Verkeersbordherkenning: onderdeel van ACC?

Herman Janssens

Senior Member
Ik vraag me af of de verkeersbordherkennig een onderdeel van ACC is bij de Octavia combi of het nog een optie apart is. Hier in België lijkt het via de simulator nog een een aparte optie te zijn van € 40. Kan iemand uitsluitsel geven.
 
Ik vraag me af of de verkeersbordherkennig een onderdeel van ACC is bij de Octavia combi of het nog een optie apart is. Hier in België lijkt het via de simulator nog een een aparte optie te zijn van € 40. Kan iemand uitsluitsel geven.

Dat is onderdeel van het travel pakket (Verkeersbordenherkenning en grootlicht assistent). Prijs van dit pakket bedraagt € 320, 00
 

Herman Janssens

Senior Member
Daar mijn intellingent light assistent in mijn pack elegance style zit, vrees ik dat de verkeersbordherkenning een aparte optie vormt. In België bestaat nml. geen travel pack.
Is die verkeersbordherkenning de mogelijke € 40 dan waard? En vooral werkt dit goed? Geeft het alleen de verkeersborden weer op het maxidotscherm/navischerm (?) of verwittigt het ook bij bv. overdreven snelheid?
 

Herman Janssens

Senior Member
Eventjes de manual erbijgehaald:

Verkeerstekenherkenning


Op het display kunnen tegelijkertijd maximaal drie van de volgende verkeerstekens worden weergegeven

- Toegestane maximumsnelheid (inclusief aanvullende borden).

- Inhaalverboden.

ATTENTIE



De verkeerstekenherkenning dient slechts als hulpmiddel. Verticale verkeerstekens

hebben altijd voorrang boven de displayweergaven. De bestuurder

is altijd verantwoordelijk voor het inschatten van de verkeerssituatie.

De verkeerstekens kunnen eventueel niet of onjuist door het systeem worden

herkend. In dat geval worden de verkeerstekens mogelijk niet of onjuist

weergegeven.

De verkeerstekenherkenning geeft geen waarschuwingen bij een snelheidsoverschrijding

en past de rijsnelheid niet aan de geldende snelheidsvoorschriften

aan!

De weergave op het display heeft betrekking op de gebruikelijke snelheidseenheden

in het betreffende land. Bijvoorbeeld de weergave
op het display

van het instrumentenpaneel kan landspecifiek in km/h of mph plaatsvinden.
Let op
De verkeerstekenherkenning is slechts in enkele landen beschikbaar.
 
Bovenaan Onderaan