25' Lexus LBX Elegant Executive Pack - Speedhunter

Speedhunter

Forumguru
Na twee jaar EV rijden was het tijd voor iets anders en verlaat ik na 9 jaar het merk Skoda. Octavia RS230 gehad en een Enyac coupé. Altijd tevreden geweest van Skoda, vandaar een draad van deze Lexus hier zodat ik hier actief kan blijven, het is immers een fijn forum en zal Skoda altijd in mijn hart dragen.

Gereden met verschillende wagens met verschillende brandstofvormen. Op het lijstje stonden deze Lexus LBX, de Alpine A290, BMW 330e, BMW 218iA, BYD Seal U DM-I, Skoda Elroq en Alfa Romeo Junior.

Ik zal ooit terug elektrisch rijden, voor nu wou ik nog een laatste keer profiteren van de totale vrijheid van een wagen met een thermische motor al dan niet ondersteund met een elektromotor.

Het kleinere formaat van de wagen zal welkom zijn gezien ik regelmatig in onze grootsteden te vinden ben.

Uiteindelijk voelde ik me het best in deze Lexus LBX. Ik ben altijd gefascineerd door het merk Lexus. Ik groeide deels op in Londen, in het Verenigd Koninkrijk. Je zag daar heel veel LS modellen van Lexus in de jaren 90’. Toen je nog gouden logo’s als OEM optie kon krijgen.

Je had de kenmerkende Lexus lichten (doorschijnende witte achterlichten met rode lichten in) op de IS 200, deze werden een begrip in de tuning wereld.

De LS430 en SC430 gebruikten een Mercedes V8, wij hadden vroeger thuis een ML430. Dat Lexus deze motor gebruikte is me altijd bijgebleven.

Kortom het merk Lexus doet me veel, komt er nog bij dat ik begin dit jaar een flexi job (in België kan je een tweede job doen en zo onbelast bijverdienen) als informant gedaan heb bij Toyota/Lexus de Brussels Motorshow. Voor volgend jaar heb ik me terug opgegeven.

Genoeg geleuterd, nu over de wagen zelf:

Lexus LBX

-Elegant uitvoering - Executive pack - Mica Black metaalkleur - Ammonite Sand interieur - 18” velgen Dark Grey met hoogglanzende afwerking.

Er zit alles op, al dan niet standaard of in de pakketten wat je van een premium constructeur kan verwachten: elektrische koffer, Led lichten, dynamic radar cruise control, Apple CarPlay, bluetooth telefonie ect…

10 jaar garantie.

De eerste foto’s kunnen nemen op de parking:

6975a81c-c722-4656-8e5b-810e5e082a96.jpeg

81ef37ab-4d38-4aad-a3b8-be3ffdd6ffb0.jpeg
 

hemi24

Forumguru
Gereden met verschillende wagens met verschillende brandstofvormen. Op het lijstje stonden deze Lexus LBX, de Alpine A290, BMW 330e, BMW 218iA, BYD Seal U DM-I, Skoda Elroq en Alfa Romeo Junior.

En dan verkies je zo’n Toyota boven een 330e..?
:pieker: :sterretjes:

Zeg me alsjeblieft dat ze in België een sterkere variant leveren!
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Dikke bak!! Lexus heb ik ook altijd geweldig gevonden. Ga je veel plezier aan beleven. Zag laatst een dikke 90's LS op verlaging en dikke wielen de parking van een winkel aan de overweg in Herentals afkomen, die dikke V8 roffel en hoe lang en laag dat ding lag waren echt zalig om te horen/zien.
 

leon-cupra

Forumguru
Proficiat met de Lexus. Kende het model niet maar design is echt wel knap.

Vind het persoonlijk beetje een vreemde overstap maar gezien jouw “verleden” met Lexus voor jezelf wss niet echt vreemd. Zou persoonlijk wel een andere keuze gemaakt hebben wou je echt de “vrijheid” van een thermische motor nog eens wilt beleven. Dan zou het bij mij een echt sportmodel moeten zijn met een geweldige motor (wat wel mogelijk moet zijn met dit budget).
 

Speedhunter

Forumguru
En dan verkies je zo’n Toyota boven een 330e..?
:pieker: :sterretjes:

Zeg me alsjeblieft dat ze in België een sterkere variant leveren!
Was een 3 jaar oude 330e met 38 000 km waar ik interesse in had. Is een beetje overkill voor mij, het rijdt zeer sportief en goed. De luxe en het gezapige van de Lexus spraken me meer aan. Ik heb een rustige rijstijl en de Lexus met 136 pk en nog geen 1400kg is vlot genoeg.
 

Speedhunter

Forumguru
Proficiat met de Lexus. Kende het model niet maar design is echt wel knap.

