Ik heb toevallig gisteren de 60k-beurt laten verrichten bij m'n GL van mei 2011. Kosten dezes in totaal €430,02 inclusief de bijbehorende filterwissels e.d., BTW en een niet op de rekening vermelde (want gratis aangeboden) wasbeurt alsmede koffie en wifi tijdens het wachten (ca. 2,5 uur - mooi de tijd om m'n forum-achterstand weg te werken...
Vond het al met al best een flink bedrag, maar geenszins onredelijk.
Na invoer in mijn - bij diverse forummers welbekende - excelletje bleek, dat de totale kosten voor de auto vanaf dag 1 t/m gisteren €0.137 per km bedragen. Daar zit een volle tank van afgelopen zondag bij (die nog lang niet op is), maar da’s een detail. Belangrijker is dat er ook de kosten van 2 stel LM wielen bij inbegrepen zijn (aangeschaft omdat ik het kwijtraken van wieldoppen zat was). Als ik dat eraf trek, kom ik uit op €0,117 per km.
Deze bedragen zijn exclusief de afschrijving; die kan ik nu nog niet goed bepalen want ik ben dan wel van plan om er 10 jaar mee te doen, maar het kan evengoed morgen afgelopen zijn... Ook komt er volgend jaar MRB bij, maar dat zal zo rond de 3,5 cent/km uitkomen. Het blijft m.i. een alleszins acceptabele km-prijs.
Voor details verwijs ik naar de bijgevoegde nota plus onderhoudslijst (als het pdf-je geüpload wil worden).