Octavia Combi bij de dealer

WesleyJD

Banned
Heb vandaag in een Combi race blue Elegance 1.4 TSI gereden in Lelystad (check profiel foto)Veel wind dus kon goed voelen hoe de auto daarop reageerd.

Waar ik wel van schrok is de afwerking van de wagen. Randjes, deurlijsten lijnen enz die niet helemaal lekker op elkaar aansluiten. Ook vind ik de grote navigatie wat "goedkoop' tot me over komen. Ook de wielophanging valt me tegen. Het kwam allemaal wat Kia-Hyundai gehalte tot me over. Jammer.
 
Heb vandaag in een Combi race blue Elegance 1.4 TSI gereden in Lelystad (check profiel foto)Veel wind dus kon goed voelen hoe de auto daarop reageerd.

Waar ik wel van schrok is de afwerking van de wagen. Randjes, deurlijsten lijnen enz die niet helemaal lekker op elkaar aansluiten. Ook vind ik de grote navigatie wat "goedkoop' tot me over komen. Ook de wielophanging valt me tegen. Het kwam allemaal wat Kia-Hyundai gehalte tot me over. Jammer.
Dan heb ik in een andere auto gereden. Is mij namelijk niets van opgevallen. Deze navi is trouwens vrijwel identiek als de nieuwe VW Golf navi. Dat zegt denk ik genoeg. Jammer dat je deze slechte ervaring had....
 

WesleyJD

Banned
Mogelijk doordat ik zelf in een SuperB rij. Maar hiervoor ook Octavia gereden en die vond ik wat beter afgewerkt. Ik heb wel wat fotos gemaakt van de dingen die niet aansluiten en bij mij een matige indruk hebben achter gelaten, maar moet het morgen even verkleinen.

Dat de navi in een VW zit zegt mij helaas niet genoeg. Vind de knoppen en het scherm wat slapjes overkomen. Wellicht had ik een slecht autotest dagje.

Had in de planning voor een OC3 RS te gaan maar dat plan heb ik in de prullenbak liggen. Prullenbak is nog niet geleegd overigens.
 

WesleyJD

Banned
Hierbij even 1 foto waar mijn oog snel op viel en wat ik bij alle Octavias aantrof. De zilveren sierlijst sluit niet aan en kan je bewegen. (lees: tegen lak drukken zoals het zou horen te zitten).
 

Bijlagen

  • 20130615_140403_resized.jpg
    20130615_140403_resized.jpg
    989 KB · Weergaven: 168
Hierbij even 1 foto waar mijn oog snel op viel en wat ik bij alle Octavias aantrof. De zilveren sierlijst sluit niet aan en kan je bewegen. (lees: tegen lak drukken zoals het zou horen te zitten).
Aha, dat was mij ook opgevallen. Ik begreep echter dat dit een "kinderziekte" was en dat dit bij de huidige producties aangepast is. De raamomlijstingboer heeft op z'n donder gehad... ;)
 
Hierbij even 1 foto waar mijn oog snel op viel en wat ik bij alle Octavias aantrof. De zilveren sierlijst sluit niet aan en kan je bewegen. (lees: tegen lak drukken zoals het zou horen te zitten).

Op briskoda.net had ik dit probleem ook voorbij zien komen. Bij mijn dealer zou hier niets van bekend zijn en ik moet je eerlijk bekennen, ik heb het ook niet gezien bij de nieuwe BL Elegance combi die bij mijn dealer in de showroom staat. Mijn nieuwe combi staat gepland voor productieweek 38, dus ze hebben nog even de tijd om hier verbetering in aan te brengen.:wink:
Mocht je auto toch zo'n "onvolkomenheid" blijken te hebben, zou je daar dan iets aan kunnen doen?
Zijn er al mensen die hun nieuwe Octavia uitgeleverd hebben gekregen die dit probleem vertoonde en wat gaat de dealer daar dan eventueel aan doen vraag ik me af?
 

Maxel

Nieuw lid
Verbaasd me dat de combi al bij zo veel dealers is te bewonderen. Volgens de dealer in Den Haag is de introductie namelijk pas op 28 juni. Eerder heeft hij ook nog niets binnen. Denk dat ik daar dus niet op ga wachten en dat ik dit weekend eens een kijkje in Zoetermeer ga nemen.
 

Maxel

Nieuw lid
Ja, bedoelde Duindam.
Toen ik een week of 2,5 geleden belde werd me verteld dat de introductie was verschoven van 14 naar 28 juni. Pas laat op de donderdagavond ervoor zouden de eerste combi's in Den Haag van de trailer rijden?! Vraag me nu af wie ik aan de lijn had.....

Anyway, goed om te weten dat dat niet klopt. Scheelt me weer een ritje naar Zoetermeer.
 
Verbaasd me dat de combi al bij zo veel dealers is te bewonderen. Volgens de dealer in Den Haag is de introductie namelijk pas op 28 juni. Eerder heeft hij ook nog niets binnen. Denk dat ik daar dus niet op ga wachten en dat ik dit weekend eens een kijkje in Zoetermeer ga nemen.
In Zoetermeer hebben ze vrijwel alle kleuren staan, dus als je nog moet kiezen....
 

Thorgal

Forumguru
@Skoda liefhebber 1: Ik zie in jouw bestelling "geen typeaanduiding", die optie had ik nog niet gezien maar de dealer gaf aan dat ze die eraf fohnen. Is dat bij jou ook zo of zetten ze het er in de fabriek niet eens op?
 

MacRembrandt

Forumguru
Als ik zo de foto's bekijk, vind ik het eigenlijk wel jammer dat bij de donkere xenon-lampen ook de mistlampen een donkere behuizing krijgen. Ik vind die grote mistlampen met hun specifieke vorm juist een deel van de "look" van Skoda. En die valt zo een beetje weg.
 
Bovenaan Onderaan