Raam wil niet meer automatisch omhoog.

Kippie-style

Forumguru
Ik heb een probleem bij mijn bestuurders raam.
Als ik indruk gaat ie volledig naar beneden, maar omhoog moet ik hem vasthouden.
De passagiers deur gaat wel automatisch naar boven en beneden.
Is hier een programmeermodus voor of iets?
Toen ik bij opel werkte was het als raam dicht was schakelaar omhoog houden maar dit werkt bij de skoda niet.
Of is de schakelaar kapot?
 

Cordoba

Forumguru
Vergelijkbaar, ff googelen voor precieze procedure om het raam opnieuw in te leren. Maar is dacht ik: contact aan - raam naar beneden drukken met de schakelaar (schakelaar ingedrukt houden, niet loslaten), en als het raam beneden is, de schakelaar nog een aantal seconden in blijven drukken. Vervolgens raam omhoog (ook schakelaar vastblijven houden) en als het raam een paar seconden dicht is, pas de schakelaar los laten. Als het goed is, zijn nu de open/dicht standen opnieuw ingeleerd, en werkt het weer zoals het hoort.
 

Wild Chocolate

Senior Member
In aanvulling op Cordoba, in het topic over dit probleem bij de OII heeft men het over 5 seconden vasthouden na resp. openen en sluiten. Of dit voor de OI hetzelfde geldt, weet ik niet maar omdat het best lang is meld ik het even.
 

tcf

Lid
Hier laatst zelfde probleem met een Fabia 1. Schakelaar besteld en gemonteerd, probleem opgelost.
 

Joske

Forumguru
Anders even deurgreep losmaken en kijken of alles nog goed vast hangt van connectoren?
 

Andy

Nieuw lid
Ik had vandaag hetzelfde probleem met mij Fabia Greenline, dat het raam niet meer automatisch naar beneden en naar boven ging. Het truukje met het vasthouden van de schakelaar wat Corduba omschreef werkt! (thanks!) Dat scheelt weer een garagebezoek.
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Zijn op de O1 ook alle ramen full auto? Ik heb auto's gehad waarbij alleen voor de bestuurder het raam full auto was. Zou ik eerst ff checken voordat je het uit elkaar haalt ;)
 

TurboBooster

Forumguru
De ramen een maal met de sleutel in het portierslot openen en sluiten.
Dit doe je door de sleutel in de open of sluitstand vast te houden.
 
Bovenaan Onderaan