Help mij met mijn keuze!

Welke setup zou jij kiezen?

  • Setup 1

    Stemmen: 28 54,9%
  • Setup 2

    Stemmen: 11 21,6%
  • Setup 3

    Stemmen: 12 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    51

VWim

Forumguru
@Canon-Eye Wellicht is het je ontgaan dat in 2014 zowel de HB als de Combi ook in de 14% schaal gaan vallen. Ik verwacht dat dit tot gevolg heeft dat er veel Octavia's rond gaan rijden. Net zoals je dat nu merkt met de Renault Mégane. Verder is de Octavia een nette auto, maar om nu te zeggen dat hij heel erg onderscheidend is getekend. :pieker: Naar mijn bescheiden mening helpt een grijze kleur dan ook niet echt om er een flitsende auto van te maken.

Als jij een andere, enigszins onderbouwde, mening heb dan verneem ik dat natuurlijk graag. Het moge duidelijk zijn dat de opmerking over statistiek geen onderbouwing is...
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar die (1000 extra) auto's gaan je pas echt opvallen als je er zelf zoééntje rijdt..........toch?:laugh:
Nee hoor, dat geldt m.i. niet specifiek voor Skoda. Je eigen merk/type/kleur valt je altijd (schijnbaar) net wat vaker op dan de rest...
Maar er is vast wel een psycholoog in de zaal die dit wetenschappelijk onderbouwd kan verklaren?;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Wellicht is het je ontgaan dat in 2014 zowel de HB als de Combi ook in de 14% schaal gaan vallen.
Er ontgaat me niet zó veel, hoor...
Zo is het mij ook niet ontgaan dat er meer merken zijn die ook in 2014 auto's in de 14%-klasse leveren.
Voor wie wil zoeken: zie bijvoorbeeld hier.
Dus Skoda is op dit punt niet zo uniek dat heel leasend Nederland daar massaal voor gaat kiezen - er is immers keus genoeg.

Geheel los daarvan zou ik zelf echt niet kiezen voor een grijze auto in welke variant dan ook (van zilver tot metal). Vind 't gewoon niet mooi...
En wat het dan wel zou worden, na 2x Cappuccino-beige (hetgeen vooral een praktische keuze was:))?
Dat beslis ik pas als die vraag daadwerkelijk aan de orde komt, maar op dit moment spreken kleuren als Race blue, Lava blue en Corrida red me wel aan.
 
Laatst bewerkt:

henriz

Forumguru
Nee hoor, dat geldt m.i. niet specifiek voor Skoda. Je eigen merk/type/kleur valt je altijd (schijnbaar) net wat vaker op dan de rest...
Maar er is vast wel een psycholoog in de zaal die dit wetenschappelijk onderbouwd kan verklaren?;)
Ik niet, want ik ben geen psycholoog.
Maar ik kan het wel beamen.
En het geldt niet noodzakelijk voor auto's van je eigen merk/type/kleur. Het werkt zowiezo als je interesse hebt in een bepaald model.
Ik rijd iedere dag op de A1 en op een gegeven moment viel mij een bepaalde kleurencombinatie (rood/wit/blauwe golf) op bij een vrachtwagen. Sinsdien zie ik die vrachtwagens overal!
 

Pollewop

Forumguru
Nee hoor, dat geldt m.i. niet specifiek voor Skoda. Je eigen merk/type/kleur valt je altijd (schijnbaar) net wat vaker op dan de rest...
Maar er is vast wel een psycholoog in de zaal die dit wetenschappelijk onderbouwd kan verklaren?;)

Er is wel enige wetenschappelijke onderbouwing:

WAT je ziet wordt voor een groot deel bepaald door je hersenen. en met zien bedoel ik dan niet de beelden die je ogen opvangen, maar de bewuste en onbewuste verwerking en interpretatie van die beelden door de hersenen.
Zodra je bezig bent met iets belangrijks, zoals het uitzoeken een nieuwe auto in een bepaalde kleur ,:dankje:, dan wordt je brein als het ware extra gevoelig voor dat type auto in die kleur.(Selectieve perceptie heet dat...)
Vandaar dat je ineens bepaalde dingen gaan opvallen, die je voordien niet zag.
Met andere woorden: Je brein bepaalt wat je "ziet"...
 

erikkie

Senior Member
voor al het getwijfel over velgmaat....hieronder raceblue 18" + 17" (winterbanden)
Vind die foto in raceblue met 18" turini zwart + zwarte spiegelkappen erg mooi...
(dit is een EBL met sunset en dynamicpakket.)

suc6 met je keuze.

