DeKleef is nieuw hier!

Goede morgen,
Door Peter-036 werd ik erop gewezen dat het netjes is om me even voor te stellen en daar had hij helemaal gelijk in! Dus bij deze:
Ik ben Joeri, 36 jaar en (embedded) software engineer. Nadat ik in Mei vorig jaar mijn BMW 5 (E39) total loss heb gereden was het tijd voor iets goedkoper in de wegen belasting, iets meer ruimte en iets praktischer en toch ook fijn om lange afstanden mee te rijden. Mijn oog viel al snel op de Skoda Octavia Combi, in de eerste instantie een II, maar uiteindelijk is het een I geworden. Voor een mooie prijs een Combi 1.9 TDI (77kW volgens mij) uit 2004 gevonden. Nu 7 maanden en 30 duizend km verder er nog steeds erg tevreden mee.

Even een fototje erbij: IMAG1111.jpg

Wat ik er nog aan wil doen is een Parrot inbouwen en de audio verbeteren, ik zit te denken aan nieuwe speakers in de deuren en de deuren te bekleden met een soort van bitumen wat zorgt dat de toko minder mee trilt. Als er nog niet genoeg 'laag' inzit misschien nog een sub erbij.
 
Het is inderdaad af en toe een beetje wennen geen 2.5 6cyl turbo diesel met automaat meer te hebben :D Ohw en de BMW was ook iets stiller op de snelweg.
 

Joske

Forumguru
Welkom op het forum Joeri!

Mss een flauw mopje maar vergeet niet dat de richtingaanwijzers op de O1 geen optie waren en dus zeker aanwezig zijn ;)

Je audio vragen stel je best (logischerwijs) in het audiogedeelte. In het downloadcentrum kan je alvast eens kijken of er handleidingen aanwezig zijn voor uitbouw van de binnenbekleding van de deuren van je O1, zoniet dan geef je maar een gil en zet ik ze er wel bij.

Een handige tip is het vermelden van jouw motorcode, type, bouwjaar, uitvoering... etc. in je handtekening, dat schilt vraag- en zoekwerk.
(een voorbeeld daarvan vind je in mijn handtekening, er van uitgaande dat je geen Tapatalk gebruikt anders zie je die handtekeningen niet..)
 
Welkom op het forum Joeri!

Mss een flauw mopje maar vergeet niet dat de richtingaanwijzers op de O1 geen optie waren en dus zeker aanwezig zijn ;)

Je audio vragen stel je best (logischerwijs) in het audiogedeelte. In het downloadcentrum kan je alvast eens kijken of er handleidingen aanwezig zijn voor uitbouw van de binnenbekleding van de deuren van je O1, zoniet dan geef je maar een gil en zet ik ze er wel bij.

Een handige tip is het vermelden van jouw motorcode, type, bouwjaar, uitvoering... etc. in je handtekening, dat schilt vraag- en zoekwerk.
(een voorbeeld daarvan vind je in mijn handtekening, er van uitgaande dat je geen Tapatalk gebruikt anders zie je die handtekeningen niet..)

Dat is zeker een handig tip, moet ik eerst even uitzoeken voor ik het in mijn handtekening zet.
Om mijn Octavia te demonteren en weer (in theorie) te monteren heb ik al een Haynes Manual gekocht :tegek:Sowieso leuke boeken om te hebben ;)

Maar ik zal zeker eens het audio gedeelte doorpluizen voor inspiratie.
 

Joske

Forumguru
de motorcode vind je op een sticker vooraan in het onderhoudsboekje (of toch ergens er in alleszins) en op een sticker in de koffer waar het reservewiel (al dan niet) ligt. Bestaat uit 3 a 4 letters, in jouw geval 3 als ik mij niet vergis. :)
 

Desperado

Forumguru
Ah fijn, weer een O1 rijder erbij.
Het geluid laat inderdaad te wensen over. Ik heb alleen voorin speakers en die gaan ook nog vervangen worden en dan maar eens zien of er achterin ook wat te plaatsen is.
 

ertromp

Forumguru
Welkom hier Joeri!
Mooie auto de Octavia 1
Ik ben zelf ook begonnen in 1998 met een 1.9TDI die toen nog maar 66kW had.
Maar wat een fijne en degelijke auto zo'n O1.

Veel rijplezier!
 

rxr

Lid
Achterspeakers viel bij mij mee maar ik had dan ook geen combi maar een gewone. Ik had een uitsparing in de kofferbak waar normaal de hoedenplank op rust. Daar kon ik ze monteren, helaas waren er nog geen kabels maar die kon ik netjes onder de bekleding en aan de onderkant van de "drempels" van de deur kwijt.
 
Achterspeakers viel bij mij mee maar ik had dan ook geen combi maar een gewone. Ik had een uitsparing in de kofferbak waar normaal de hoedenplank op rust. Daar kon ik ze monteren, helaas waren er nog geen kabels maar die kon ik netjes onder de bekleding en aan de onderkant van de "drempels" van de deur kwijt.

Dat is idd het voordeel van een sedan of hatchback, je kunt een paar goede ovals in de hoedenplank monteren.
 

rxr

Lid
Nou, ze zitten bij mij niet in de hoedeplank zelf maar de uitsparing waar de hoedenplank in valt, daar zitten een bevestiging voor speakers. Ik heb geen idee hoe de combi verschild van de hatchback maar kijk er eens goed na zou ik zeggen.
 
Bovenaan Onderaan