FabiaTsi
Senior Member
Hallo skoda-broeders. Hier stel ik even m'n skoda fabia combi voor. Het is een 1.2 TSI 105 pk 5v geworden.
Uitvoering Ambiente
Opties:
- Semi-automatische airco
- Verwarmde voorzetels
- Voorzetels in hoogte regelbaar
- Snelheidsregelaar
- Maxi-dot beeldscherm
- Aluminium velgen 15' Line
- Radio cd, MP3 Swing
- Multifunctioneel lederen vierspakig stuurwiel
- Opbergmodule
- Elektrische en verwarmde buitenspiegels
- Armsteun centraal
- Verlaagd sportchassis
- ESP, ASR
- 8 luidspreker ipv 6 standaard
- Parkeersensoren
Verder zit er een Vialle LPdi installatie in. Dat is een directe gasinjectie met ringtank op de plaats van het reservewiel.
Omdat ik graag op circuit rijd zijn er enkele dingen veranderd:
Met de tuning komt de motor helemaal los. Vooral het koppel spreekt enorm aan. Vanaf 2000 toeren krijg je een ferme duw in de rug.
Zelfs in vierde versnelling trekt ie nog aardig door. Het is een kleine turbo dus vanaf 5000 rpm bereikt ie z'n maximale vermogen.
Verder zorgen de veren en dempers van Bilstein en Eibach voor een stabiele wegligging zonder echt genadeloos hard te zijn. De swaybar die achteraan geplaatst is zorgt ervoor dat de achterkant licht meestuurt. Dat is een groot verschil met origineel. Of dit beter is hangt van de bestuurder af. Voor mij wel, op circuit merk ik duidelijk een verbetering omdat de achterkant licht opkomt. Met een beetje moeite kan je licht overstuur afdwingen. Mijn ESP steekt daar steeds een elektronisch stokje voor.
Uitvoering Ambiente
Opties:
- Semi-automatische airco
- Verwarmde voorzetels
- Voorzetels in hoogte regelbaar
- Snelheidsregelaar
- Maxi-dot beeldscherm
- Aluminium velgen 15' Line
- Radio cd, MP3 Swing
- Multifunctioneel lederen vierspakig stuurwiel
- Opbergmodule
- Elektrische en verwarmde buitenspiegels
- Armsteun centraal
- Verlaagd sportchassis
- ESP, ASR
- 8 luidspreker ipv 6 standaard
- Parkeersensoren
Verder zit er een Vialle LPdi installatie in. Dat is een directe gasinjectie met ringtank op de plaats van het reservewiel.
Omdat ik graag op circuit rijd zijn er enkele dingen veranderd:
- 15" alu velgen met Toyo R1R (tussen semi-slick en sportieve straatband)
- Bilstein B12 Pro-kit: Bilstein dempers en eibach veren
- Whiteline Sway bar front en back; achterste in geïnstalleerd, voorste staat in backorder bij leverancier
- K&N Inlegfilter
- Supersprint Catback: einddemper + middenpijp (vervangt middendemper)
- JD Stage1: +-140 pk en 220 NM.
Met de tuning komt de motor helemaal los. Vooral het koppel spreekt enorm aan. Vanaf 2000 toeren krijg je een ferme duw in de rug.
Zelfs in vierde versnelling trekt ie nog aardig door. Het is een kleine turbo dus vanaf 5000 rpm bereikt ie z'n maximale vermogen.
Verder zorgen de veren en dempers van Bilstein en Eibach voor een stabiele wegligging zonder echt genadeloos hard te zijn. De swaybar die achteraan geplaatst is zorgt ervoor dat de achterkant licht meestuurt. Dat is een groot verschil met origineel. Of dit beter is hangt van de bestuurder af. Voor mij wel, op circuit merk ik duidelijk een verbetering omdat de achterkant licht opkomt. Met een beetje moeite kan je licht overstuur afdwingen. Mijn ESP steekt daar steeds een elektronisch stokje voor.