2013-11-11 16.14.00.jpg 2013-10-10 20.22.42.jpg
 

MaXt0r

Actief lid
J
voor al het getwijfel over velgmaat....hieronder raceblue 18" + 17" (winterbanden)
Vind die foto in raceblue met 18" turini zwart + zwarte spiegelkappen erg mooi...
(dit is een EBL met sunset en dynamicpakket.)

suc6 met je keuze.

Bekijk bijlage 22312 Bekijk bijlage 22313

Bedankt man! Hier kan ik zeker wel wat mee. Eerlijk gezegd zie valt een maatje groter niet eens direct op. Verder een hele mooie auto.
 

ertromp

Forumguru
Bij deze nog wat velgen foto's van de Motorshow in Essen waar ik vandaag geweest ben. Genoeg materiaal om je te onderscheiden en weg met die standaard Alarissen , Velorums en hoe ze maar mogen heten.

P1020609.JPG

Een keer wat anders: wellicht andere kleur band nemen

P1020612.JPG

P1020613.JPG

P1020616.JPG

P1020619.JPG

P1020623.JPG

P1020625.JPG P1020626.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaXt0r

Actief lid
Ik ben er bijna zo goed als uit :) Helaas is het bijna en nog niet helemaal!
De kogel is wel door de kerk wat betreft de kleur keuze. Het is Metal Grey geworden i.p.v. Race Blue. Ben bang dat de kleur mij gaat vervelen voordat het lease contract afgelopen is "4 jaar" :( Maar een proefrit in een 1.4 DSG heeft roet in het eten gegooid. Wat een fijne motor is dat zeg. De twee keuzes die ik nu heb is een 1.2 DSG met wat extra opties of een 1.4 die iets kaler is. Beiden wel Elegance Business. Dus eigenlijk nog best wel veel luxe!

Dit zijn ze dan:

Skoda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Elegance Businessline:
Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
Lichtmetalen velgen 18 inch Golus
Dynamic pakket
DAB (digitale radio ontvangst)
Sunset
Achterklep sierstrip
Trekhaak, afneembaar 13 polig

Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Elegance Businessline:
DAB (digitale radio ontvangst)
Sunset
Trekhaak, vast 13 polig
En heel misschien kan ik de 18 inch Golus en sierstrip er ook nog bij in krijgen. Maar ik ga er maar niet van uit. De DSG paddles zijn misschien ook nog wel leuk.

Wat zou jij doen? Leuke gadgets of vier jaar genieten van wat extra power?

Alvast bedankt
 

maarten77

Actief lid
O, ik zie dat je toch een 1.4 dsg als optie hebt. Dat zou ik meteen doen!
Jammer dat je dan geen panodak en geen dynamic pakket hebt.
Wellicht kan je voor een hatchback gaan en dan wel het panodak en dynamic pakket.
Dan is ie helemaal af! De elegance businessline is namelijk inderdaad erg ruim uitgerust.
 

henriz

Forumguru
In je opening post melde je dat de 1.2 wat tegen viel. Je zegt nu dat je de 1.4 een heerlijke motor vindt. Dan is er eigenlijk geen keuze. Je gaat je onherroepelijk ergeren aan de 1.2. Daar kan geen luxe tegen op.
Het gemis van een panoramisch dak is jammer, maar geen bron van ergenis zoals een motor die niet bevalt.
 

MaXt0r

Actief lid
Morgen toch maar even de LM bellen voor een offerte voor de 1.4. Denk idd dat de opties het niet winnen van de 140PK :) Ik zal jullie op de hoogte houden wat betreft de keuze. Ik zit namelijk bij Athlon en die is bijna 100€ duurder dan elke andere LM met auto's. Misschien dat ze het passend kunnen maken :D
 
Bovenaan Onderaan