Superb IV PHEV van familie groentesoep

groentesoep

Actief lid
Ook maar even een eigen topic openen over mijn Superb. Nou ja, van m'n vrouw, de oudste, de jongste, de hamster, en dan heeft de chauffeur gelukkig ook nog wat inspraak. :D

Naast de blauwe E-plakette en de groene milieusticker heb ik al meer toebehoren aangeschaft:
- verloopstekker zodat de afgestofte fietsendrager na 16 jaar weer eens gebruikt kan worden (ik heb 15 jaar geen trekhaak gehad, maar nooit de fietsendrager verkocht)
- een laadkabel voor op het 220 stopcontact van 20 meter, handig voor bij mijn ouders en schoonouders. Dan kan die vanaf onder de 20% meteen laden terwijl de auto toch onder handbereik is.
- een 11Kw kabel van 2 meter i.p.v. 5. Die van 5 meter gaat onder de laadvloer (voor als de auto niet ideaal bij de paal te krijgen is), die van 2 meter gaat bij de voetenruimte van de passagiersstoel wonen. Die van 5 meter geeft zo'n tuinslanggehaffelgevoel, daar ben ik nou wel klaar mee. Kon ook wel eens zijn dat die van 2 meter minder laadverlies geeft, is ook nooit erg.

groentesoep

Actief lid
Die plaatjes gaan er komen, maar het kan zijn dat het even duurt tot de auto zich in een ambiance bevindt waarin deze vakantiemachine wat mij betreft het best uit de verf komt. Moet ik alleen nog even m'n huiswerk doen t.a.v. polarisatiefilters in relatie tot de inpaklijst.

Laatst bewerkt:

groentesoep

Actief lid
61PgUrMvwPL._AC_SY679_.jpg

Deze er ook nog bij. Max 130Watt, zou eigenlijk max 120W moeten zijn voor de auto, maar dat zal wel loslopen. Dan hebben we in ieder geval een 100W poort, en die loopt over een andere zekering dan de USB-poorten van de auto. De poorten van de auto doen maar 45W gecombineerd voor en 45W gecombineerd achter. Het 12-volt stopcontact schakelt ook niet uit in tegenstelling tot de USB-poorten van de auto, wat een nadeel is soms, maar op andere momenten een voordeel. Nu heb ik de keuze.

Ik ben ook nog niet helemaal bekeerd tot Android Carplay. Wil je muziek draaien van YT zit je opeens aan een abbo van meer dan een tientje per maand. Was ik niet van plan. Phone laden van de auto-USB-poorten leidt tot vragen om Carplay te verbinden, daar hebben deze poorten ook geen last van.

Tees

Donateur
Heeft de Sup dan geen draadloze AA? Bij de Enyaq vraagt m'n telefoon meteen zodra de auto opstart of ik wil verbinden met AA, maar dat negeer ik altijd. Ik gebruik AA alleen in specifieke gevallen, verder meestal op de ingebouwde navi en mijn eigrn muziek vanaf een USB-stick. Ben nog een beetje ouderwets ;)

groentesoep

Actief lid
Heeft de Sup dan geen draadloze AA? Bij de Enyaq vraagt m'n telefoon meteen zodra de auto opstart of ik wil verbinden met AA, maar dat negeer ik altijd.
Ja, dat negeer ik ook idd.
Ik gebruik AA alleen in specifieke gevallen, verder meestal op de ingebouwde navi en mijn eigrn muziek vanaf een USB-stick. Ben nog een beetje ouderwets ;)
Om mijn dinosauriërgehalte te bepalen: LP's draai ik nog net niet, maar het liefst zou ik Winamp in het infotainment hebben. :jaja:
Ja, die USB-stick, dat stond ook nog op m'n lijstje.

• Leuk
Waarderingen: Tees

groentesoep

Actief lid
Ik had ergens een Scandisk Extreme Portable SSD 2T V2 rondslingeren. Ik heb daar m'n muziek op gezet, en het infotainment krijgt er nog niet direct de hik van, en het speelt ook muziek en filmpjes.

Inhoeverre er een Winampervaring van valt te maken moet ik nog zien, maar een 2 Tb flash drive is in ieder geval geen probleem, en dat valt me mee.

Arjan1985

Forumguru
Als je YouTube neemt dan heb je ook de app YouTube music tot je beschikking en die kan je dan in je Apple CarPlay scherm zien.
Beetje Winamp achtig.
Maar wat bedoelen jullie met AA? Dat draadloze laden werkt imo voor geen meter.

