Halogeen H7 lampen vervangen voor LED

Ik heb nog een set gevonden van QSPCARS

QSPCARS H7 Led Canbus set van 2 lampen voor 62,= euro
55Watt (2x25) H7 LED Bulps for Skoda Yeti Facelift Low Beam CANbus bulps 6500 Cool White 8000LM

QSP lamp 8000LM 2x25W_000.png QSP lamp 8000LM 2x25W_001.png QSP lamp 8000LM 2x25W_002.png
QSP lamp 8000LM 2x25W_003.png QSP lamp 8000LM 2x25W_004.png

Denk dat ik deze set er vandaag ook bij bestel. Is inclusief canbus decoder en heeft 2 jaar garantie.
 

Frup

Forumguru
Dat zijn dezelfde die ik in post #13 al linkte.
Die zijn dan wel weer 25W per stuk. Het wordt al een aardig vergelijkend onderzoek zo.
 

EdK

Forumguru
out off stock
En die 8000LM is een optelsom bij hun van 2x 4000LM (zie specs)
Maar dit model is al een heeelllllllllllllll oud model , werd een 5 jaar terug al verkocht op de NL markt...
Zou deze zeker aan je voorbij laten gaan !! Maar dat is mijn mening..
 
Oke bedankt voor de info, dan bestel ik de (QSPCARS) lampen niet. Er is inmiddels toch al genoeg onderweg. Dus als ik eind november weer thuis ben dan heb ik wat om uit te testen. Zal van alles mijn ervaringen beschrijven en foto's maken.
 

Eltjo

Forumguru
Wat is het doel van al die LED’s plaatsen? Meer en witter licht?

Ik wilde geen kapitalen voor LED ombouwsetjes uitgeven, maar toch heb ik inmiddels het e.a door LED vervangen met wisselend succes. Die goedkope T10 LEDjes worden volgens mij te heet als ze langer branden, maar voor verlichting in het dak en de achterklep doen ze het aardig en zie je een stuk meer dan met de gloeilampjes. Als footwell lampjes werken ze niet goed.
Omdat de DRL gloeilampen zowat blacklights waren (waarschijnlijk net zo oud als de auto) en een stadslampje kapot was gegaan, heb ik ze vervangen door een Led variant.
De H8 mistlampen heb ik vervangen door blauwe gloeilampen (Hippcron 12V 100W H8 Halogeen Lamp Super Wit 5000K, jan.2019 €2,13/ 2 stuks en nu bij Grandado €20 !!/2set)). Deze geven ook wit licht, zelfs iets witter dan de (niet meer Osram) xenon lampen. Ja, die 100W lijkt me ook Ali-onzin.
Alle zooi heb ik bij Ali gekocht en waren iets van €5-6 per 2 stuks of iets van €2-3 per 10! T10 lampjes.

Al dat gedoe (waar ik ook een beetje aan meedoe) om led verlichting probleemloos te laten werken... minder stroomverbruik door de leds die gecompenseerd moet worden met extra zuip-weerstanden...
En dan te bedenken dat er weinig plekken in NL zijn waar het donker is.

Bij de volgende lampjes denk er aan om eens te gaan kijken naar die halogeen lampjes zoals die boven genoemde blauwe H8.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Frup

Frup

Forumguru
Haha, misschien gaat het niet alleen om die bak licht, maar ook om de uitdaging. Je kan het ook als hobby zien.
Leuk, een beetje prutsen en kijken of het beter en handiger kan. Niet omdat het moet, maar ….
 
Daar komt het in de praktijk wel op neer. Zie het ook als een uitdaging om het er iets beter (fraaier) mee te maken. Mijn Yeti van 2017 heeft alleen LED achterlichten en... kentekenplaat verlichting. Heb eerder ook met succes wat (Ali) LED lampjes vervangen voor het achteruitrijden. Dat is echt een 100% verbetering geworden. Voorzijde is zoals het er naar uit ziet wat complexer met canbus en ruimte.
 

