Turbo revisie

beste mede forummers,

aangezien de turbo van mijn octavia kuren begon te vertonen, heb ik besloten om de turbo te laten reviseren, ik had er namelijk geen zin in dat ik een keer op de snelweg een grote klap hoorde en dat het dan klaar is.

gister avond heb ik de turbo eraf gehaald en vandaag is hij weggebracht naar een revisie bedrijf.

hierbij een paar foto's,

Foto-XXO4I8WO.jpg


Foto-E3IQDWSD.jpg


Foto-EWMU74Y4.jpg


Foto-YDSGPXYW.jpg


gr martijn
 
Foto-X7HX38DZ.jpg


gelijk de uitlaat doorgeblazen, hier kwam erg veel roet uit, later de kat even doorgeblazen en hier kwam erg veel roet uit :D, dit was de uitlaat doorblazen...
Foto-7D6JTVUF.jpg
 

VEEJAY

Forumguru
De mijne is wel opgefokt en heb nare ervaringen met revisie turbo's. Er zit nu een gloednieuwe onder en die doet het vooralsnog prima. Kan natuurlijk ook te maken hebben met degene die de revisie gedaan heeft natuurlijk.. Mijn 105pk turbo is vervangen door een GT1947VB Garret.

De kat heb ik er helemaal onderuit laten halen. Turbo pakt goed op maar is wel duidelijker hoorbaar nu.
 
Reviseren en schoonmaken zijn twee verschillende dingen. Dit is schoonmaken en geen reviseren.

Dit gebeurt vaker bij TDI's naarmate ze ouder worden dat de turbo geometrie vast gaat zitten door roet aanslag. Kijk ook even goed naar de verstuivers, als deze in slechte staat zijn is dat meestal de veroorzaker van roet uitstoot en uiteindelijk het vastzitten van de schoepen in de turbo.
 

Gieliovd

Forumguru
Bussie remmenreiniger en gaan ;)

Wel fijn, dat fijnstof door je uitlaat blazen en er lekker zelf in staan! Hmmmmm, love the taste of fine dust in the evening.

Hoe verhoudt zich een revisie tegenover een nieuwe turbo?

Revisie als in lagers vervangen, reinigen etc.
 
zo de turbo is weer terug, de turbo opzich was nog in orde, maar de actuator was niet helemaal fris meer... er zit nu een nieuwe actuator op, hij is compleet gereinigd(ziet er uit als nieuw), er zitten nieuwe lagers en afdichtingen op, is uitgebalanceerd etc.

morgen middag ga ik hem monteren :D.

Foto-GSEIFUAE.jpg


Foto-VLVO333W.jpg


Foto-UXUUSYRA.jpg


gr martijn
 
daar zit een kleurtje op, waarschijnlijk voor het balanceren ofzo.. ik had het op de turbo niet eens gezien, maar zag het ook op de foto.

goed opgelet :D.
 

hemi24

Forumguru
inderdaad op de foto lijkt de schoep wel krom, alsof 'ie even wat voor de kiezen heeft gehad.
 
Bovenaan Onderaan