Citigo Artic in transformatie - alles even op een rijtje

Inge

Lid
Eindelijk toch maar besloten een nieuw topic m.b.t. tot mijn groene dinky toy aan te maken. Dit omdat er al de nodige dingen aan veranderd zijn maar bovenal omdat op 1 juni een mega transformatie gaat plaats vinden bij en door Vagtechniek.

Sinds ik de auto heb (november 2012) zijn er af en toe al wat zaken veranderd - zie sommige eerder postings. Het eerste wat ik heb gedaan was er wieldoppen op te plaatsen want stalen velgen is nu niet je van het (lm velgen staan in het verlanglijstje). Daarna heb ik de achterklep lettervrij gemaakt - niet alleen oogt dat mooier (vind ik) maar maakt het poetsen ook een stuk makkelijker. Toen heb ik de pook en de handremgreep vervangen door leren exemplaren uit de high up! Toen was de kofferruimte aan de beurt en die is netjes bekleed met dezelfde stof als de achterbank mee afgewerkt is (nog steeds helaas foto's van vergeten te maken). Toen de gril in de garage laten vervangen door een variant met chroomrand. Vanaf begin dit jaar ben ik begonnen met het verzamelen van onderdelen die ik nodig had/ heb om hem verder aan te passen aan wat ik wilde. Wat heb ik verzameld:
- een volledig onderdashboard in ceramic kleur - wilde eindelijk wel eens van die plankjes af en dit was de enige oplossing hiervoor.
- een armsteun - Seat om het net even wat comfortabeler te maken + extra opbergruimte te hebben
- een leren Skoda stuur met volledige stuurbediening
- elektrisch + verstelbare spiegels in chroom look (zitten er al op maar moeten nog aangesloten worden)
- RVS handgreep "covers" zitten er ook op

Het plaatsen van het dashboard, armsteun, aansluiten van het stuur + spiegels gaat vagtechniek voor me doen. Verder plaatsen ze dan ook meteen de cruise control en worden de kabels van mijn carcomm ipod aansluiting netjes weggewerkt en rechtstreeks op de 12v aansluting aangesloten.

Zal nadat ik bij vagtechniek ben geweest de foto's aanvullen voor het totaalplaatje.

Op mijn verlanglijstje blijft nu niet zo veel meer over behalve winterbanden, LM velgen 15/ 16" + zomerbanden en misschien een ander set stoelen/ achterbank met stoelverwarming (leer of stof weet ik nog niet) en misschien nog een keertje 4 speakers ipv de huidige 2.

Wat plaatjes bij het praatje
2266110edited12xaftyreg.jpg
1136063edited1pook.jpg

1136064edited1handrem.jpg

Deze foto heb ik even geleend - heb zelf nog geen duidelijke van "cover"
autocloeseupchroom.jpg
5206162edited1.jpg

5206161edited1.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben benieuwd hoe je dash er uit komt te zien Inge. Vergeet niet om 'voor-foto's' te maken, zodat je straks mooi het verschil kunt laten zien.
 

Inge

Lid
Wat voor foto's heb ik al gemaakt dwz vanaf de bijrijderstoel. Maar misschien is een paar extra nooit weg - eens kijken of ik daar het weekend tijd voor heb.

Altijd handig om blind de juiste auto te pakken, nietwaar?

Idee van het voordash maar dan zonder pianolakrand (hoop dat de foto meegeplaatst wordt):
Dashboard.ashx
 

Cordoba

Forumguru
Zo'n licht gekleurd 'onder-dash' zal wel een heel ander beeld geven, dan de standaard donkergrijze massa. Ik vraag me alleen af of het niet sneller lelijk/vuil wordt doordat het misschien vaker geraakt wordt (bij instappen met schoenen of tassen), maar de praktijk zal het leren, en bij de Ups kun je spieken hoe het zich houdt.

Ik denk als je volgende week in je auto stapt, dat je eerst weer uitstapt om het kenteken te checken.:D
 

CDK

Forumguru
je bent lekker bezig Inge! dit wordt wel een heel speciale uitvoering van de CityGo :) keep us posted!

greetz Corné
 

Inge

Lid
Dat vermoed ik ook - denk dat het een heel stuk lichter zal gaan aanvoelen. maar betreft dat vlugger beschadigd// vuil worden zal wel meevallen daar ik er voor 99% alleen in zit en het dash ook weer goed in de natural look komt te staan waardoor eventueel vuil niet hecht en dus makkelijk te verwijderen is. Tot op heden ook nog niets geraakt met tassen/ schoenen bij de huidige variant, aan mijn kant, en de bijrijdersstoel staat helemaal in de achterste stand dus er is meer dan genoeg ruimte met instappen mocht er daar iemand zitten. En tassen die heb ik niet voorin maar op de achterbank.

Zal jullie zeker op de hoogte houden - ben zelf namelijk ook heel erg benieuwd hoe het eruit gaat zien en mn hoe dat de cc gaat bevallen.
 

cvegreen

Forumguru
Mijn fabia had ook lichte kleur onderaan en dat was niet zo snel vuil en het is kunststof= gemakkelijk onderhoudbaar ,toch? Ik vind het een pak mooier dan met een gans donker dash.
 
Bovenaan Onderaan