Vind het persoonlijk beetje een vreemde overstap maar gezien jouw “verleden” met Lexus voor jezelf wss niet echt vreemd. Zou persoonlijk wel een andere keuze gemaakt hebben wou je echt de “vrijheid” van een thermische motor nog eens wilt beleven. Dan zou het bij mij een echt sportmodel moeten zijn met een geweldige motor (wat wel mogelijk moet zijn met dit budget).
Heb ook even gedacht aan een Yaris GR of GR86 alleen heb ik de rijstijl niet meer voor zo’n wagens. Snel rijden heb ik geen interesse meer in, blijft grappig met mijn vroeger gekozen nickname van 10 jaar geleden Speedhunter toen dit wel nog het geval was. Snel volwassen of oud geworden, is te zien hoe je het bekijkt:tongue:
 

leon-cupra

Forumguru
@Speedhunter , het deeltje “nog een keer een wagen met een thermische motor beleven voor de laatste keer” deed niet echt refereren naar een gezapige rijstijl. Als iemand dat zegt , denk ik idd eerder aan iets zoals idd de Yaris GR. Persoonlijk vind ik bij een gezapige rijstijl veel beter een EV passen. In mijn tesla rij ik ook automatisch rustiger dan met de Passat of de M3
 

SuperBeeb

Forumguru
Verrassende keuze! Heb de LBX een paar keer gezien, vind m er goed uitzien. Een luxe Yaris Cross; bewezen techniek in een mooi jasje. Mooi interieur ook :thumbsup:
 

Captain Hook

Forumguru
Idd een verrassende keuze. Maar wat een geld voor zo'n sjieke Toyota...
Als ik 'm ff snel samenstel op de lexus.nl website zit je zo aan de 50k€. :rolleyes:
 

Captain Hook

Forumguru
Ik heb wel eens proefgereden in de Toyota Yaris Cross en die vond ik al duur. Zeker gezien hoe klein die was. Ik kon er niet fatsoenlijk in zitten. Laat staan de bagageruimte. (n)
M.a.w. dan kan de techniek nog zo fraai zijn (in onze Kuga PHEV is ook veel ex-Toyota technologie terug te vinden), maar als het niet past, dan houdt het snel op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

sitechris

Donateur
Feli met je aankoop, Lexus blijft idd een interessant merk. En met een rustige rechtervoet heb je ook weinig aan 292 pk bij een 330e. Dan red je het met 136 pk ook prima. Op het eerste gezicht geen goedkope auto gezien het formaat, maar ik zou wel eens deze Lexus back2back willen rijden met een Yaris Cross, dan kun je evt verschillen goed ervaren. Interieur ziet er zo op de foto's wat beter uit en ik neem aan dat onderstel, isolatie en andere dingen ook wel aangepakt zijn toch?

Het grootste nadeel van de Yaris Cross vind ik overigens het enorm gapende gat tussen wielkast en wiel. Daar kun je bijna een cruiseschip in parkeren. Ik kan nog niet zo goed zien hoe dat bij deze Lexus is. Hopelijk beter?
 

Speedhunter

Forumguru
Feli met je aankoop, Lexus blijft idd een interessant merk. En met een rustige rechtervoet heb je ook weinig aan 292 pk bij een 330e. Dan red je het met 136 pk ook prima. Op het eerste gezicht geen goedkope auto gezien het formaat, maar ik zou wel eens deze Lexus back2back willen rijden met een Yaris Cross, dan kun je evt verschillen goed ervaren. Interieur ziet er zo op de foto's wat beter uit en ik neem aan dat onderstel, isolatie en andere dingen ook wel aangepakt zijn toch?

Het grootste nadeel van de Yaris Cross vind ik overigens het enorm gapende gat tussen wielkast en wiel. Daar kun je bijna een cruiseschip in parkeren. Ik kan nog niet zo goed zien hoe dat bij deze Lexus is. Hopelijk beter?
Dankje. Interieur was ik meteen van overtuigd, het algemene luxegevoel voor zo’n kleinere wagen is echt enorm groot. Ze hebben echt goed gewerkt aan de isolatie en stilte, bij de testrit had ik echt het gevoel om met een wagen van minstens een segment hoger onderweg te zijn. Ook de motor is aangepakt en er zijn weinig trillingen. De wielkasten vallen wat beter mee dan bij de Yaris Cross als ik afga op foto’s van dit gelijkaardig exemplaar van het internet geplukt:

IMG_5984.jpeg
 

Okki

Forumguru
Sowieso mooier dan de Yaris Cross. Motor met extra balans as en betere geluidsisolatie. Als auto voor met zijn tweeën echt een heel mooi ding.

Schijnt ook heel zuinig te zijn.
 

leon-cupra

Forumguru
net even een Yaris Cross samengesteld ... verschil is toch wel redelijk groot. Denk dat je voor 27-28k (netto) een Yaris Cross in BE kan rijden. Vanbuiten "ca va" nog , maar dat interieur ... niet echt om vrolijk van te worden als je dan het interieur van de LBX ziet. Maar het blijft toch wel 40k voor een niet al te grote wagen met een 'beperkt' vermogen :sterretjes:

1753524472455.png
1753524493975.png
 

Arjan1985

Forumguru
Desalniettemin als ik nu een Lexus van de jaren 2000 zoek betaal ik alsnog 10k. Dus ze zijn wel waardevast. (Oke dat moet dit model nog even bewijzen als het 2050 is).

Maar het gaat niet om de goedkoopste auto bij deze aankoop. Maar ook om de emotie en de binding met het merk zo inschattende het eerste bericht gelezen te hebben.

Dat kan ik wel waarderen hoor!

En bij dit model kijk je wel even de auto na. Je ziet ze minder. Een Toyo zie je iets meer rijden en is minder “bijzonder”.

En hoe mooi als je kan zeggen dat het ook minder pk’s mag zijn als je vroeger meer gewend was :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan