Primair Sittard

elcocheSKODA

Actief lid
Vandaag de primeur gehad om de eerste te zijn die een Skoda, bij de kersverse Skoda dealer Primair te Sitard, heeft besteld.
Deze SEAT dealer heeft per 1-10-2005 nu ook het Skoda dealerschap.
Direct een goed bod voor de inruiler.
Enthousiaste verkoper.

Karstieman

Forumguru
Ik ben zelf bij Primair geweest voor de aanschaf van mijn Leon, maar toen deden ze daar zo bot (lees:uit de hoogte), dat ik naar Auto Aarts ben gegaan.
Laatst wel voor een paar nieuwe lampjes bij Primair geweest en nu wel goede service, ook in de showroom.
Hopelijk zijn ze bij Primair tot inkeer gekomen en hebben ze de juiste weg ingeslagen /forum/images/graemlins/smile.gif

elcocheSKODA

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik ben zelf bij Primair geweest voor de aanschaf van mijn Leon, maar toen deden ze daar zo bot (lees:uit de hoogte), dat ik naar Auto Aarts ben gegaan.
Laatst wel voor een paar nieuwe lampjes bij Primair geweest en nu wel goede service, ook in de showroom.
Hopelijk zijn ze bij Primair tot inkeer gekomen en hebben ze de juiste weg ingeslagen /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

Mijn ervaring met Primair is tot nu toe zeer positief.

Ben al jaren lang klant bij Auto Aarts. Echter zowel bij de aankoop van mijn Altea destijds kreeg ik bij primair direct een fair bod. Bij Aarts heb ik eerst het bod van Primair moeten laten zien voordat zij over de brug kwamen.

Nu bij het kopen van de O2 was Aarts helemaal niet geinteresseert in mijn Altea in te ruilen.

elcocheSKODA

Actief lid
welke auto heb je ingeruild en voor welk bedrag?
gr john

[/ QUOTE ]

Ik heb een SEAT Altea ingeruild.
Zonder concreet te worden wat de inruil prijs (zeg ik liever niet) is, moet je rekenen op een afschrijving van 20 %.

elcocheSKODA

Actief lid
Net mijn O2 opgehaald bij Primair.
Aflevering verliep soepel, wel nog even wennen vanwege een van de eerste SKODA's.
Echter zeer enthousiaste mensen !!!

dekleik

Nieuw lid
Ook alleen maar lof over Primair.
Werd er goed ontvangen,kreeg een faire prijs zonder inruil ( meer dan de 5% die andere dealers me wouden geven) en gaven een hele mooie deal met inruil van een 13 jaar oude passat vr6 GT.
Prettige verkoper die de tijd voor je neemt en z'n afspraken nakomt.Ben bij verschillende dealers in de buurt geweest maar primair was de beste.(voor mij)
Morgen ga in dan ook m'n fabia combi Equipe ophalen bij primair.

MVG Mark

Timothee

Actief lid
Nu bij het kopen van de O2 was Aarts helemaal niet geinteresseert in mijn Altea in te ruilen.

[/ QUOTE ]

Misschien wisten ze al dat ze SEAT zouden gaan afstoten (of verliezen?). Auto Aarts is nl. sinds kort géén Seat dealer meer.

redfoxert

Senior Member
Over Auto Primair, ik vind het maar een rare toko persoonlijk.

Ben daar geweest voor 2 proefritten. Een O2 en een Seat Altea XL.

De O2 hadden ze alleen een leenwagen staan, 1.6 benzine terwijl ik om een 1.9 Diesel had gevraagd en afspraak gemaakt.

Zelfde met de Altea XL. Die hadden ze zelfs VERLAAGD met een of ander sport onderstel terwijl je zoiets toch normaliter echt niet doet met een show/testmodel.

Ook de verkopers deden niet echt geinteresseerd. Gelukkig hoef ik mn wagen niet bij hen te bestellen, maar voor onderhoud vertrouw ik het zaakje ook niet. Ik werk in Best dus ik rij mn wagen wel fijn naar Verdaat in Veldhoven, vlak langs de snelweg en dus makkelijk te bereiken :)

higgy

Forumguru
@Redfoxert: rijd dan gelijk even naar Verdaat Eindhoven aan de Pisanostraat. Daar staan tenminste Skoda's en geen Seat's.

redfoxert

Senior Member
@Redfoxert: rijd dan gelijk even naar Verdaat Eindhoven aan de Pisanostraat. Daar staan tenminste Skoda's en geen Seat's.

Oh in Veldhoven staan ook Skoda's hoor :)

De Elegance Combi in Black Pearl en een Diamond Silver Combi BE stonden te blinken. Nog eens even goed naar de kleur gekeken en even in de BE gezeten, beetje wennen vast :tongue:

Nog nagevraagd of ze Sonniboys kunnen leveren, voor 300 euro gemonteerd. Kan ze ook zelf op internet bestellen voor 289 plus verzendkosten. Kom ik ook op 300 euro uit maar dan zelf geen gepiel met monteren :)

Dus zo gauw als ik dat ding bij S-Point gehaald heb ga ik bij Verdaat langs om die dingen er in te laten zetten woehoo.