Tees

Donateur
AA = Android Auto. Wat Carplay is voor Appeltjes. Draadloos laden heeft mijn Enyaq volgens mij wel, maar mijn telefoon niet. Vind ik ook nergens voor nodig.

groentesoep

Actief lid
Maar wat bedoelen jullie met AA? Dat draadloze laden werkt imo voor geen meter.
Op 1 van mijn 2 phones werkt het, en dan werkt het opzich ook prima, maar het is geen efficient systeem, en ik vind het totaal geen moeite om een draadje in m'n phone te doen. Je kunt het uitzetten, en dat heb ik dan ook gedaan. Komt bij dat ik die phone wil gebruiken voor de YT zonder abbo, dus hij moet ook niet in een vakje onder een deksel. Voor mijzelf kan ik prima met YT playlists werken, en als de kids mee zijn dan bedienen die vaak de boel naar eigen smaak. Ik hoef dat proces niet zo nodig via het infotainment, wat dat kan dan door mijn autobediening heenfietsen, en dat lijkt me knap irritant.
De 2e phone past er naast, en die mag dan open voor Flitsmeister.
En dan gaat de TomTom deze vakantie ook nog mee. Ik verwacht dat de evaluatie na de vakantie zal zijn dat de TomTom overbodig is, maar dat wil ik voor de vakantie nog niet beslissen. Een voordeel van de TomTom blijft dat je je exacte snelheid kunt zien (nou ja, het loopt een paar seconden achter, maar verder is het precies). De snelheid van de Superb geeft is niet gebaseerd op GPS en wijkt af. Verder vind ik het proces van tussenpunten voor een route geven bij de TomTom wat soepeler verlopen. Nadeel van de TomTom is dat in hybride modus de route niet wordt meegenomen in het plannen van omgaan met de accucapaciteit.

Jappa

Actief lid
Ik was in het begin ook sceptisch over het gebruik van in mijn geval Apple CarPlay of Android CarPlay. Maar eigenlijk na twee dagen gebruiken wilde ik niet meer zonder. Misschien toch eens proberen?

Het gaat vloeiend over in het infotainment systeem van de Skoda. Wat je aangeeft over de snelheidsweergaven van TomTom doet Google maps ook. Grootste voordeel van Google maps icm CarPlay vind ik dat je van te voren op je telefoon rustig je route kan zoeken en instellen, je stapt in je auto en met een druk op je scherm neemt die hem over.

Arjan1985

Forumguru
Voor mij is het grote voordeel dat ik alle apps tegelijk aan zet via 1 telefoon voordat ik ga rijden.
In jouw geval
Muziek via YT. Kids kunnen bedienen via je telefoon
Je route via CarPlay gps snelheid zichtbaar.
Daarnaast zijn de navigatie meldingen zichtbaar tussen je tellers.
Flitsmeister staat aan en als er een melding is hoor je die over je audio van de auto en stopt je muziek even.

groentesoep

Actief lid
Ik was in het begin ook sceptisch over het gebruik van in mijn geval Apple CarPlay of Android CarPlay. Maar eigenlijk na twee dagen gebruiken wilde ik niet meer zonder. Misschien toch eens proberen?

Het gaat vloeiend over in het infotainment systeem van de Skoda. Wat je aangeeft over de snelheidsweergaven van TomTom doet Google maps ook. Grootste voordeel van Google maps icm CarPlay vind ik dat je van te voren op je telefoon rustig je route kan zoeken en instellen, je stapt in je auto en met een druk op je scherm neemt die hem over.
O.k., thanks, ga ik Maps ook eens proberen.

Ik heb ooit eens met Maps gereden, en nadeel vond ik dat Maps vrij laat de aanwijzingen gaf t.a.v. afslagen e.d., maar dat zou inmiddels beter kunnen zijn.

groentesoep

Actief lid
Voor mij is het grote voordeel dat ik alle apps tegelijk aan zet via 1 telefoon voordat ik ga rijden.
In jouw geval
Muziek via YT. Kids kunnen bedienen via je telefoon
O.k., dat helpt. Hou ik nog wel de noodzaak voor een abbo over.
Je route via CarPlay gps snelheid zichtbaar.
Daarnaast zijn de navigatie meldingen zichtbaar tussen je tellers.
Ik ga eens testen hoe Maps bevalt
Flitsmeister staat aan en als er een melding is hoor je die over je audio van de auto en stopt je muziek even.
Ik heb liever dat ik hoor dat er iets is, en direct visueel heb wat er dan is.

Bovenaan Onderaan