zeven weken en het begint al op te schieten. Als het goed is nog ruim vier weken.......

mmarechal

Actief lid
Koen, ik denk dat de leasemaatschappij wel zaken liet horen hoor, maar dat ikzelf de laatste zaken niet door kreeg. Omdat ik bij mijn vorige werkgever gewent was veel zelf te regelen, tot aan de handtekening, denk ik dat het, achteraf meer mijn gevoel was. Al met al is alles dus in orde gekomen.:yeah:
Kleemke, het wachten zal ook wel mee vallen, dat is natuurlijk ook het voordeel van een voorraad auto, maar ben de nachtjes natuurlijk nu wel aan het aftellen (met de kinderen)... Maar bedankt voor de geruststellende woorden natuurlijk.:xyxthumbs:

mmarechal

Actief lid
Dan weer een update: vandaag bij de dealer geweest omdat ik nog geen definitief akkoord had op de datum voor 19 mei. Helaas kreeg ik toen te horen dat de auto welke voor mij gereserveerd stond, verkocht was door de dealer waar deze nu staat :407:(of stond inmiddels dat weet ik niet), misschien aan iemand anders hier :winkie:. Zij zijn vanmiddag wel direct opzoek gegaan naar een andere voorraad auto en hebben een gelijke gevonden bij een andere collega dealer. Deze is nu direct vast gezet(telefonisch, per e-mail en via het systeem ), waar ik bij zat, dus nu weer hopen dat ik snel een nieuwe datum heb.
Er kwam nog even ter sprake, vanuit de dealer, om de auto gewoon te bestellen (dus niet uit voorraad), maar omdat ik de auto echt snel nodig heb (en zeker in de zomervakantie de ruimte nodig heb) was dit voor mij geen optie. Dus ben wel blij dat er toch snel weer een andere gevonden is, jammer alleen dat dit nu zo is gelopen maar kan gebeuren natuurlijk.

mmarechal

Actief lid
En weer even een update. De dealer had nu snel weer van zich laten horen. Gisteren had ik al weer een email met daarin een voorstel voor een nieuwe aflever datum. Het is nu za. 22 mei geworden om 10.00u, dus vandaag precies over een week. Zaterdag is ook wel zo leuk, dan kunnen met het hele gezin de auto halen. Al met al scheelt het nu dus slechts enkele dagen. Ben in elk geval blij dat alles alsnog zo snel in orde is gekomen (er van uitgaande dat er niet opnieuw verassingingen naar voren komen, maar dan ga ik natuurlijk niet van uit). Eén voordeel, deze auto heeft nu wel een volwaardig reserve wiel als optie ipv een reparatieset. Dus nog 7 nachtjes.... ;)

mmarechal

Actief lid
Eindelijk weer even tijd om het forum te bezoeken, en inmiddels nog één nachtje en dan.... mijn nieuw O2 ophalen bij Skoda Center Utrecht :yeah:. Morgen om 10.00u (inmiddels is het bijna vandaag om 10.00u) :489:. Ik hoop dan snel wat foto's te kunnen maken en te posten.... en natuurlijk de eerste ervaringen te delen. Het is een Ambition Businessline 1.2 TSI met sunset, trekhaak, MDI en carkit als opties.

mmarechal

Actief lid
Nou... dat is weer jammer. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom mijn dealer geen dealer van het jaar is geworden.... Een half uur voordat wij naar de dealer zouden gaan voor de aflevering vandaag, wordt ik gebeld dat er iets mis is gegaan in het transport en dat de auto nog bij de importeur staat en dat de aflevering dus vandaag niet kan plaatsvinden :407:! Kijk dat er iets mis gaat is al één, maar dit hadden ze natuurlijk al wel wat eerder kunnen melden. Gezien het feit dat er nog een trekhaak onder moet en een carkit ingebouwd moest worden, neem ik toch aan dat ze de auto eergisteren of gisteren al hadden moeten hebben en dat dus toen al bekend was dat vandaag niet ging lukken..... Dus voor de tweede keer kan men een afspraak voor aflevering niet nakomen :regels:(erg jammer want ik was erg tevreden bij deze dealer, mijn vorige O2 kwam hier ook vandaan). Ik vraag mij toch af of ze dan wel controle hierop houden gedurende een week of de auto ook daadwerkelijk op transport gaat.... Nieuwe afspraak staat nu voor vrijdag eind van de middag... wordt weer vervolgt dus (zucht).

O2_1.2TSI

Actief lid
Man dat is echt balen! Een half uur voor vertrek...hoe verzin je het!
Kan me voorstellen dat dit voelt als zout in de wond wrijven...sterkte!

quorumz

Actief lid
als hij nog bij de importeur staat zal het kenteken ook nog niet aangevraagd zijn wat gauw 4 dagen duurt

Bovenaan Onderaan