Voorruitverwarming

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik twijfel of mijn Skoda wel voorruitverwarming heeft.
In mijn vorige Skoda kon ik de lijntjes in de ruit zien lopen. Nu niet.
Is dit zichtbaar?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hemi24

Forumguru
Heb je er een knopje voor?
Dan zit het er ook op, lijkt mij..?

Kan zijn dat er een folie tussen de lagen zit verwerkt…

EdK

Forumguru
Als je ogen nog goed zijn dan zie je ze met bepaalde lichtinval wel zeker zitten....
Maar ach, krabben is leuker.!!! Kun je weer punten scoren bij die lieve leuke buuf van je !! :cool:

spikehome

Forumguru
Als je voorruit verwarming hebt die je niet ziet zit er een laag in de ruit.
Bij mij zie je ook niks werkt wel.

Met dit weer op automatisch zetten en ook stuurverwarming die gaan dan gelijk aan.

Bij mijn vorige auto golf gti had ik hetzelfde.
Die lijntjes zijn super irritant als je ze eenmaal ziet blijf je ze zien.

EdK

Forumguru
Die lijntjes zijn super irritant als je ze eenmaal ziet blijf je ze zien.
Tsja dat is dan persoonlijk, zitten ook in raam caddy (zakelijk) en alleen met bepaalde lichtval dan zie ik ze.
Maar hinder me er totaal niet aan....

Cordoba

Forumguru
Moderne voorruitverwarming gebruikt geen (dunne) metalen draadjes meer maar een dunne TCO (Transparant Conductive Oxide). Daarvoor kun je verschillende TCO's gebruiken, dat is net waar de fabrikant goede ervaring mee heeft. Op zich is zo'n TCO niets nieuws: dat wordt al decennia gebruikt in zonnecellen, en daarvoor in beeldschermen (met elektronenkanon) om de statische lading af te voeren.

EdK

Forumguru
Moderne voorruitverwarming gebruikt geen (dunne) metalen draadjes meer
Dan heb ik blijkbaar een niet moderne Caddy van bouwjaar 2020........
Word nog gewoon gebruikt hoor, en de Golf variant die ik verleden week had zag ik ook de dunne draadjes lopen .....
Weet wel dat ze in verleden met een film tussen de lagen in hadden, maar dit scheen ook problemen te geven en zijn ze toen weer redelijk snel vanaf gestapt.
Was volgens mij iets met corrosie beginnend aan de raam kanten

EJS

Forumguru
Die 'folie' kun je overigens wel zien maar juist vanaf de buitenkant met het zonlicht erop. Je ziet dan soms net even een andere kleur ruit dan bij andere auto's in de straat lijkt het. Beetje vergelijkbaar met een zonnebril met gekleurd glas maar dan uiteraard een stuk lichter dan dat.

Cordoba

Forumguru
Veel mensen zien zo'n TCO niet, of alleen als een ander ze er op wijst, in vroegere banen zoveel van dat soort laagjes aangebracht dat ik ze niet alleen zie, maar vaak ook nog een goede schatting van de dikte kan geven (als ik weet welke TCO is gebruikt, i.v.m. de brekingsindex kan ik dan op basis van de kleur een inschatting maken)

ruud076

Actief lid
ik zal wel een lompe koekwous zijn maar waar kan ik ergens zien of ik voorruit verwarming heb ?
zit er ergens een speciale knop in om dat aan te zetten ? is dat standaard?
ik heb een superb uit 2019

EdK

Forumguru
knopje met een vergelijkend logo als de achterruitverwarming die vaak naast elkander zitten....

CharlesTucker

Forumguru
Maar in het instructieboekje staat wel op welke knop je moet duwen om die eventuele voorruitverwarming aan te zetten. En als ze bij de O4 die "knop" weggemoffeld hebben in de een of andere menustructuur staat dat ook wel in de handleiding. Heb je die knop of die menu-optie niet (of gebeurt er niets als je ruit bevoren en/of beslagen is en volgt de handleiding om 'm aan te zetten), heb je ook antwoord.

jongetje

Forumguru
Die zit in het climat menu (dat is een knop op je dashboard) en dan links op clasic climat klikken en dan moet er een vooruit verwarming icoontje staan. Als die aanstaat komt het icoontje ook bij de info te staan onderin.

EJS

Forumguru
Bij mijn superb uit 2016 is het dit knopje. Volgens mij is dat bij jouw 2019 model ook het geval. Heb je het niet dan zit er een 'loze knop'.

Bijlagen

• 20221215_144030.jpg
    20221215_144030.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 58

ruud076

Actief lid
ik zal straks eens gluren , nu nog effe op het werk, om half 5 hebben we weer weekend :)
bedankt voor de tips heren

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn touran zat er geen apart knopje en moest ik de vooruit verwarming (met draadjes) via de menu knop en dan op het scherm aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan