Wat moet er echt op een enyaq?

TeeJee

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Ik rijd op het moment een Kodiak en ben eens aan het oriënteren voor een Enyaq.
Wat zijn nou echt dingen die je op de auto moet hebben (of juist niet)? ik weet dat sommige dingen puur je persoonlijke voorkeur zijn maar hoor het toch graag :)

Ik zat te denken om een IV80 te zoeken vanwege het bereik, woon werkverkeer is voor mij ongeveer 200km per dag en heb op de zaak geen mogelijkheid tot laden. Op vakantie zit de auto helemaal vol en vaak nog een dakkoffer ivm een grote hond en een baby.

Persoonlijk vind ik de warmtepomp een goede optie, beter voor de accu door de auto voor te verwarmen en beter voor mij want op wintersport hoef ik dan niet te krabben :)

ik hoor graag van jullie.
 
Hi TeeJee! Is inderdaad erg persoonlijk. Zoals ik je verhaal lees zou je denk ik ook met de simpelste IV60 uit de voeten kunnen. Ik rij ook 200km per dag voor werk en dat gaat prima met de IV60, ook in de winter. Wel je rijstijl aanpassen: max 100km op de snelweg en niet snel optrekken. De auto kun je 's morgens al voorverwarmen aan de stekker, dus dan is de warmtepomp ook niet nodig. Om krabben te voorkomen kun je een doek over je auto spannen. Van het geld dat je bespaart kun je leuke andere opties nemen. De IV80 is ook zwaarder, dus meer verbruik en meer wegenbelasting in de toekomst. Succes!
 

hemi24

Forumguru
@Matster : waarom die doek? Voorverwarmen kan toch ook zonder stekker en zonder warmtepomp?

Warmtepomp schijnt momenteel ook een dingetje te zijn vwb levering…
Ik wacht het nog even af; ik heb in elk geval wel de warmtepomp aangevinkt bij de bestelling!
 

Japanese Power

Donateur
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik in elk geval het lichtpakket nemen met adaptieve verlichting. Ik heb dat nu niet en vind de verlichting voor -en achter tegenvallen. De Kodiaq gaf een bak meer licht aan de voorzijde en de Enyaq met standaardverlichting achter ziet er wat lullig uit maar heeft ook veel minder licht in combinatie met de parkeercamera. Al hebben ze wel een verbetering aangebracht met de MEB 3 update maar is het nog niet spectaculair qua opbrengst.

Qua looks is de Sportline een stuk fraaier maar ook een poepie duurder. En ik kan niet in jouw portemonnee kijken gelukkig. Verder heb ik niet echt zaken die ik mis. O ja. Een stabiele Connect Service. Maar dat is helaas geen vinkje op de bestellijst ;)

Succes met kiezen.
 

Japanese Power

Donateur
Woon-werkverkeer van 200 KM per dag is geen enkel probleem voor een iV60. Ook niet in de winter. Besef wel dat op vakantie gaan een ding is en je echt een knop moet omzetten. Zie in mijn auto topic ook mijn reisverslag van DK met een iV60 van vorig jaar mei.
 

Japanese Power

Donateur
De auto kun je 's morgens al voorverwarmen aan de stekker, dus dan is de warmtepomp ook niet nodig.
Best wel bijzonder want ik heb die optie niet met m’n NewMotion lader. Die stopt ‘s nachts met laden en als ik ‘s morgens laat voorverwarmen pakt hij dat uit de accu. Wat doe ik verkeerd? Hij pakt dan geen power via de aangesloten laadkabel…
 

Japanese Power

Donateur
Is zeker een oplossing Tim maar een koude Enyaq is momenteel niet op te laden op maximale laadpaal snelheid. Met dank aan MEB 3 accubeheer verbetering :(. Maar er moet een handigere oplossing zijn lijkt me zo.
 

leon-cupra

Forumguru
Aan hoeveel kan je dan laden? Kan je toch ergens uitrekenen hoeveel uur voor vertrek dat je terug moet starten met laden.

Je weet toch ook ongeveer hoeveel tijd je nodig hebt om op te laden. Laat de laadpaal dan gewoon later starten en in een ruk door tot aan je vertrek.

Handigere oplossing is de Enay buiten gooien :D
 

Japanese Power

Donateur
Haha. Ja. Maar ik weet nooit hoelaat / hoe vroeg ik vertrek ‘s morgens. Dat wordt lastig plannen dan. Hangt van werk, storing en gezin af. Elke dag is volledig anders. Dat wordt lastig plannen…
 

Antera

Donateur
Wat er echt op moet is Lane assist en ACC en als je dan geluk hebt krijg je er travel assist bij. Indien dit laatste niet dan Is het wel te coderen :-)
 

hemi24

Forumguru
Ondanks dat de Enyaq niet geschikt is voor de caravan, toch voor een trekhaak gekozen; voor de aanhanger en/of de fietsendrager....
 
Wat er echt op moet is Lane assist en ACC en als je dan geluk hebt krijg je er travel assist bij. Indien dit laatste niet dan Is het wel te coderen :-)
ACC is sinds kort als on-demand te koop. Dus kan ook nog achteraf. Dit is de shop in mijn iV60:
B4E61CD8-E5E2-41FE-A500-5F83F9401E38.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan