Heeft de Octavia III nu elektrisch verstelbare voorstoelen?

Juden

Nieuw lid
Sinds 19 april staat mij O3C EBL in bestelling. Als een van de opties heb ik de elektrische stoelverstelling genomen omdat ik dat al 8 jaar gewend ben in mijn vorige en huidige skoda. Ik vond het een zeer dure optie voor 1 verstelbare stoel, maar ben er zo aan gewend geraakt dat ik niet meer graag zonder wil. Nu lees ik in de vernieuwde prijslijst van de businessline dat er gesproken wordt over elektrisch verstelbare voorstoelen. Iemand al ervaring mee of men voor hetzelfde geld nu 2 elektrisch verstelbare stoelen plaatst?
 

Flem_nl

Forumguru
Sinds 19 april staat mij O3C EBL in bestelling. Als een van de opties heb ik de elektrische stoelverstelling genomen omdat ik dat al 8 jaar gewend ben in mijn vorige en huidige skoda. Ik vond het een zeer dure optie voor 1 verstelbare stoel, maar ben er zo aan gewend geraakt dat ik niet meer graag zonder wil. Nu lees ik in de vernieuwde prijslijst van de businessline dat er gesproken wordt over elektrisch verstelbare voorstoelen. Iemand al ervaring mee of men voor hetzelfde geld nu 2 elektrisch verstelbare stoelen plaatst?
Zover op het forum nu bekend is bij een reeds geleverde O3, is ook de bijrijderstoel elektrisch!
 

Darkside

Forumguru
Dat zou idd mooi zijn. Ik was van mening dat het nog steeds om 1 electrische verstelbare stoel zou gaan.
 

elephtera

Forumguru
Volgens mij doelt Flem_nl op mijn auto.

Ik heb ook een elektrisch bedienbare stoel besteld. Bij aflevering bleek de bestuurders stoel elektrisch met geheugen te zijn, en de bijrijders stoel elektrisch zonder geheugen. Terwijl bij bestelling ook door de dealer alleen gesproken werd over de bestuurders stoel.

Alles wat je maar wil kun je afstellen. Zelfs de hoogte van de lende steun. Ik vind het daardoor een ideaal systeem!
 

Flem_nl

Forumguru
Volgens mij doelt Flem_nl op mijn auto.

Ik heb ook een elektrisch bedienbare stoel besteld. Bij aflevering bleek de bestuurders stoel elektrisch met geheugen te zijn, en de bijrijders stoel elektrisch zonder geheugen. Terwijl bij bestelling ook door de dealer alleen gesproken werd over de bestuurders stoel.

Alles wat je maar wil kun je afstellen. Zelfs de hoogte van de lende steun. Ik vind het daardoor een ideaal systeem!
Yup, bedoelde idd jouw auto! :jaja:
 
Ik heb ze op dit moment ook op mijn O2 FL, dus ook de bijrijders stoel elektrisch. Een van de grootste redenen waarom ik het heb besteld is dat ik dan niet constant de stoel terug moet zetten als vrouwliefs er in heeft gereden. En het feit dat ook de spiegel afstelling opgenomen wordt in het geheugen. Vrouwlief reed altijd met mijn speigelinstelling omdat ze geen zin had om ze constant te verstellen. Vond dat levensgevaarlijk, de combo was mij de 1100 eur wel waard in bijtelling.
 

Octavia320

Nieuw lid
Top! Dat vergoed het lange wachten enigszins.

Dank je wel Flem_Nl en Juden voor jullie informatie over electrische stoelverstelling. Hebben jullie de sportstoelen (dynamic pakket) of kan de electr. verstelling alleen op de standaard stoelen. Hoop dat een van jullie of een andere Octavia kenner me kan helpen. Octavia320
 

tha a

Senior Member
elektrische stoelen kunnen alleen op standaard stoelen en niet icm dynamic.

Ik kreeg gister (bij opmaak offerte) zelfs te horen dat elektrisch alleen kan icm alcantara/leder op elegance? Dit laatste geloof ik eigenlijk niet. Iemand met standaard bekleding en elektrische stoelen?
 