Ben een aantal keren bij Primair geweest in verband met de nieuw te bestellen S2 Greenline-Businessline. Een relatief klein bedrijf waar ik door de verkopers altijd zeer vriendelijk te woord gestaan; duidelijke uitleg op al mijn vragen, geen enkele moeite was te veel. Ook een proefrit met een Greenline was snel geregeld. Uiteindelijk werd de offerte door de wagenparkbeheerder afgewezen, terwijl enkele dagen eerder wel een Yeti voor een collega werd afgeleverd. De auto is nu besteld bij een dealer aan de andere kant van het land; zoals gebruikelijk natuurlijk om de korting. Dat je een dag kwijt bent om de auto op te halen en derhalve geen omzet kunt draaien wordt gemakshalve vergeten. Of dit nu werkelijk voordeliger is? Ik denk het niet. Maar goed, voor het onderhoud gaat de wagen wel naar Primair.

TamRex

Actief lid
Wij hebben bij Primair in Sittard een Skoda Yeti Ambition 1,4 TSI met nog wat extra opties besteld.
De verkoper heeft ons uitstekend te woord gestaan, heeft de tijd genomen en goede adviezen met uitleg gegeven, ook nog een proefrit kunnen maken in de Yeti 1,2
De inruilprijs die wij voor onze Volvo S70 (van 1997) kregen was zondermeer goed.

Lijkt ons een prettige zaak.

Harry Segers

Viper

Lid
Ik ben voor een nieuwe Fabia Combi Greenline ook bij Primair geweest, maar ik ben het met sommige lezers eens dat ze daar erg bot en ongeintresseerd deden.
Ik kreeg een belachelijk lage inruilprijs terug voor mijn huidige auto.
Ik ben toen ook meteen opgestaan met de melding dat ik serieus genomen wilde worden en ben vertrokken!

Uiteindelijk de auto besteld bij Bollen in Maastricht, tot nu toe alle lof over deze dealer!

van_der_P

Senior Member
Ik kreeg ook een slechte inruiprijs voor de RR bij Primair. Heb uiteindelijk na prijs opvraag bij Bollen en Rotor in Heerlen voor Rotor gekozen. Dit is ook een fijn dealerbedrijf.

Hmmm

Snelle jongen, snelle praatjes, weinig tijd en slecht bod!
Je krijgt het gevoel dat de winstmarge voor hun op de GL te laag is en ze daarom zo snel mogelijk van je af willen, om misschien iemand te kunnen helpen die wel een Octavia of Superb wil kopen.
Niet goed dus :722::722::722:

trombocite

Nieuw lid
Ik ben voor een nieuwe Fabia Combi Greenline ook bij Primair geweest, maar ik ben het met sommige lezers eens dat ze daar erg bot en ongeintresseerd deden. Ik kreeg ook
een belachelijk lage inruilprijs terug voor mijn huidige auto.
en een belachelijk lage korting op de aanschafprijs.
Ze wekken echt de indruk dat ze geen GL combi hoeven of willen verkopen.

Uiteindelijk de auto besteld bij Verdaat in Veldhoven/Eindhoven, tot nu toe goed contact gehad met deze dealer.
Laagste prijs, hoogste inruil. Ze bleven als enige dealer over nadat ook Nieuweautokopen.nl afhaakte.
Rotor in Heerlen nog overwogen omdat deze zei de auto aan te bieden voor dezelfde prijs als Verdaat Veldhoven maar vanwege het goede contact en omdat ik in Eindhoven werk heb ik de verkoper van Verdaat de provisie gegunt.

Guy Bunde

Nieuw lid
Laat ik voorop stellen dat ik geen aandelen of belangen bij Primair heb.
We hebben vlak voor het einde van het jaar bij hen een Yeti 1.4 gekocht/besteld die in februari werd afgeleverd.
De eerste verkoper die ik sprak was inderdaad een beetje afstandelijk / afwezig. Hij werkte er korte tijd later niet meer. Verder door iedereen uiterst correct en adequaat behandeld. In tegenstelling tot andere dealers in de regio die niet bereid waren op zoek te gaan naar een voor mij passende auto met de actie 1,4 voor de prijs van 1.2. Primair deed dat wel, op een uiterst open manier. De inruil was goed, en de korting bij geen inruil nog beter (ik had tot de laatste dag zelf de keuze en heb niet ingeruild). De auto stond in Eindhoven klaar; afgesproken dat ik uiterlijk medio februari zou afnemen. De levering is op 5 februari geweest omdat ik toen voor een redelijk bedrag een set klasse A (uit de drie best geteste bij ANWB / ADAC) winterbanden + wielen kon kopen. Niet bij Primair, maar daar was men helemaal niet moeilijk over. Aflevering van de auto is prettig en vlot verlopen. Er is een klein garantiepuntje geweest (rubber stootdopje van kofferklep ontbrak / is verdwenen). Dat is vlot opgelost.
Primair is niet het meest flitsend ogend bedrijf is. Er zit mogelijk minder " dood geld " in de gebouwen dan bij andere bedrijven, maar voor mij hoeft dat niet.

Guy

Bovenaan Onderaan