Skoda Fabia combi 1.2 TSI 105 pk 5v (2011)

FabiaTsi

Senior Member
Hallo skoda-broeders. Hier stel ik even m'n skoda fabia combi voor. Het is een 1.2 TSI 105 pk 5v geworden.
Uitvoering Ambiente

Opties:

- Semi-automatische airco
- Verwarmde voorzetels
- Voorzetels in hoogte regelbaar
- Snelheidsregelaar
- Maxi-dot beeldscherm
- Aluminium velgen 15' Line
- Radio cd, MP3 Swing
- Multifunctioneel lederen vierspakig stuurwiel
- Opbergmodule
- Elektrische en verwarmde buitenspiegels
- Armsteun centraal
- Verlaagd sportchassis
- ESP, ASR
- 8 luidspreker ipv 6 standaard
- Parkeersensoren

Verder zit er een Vialle LPdi installatie in. Dat is een directe gasinjectie met ringtank op de plaats van het reservewiel.

Omdat ik graag op circuit rijd zijn er enkele dingen veranderd:

1. 15" alu velgen met Toyo R1R (tussen semi-slick en sportieve straatband)
  2. Bilstein B12 Pro-kit: Bilstein dempers en eibach veren
  3. Whiteline Sway bar front en back; achterste in geïnstalleerd, voorste staat in backorder bij leverancier
  4. K&N Inlegfilter
  5. Supersprint Catback: einddemper + middenpijp (vervangt middendemper)
  6. JD Stage1: +-140 pk en 220 NM.
Hoe rijdt dat nou?

Met de tuning komt de motor helemaal los. Vooral het koppel spreekt enorm aan. Vanaf 2000 toeren krijg je een ferme duw in de rug.

Zelfs in vierde versnelling trekt ie nog aardig door. Het is een kleine turbo dus vanaf 5000 rpm bereikt ie z'n maximale vermogen.

Verder zorgen de veren en dempers van Bilstein en Eibach voor een stabiele wegligging zonder echt genadeloos hard te zijn. De swaybar die achteraan geplaatst is zorgt ervoor dat de achterkant licht meestuurt. Dat is een groot verschil met origineel. Of dit beter is hangt van de bestuurder af. Voor mij wel, op circuit merk ik duidelijk een verbetering omdat de achterkant licht opkomt. Met een beetje moeite kan je licht overstuur afdwingen. Mijn ESP steekt daar steeds een elektronisch stokje voor.

IMG_9029.JPG

lawewing

Forumguru
Mooie wagen! Voor de bestuurder geldt het motto "Veiligheid voor alles" zie ik op de foto, maar dat gaat kennelijk niet op voor de bijrijder ;)

FabiaTsi

Senior Member
Zondag heb ik even Fransen gepest op circuit Croix-en-Ternois.;) Ze hadden dit duidelijk niet verwacht zag ik aan hun reacties achteraf. De persoon met de oranje Peugeot 206 keek achteraf heel boos mijn richting uit :-)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
ik heb zelf ook zo'n getuned 1.2-tje. Ik vind dat je daarmee op een circuit niets te zoeken hebt en al helemaal niet als je daar blijkbaar komt met de intentie om anderen te pesten. Je brengt je zelf en anderen in gevaar. Het zal wel stoer bedoeld zijn, maar ik vind het behoorlijk pathetisch

Ridley

Forumguru
Ieder zijn meug toch? Waarom brengt hij anderen in gevaar? Hij rijdt prima lijnen zie ik in de vid en geeft snellere wagens de ruimte. Volgens mij niets mis mee, de grap is natuurlijk dat hij achteraf zijn 5 kratjes Jupiler op de parkeerplaats uit zijn Combi haalt en geen rolbeugel ;)

FabiaTsi

Senior Member
Humor is
ik heb zelf ook zo'n getuned 1.2-tje. Ik vind dat je daarmee op een circuit niets te zoeken hebt en al helemaal niet als je daar blijkbaar komt met de intentie om anderen te pesten. Je brengt je zelf en anderen in gevaar. Het zal wel stoer bedoeld zijn, maar ik vind het behoorlijk pathetisch

Aangetast door zure regen?

Toch bedankt voor je interessante en opbouwende input!

Rosinfield

† In Memoriam
weinig inhoudelijke reactie als ik het zeggen mag. Jammer toch, zodra je het waagt een kritische noot te plaatsen, ben je zuur. Gewoon eens accepteren dat een ander anders tegen bepaalde zaken aankijkt. Even goede vrienden hoor.

FabiaTsi

Senior Member
U mag dat zeker zeggen mijn beste.

Verder wens ik geen discussie aan te gaan hierover: ieder zijn meug: je zegt het zelf.

Faabtsi

Actief lid
Leuke veranderingen aan je autoke ;) heb ook die veranderingen gedaan :) loopt erg goed moet ik zelf zeggen! Heb alleen geen vaste verlaging eronder maar een eibach prostreet s set (speciaal voor deze auto gemaakt) en zelf rij ik op 17" wielen in de zomer met 205 rubber! Is iets stabiliteit in de bochten met hogere snelheid!

En wat het op het "circuit" zo leuk maakt is het koppel. Daar heb je veel voordeel van. Tank maar eens octaan 102. Dan is het kleine motortje echt gretig!

Bovenaan Onderaan