Ik heb mijn o3c EBL met standaard stoelen besteld met de elektrisch verstelbare stoelen. De dealer vertelde mij dat het om alleen de bestuurders stoel gaat. Maar ik begrijp dat dus ook de bijrijdersstoel elektrisch verstelbaar is, en dat alleen de bestuurdersstoel geheugen heeft?

Dus volgens mij hoef je geen alcantara te bestellen voor de elektrische verstelling
 

Pablos

Senior Member
Ik heb de verstelbare bestuurdersstoel besteld en beide stoelen electrisch gekregen op mijn ebl:)
 
Dan ben ik benieuwd, ik zal het wel zien als hij er is....

Blijft een vreemd verhaal dat de dealer van Tha a zegt dat je alcantara moet bestellen om elektrisch verstelbare stoelen te kunnen krijgen
 

BSdV

Actief lid
Voor diegenen met elektrische stoelverstelling, hebben jullie het idee dat de stoel ongeveer net zo laag kan worden gezet dan de normale stoelen of komen deze door de extra motoren e.d. toch een stuk hoger in hun laagste stand? Zo ja, enig idee hoeveel dit dan ongeveer scheelt?
Vraag dit omdat ik ongezien zowel de optie panoramadak als wel de elektrische stoelverstelling heb besteld. In de Superb gaat deze combo voor mij wel goed, maar de octavia heeft toch net iets andere stoelen en wellicht (?) een ander panodak..

Dank
 
Kan iemand mij vertellen in welke richtingen de elektrische stoelen te verstellen zijn? Ik vind deze optie alleen interessant indien het zitvlak te kantelen is, vooral vanwege mijn lengte.
Een andere optie is het dynamic pakket, maar dit zal vwb het ondersteunen van mijn benen, denk ik, niet veel helpen.
 
Laatst bewerkt:

ManeBrane

Forumguru
@Regenboog

9bb51116bfedf47f0016cccc532fb6e0.png
 
@ManeBrane, dank voor jouw reactie!

Ik begrijp hieruit dat het zitvlak (enigszins) te kantelen is, goed nieuws.

Heeft deze optie, electrisch verstelbare stoelen, beperkingen?

Heeft iemand (met een lengte van > 195 cm) ervaring/advies mbt de dynamic stoel vs. de electrisch verstelbare stoelen (zitvlak, zithouding, on- / mogelijkheden, voor- /nadelen)?
 

rbo

Senior Member
Ook handig is dat je op elke sleutel de geheugen stand van de stoel kan opslaan mits Kessy aanwezig.
 

micky

Forumguru
@ManeBrane, dank voor jouw reactie!

Ik begrijp hieruit dat het zitvlak (enigszins) te kantelen is, goed nieuws.

Heeft deze optie, electrisch verstelbare stoelen, beperkingen?

Heeft iemand (met een lengte van > 195 cm) ervaring/advies mbt de dynamic stoel vs. de electrisch verstelbare stoelen (zitvlak, zithouding, on- / mogelijkheden, voor- /nadelen)?

Ik heb ze, het zitvlak is goed te kantelen en ik zie geen nadelen aan deze stoelen.
 

BSdV

Actief lid
Wij hebben ook de elektrisch verstelbare stoelen, maar ik ben er toch een klein beetje teleurgesteld in. Als ik de stoel een beetje teveel kantel (om de niet al te diepe zitting een beetje te compenseren en toch voldoende steun in de onderbenen te hebben) krijg ik soms behoorlijk last in mijn rechterbeen. Ben er niet helemaal uit waardoor dit komt. Nu heb ik de stoelen iets minder gekanteld en heb ik er geen last van, mis alleen wat steun. In de vorige auto waar de stoel veel verder gekanteld kon worden had ik hier geen last van. Voor ons waren de dynamic stoelen geen optie omdat die niet in DLD aangeboden werden.
 
Bovenaan Onderaan