EdK

Forumguru
oorzijde is zoals het er naar uit ziet wat complexer met canbus en ruimte.
Dat is het zondermeer !
Weet dat één van de leden er een vinger op gebroken heeft !
En zelf had ik er H4 inzitten en kreeg de defecte lamp links er uit en zou daarna de nieuwe er in te zetten !
En kreeg het niet voor elkaar met die kolenschoppen van me, dat uiteindelijk heb ik motorkap neergeklapt lamp op de stoel en naar dealer gereden.
En 3 minuten later zat hij er in...........grrrrrrr
 

Frup

Forumguru
Achteruitrijlamp is wel handig ja.
Welke led is daarvoor geschikt? En dan geen canbus problemen?
 

Canon-Eye

Forumguru
@EdK : Zoiets had ik ooit met de F1c die ik van 2002 t/m 2007 heb gereden bij het vervangen van de stadslichtpitjes. Rechts ging prima, ruimte zat eromheen. Links was een ander verhaal: dat lukte mij niet zonder de accubak (en dus ook eerst de accu) eruit te halen. Had ik geen zin in, dus even langs bij Vepreda in Spijkenisse.
De receptioniste liep mee naar buiten en had het in ca. 45 seconden voor elkaar... "Kleine handjes zijn een voordeel", zei ze.
 

Tees

Donateur
Bij de F1c was dat idd krap! Bij de O2c haal je met 2 handelingen de hele koplampunit eruit, dat is echt ideaal voor lampen wisselen. Is er zoiets niet bij de Yeti ook mogelijk?
 

SteGo

Donateur
Interessant topic. Ik ben voor mijn Citigo ook nog op zoek naar H7-Led, dus hou ik je bevindingen even in de gaten. ;) Al heb ik persoonlijk niet zo heel veel vertrouwen in die AliExpress-lampjes.

Bij mijn Citigo is de ruimte in de koplampen ook wat aan de krappe kant al heb ik online wel gelezen dat de Philips Ultinon Pro6000 net zouden moeten passen zodat er nog iets ruimte overblijft voor de ventilator om lucht aan te zuigen.
Ik zit eigenlijk nog een beetje te wachten op het moment dat de lampjes een keer ergens in de aanbieding zijn, wellicht met black friday in aantocht?....
 
Ik heb er een setje AUXITO in zitten, maar zie dat je die al niet meer kan kopen op AliExp... Dus daarom even op zoek gegaan wat je nu kan kopen. Zou gaan voor een setje van ASLENT 2x LED Canbus;

(1156) BA15S P21W 1157 P21/5W BAY15D BAU15S PY21W W21/5W 7440 W21W 3157 led Auto Staart Lamp Brake Reverse Lamp Drl Signaal Licht € 5,73 x1

Let goed op dat je de juiste kleur en fitting selecteerd bij je bestelling; (5 euro per 2 stuks)
1156 (BA15S) heeft de bajonet-fitting-pinnen tegen over elkaar (rem- achteruit-rijlampen)
1157 (BAU15S) heeft de bajonet-fitting-pinnen onder een hoek van 150 graden staan (richting aanwijzerlampen)

ASLENT-BA15-LED-lights.jpg
ASLENT-BA15-LED-lights-specs.jpg
ASLENT-BA15-LED-lights-yeti.jpg
Graag gedaan...
 

Eltjo

Forumguru
Net van deze toko T10 lampjes in mijn koplampen gezet als stadslicht.... werkt vooralsnog zonder error meldingen.
De vraag is hoe lang..
 

Frup

Forumguru
@Kuiper H
Bedankt voor de info! Even mijn achterlichten gecheckt. Die zijn inderdaad P21W en P21YW (oranje).
De lampjes hadden trouwens een grijze waas (aanslag of stof). Dus nu al 5% meer licht…
Ik ga een stel ledjes voor achteruitrijlicht bestellen. Voor beter zicht als ik achteruit de garage en oprit af rij.
 
Bovenaan Onderaan