Auto Hoogenboom Barendrecht ( EX Swarttouw )

CharlesTucker

Forumguru
Vandaag ben ik voor het eerst sinds de overname van Swarttouw door Hoogenboom daar geweest voor een VOI beurt, de 3e voor mijn auto (O2C) bij 90.000km. Er lijkt eigenlijk niets veranderd te zijn, dezelfde mensen, dezelfde service. Er werd van de voren netjes gemeld wat er normaal behoort te gebeuren bij deze beurt, en wat het zou gaan kosten. In de loop van de ochtend werd ik gebeld met de mededeling dat er bij de diagnose geen gebreken of andere ellende was geconstateerd, keurig.

Door werkomstandigheden was ik niet in staat de auto op tijd op te halen, aangezien ik hem morgenochtend vroeg eigenlijk wel nodig heb had ik gevraagd of ze hem op de parkeerplaats konden achterlaten, zodat ik hem na sluitingstijd met de reservesleutel kon meenemen. Dat was geen probleem, en hij stond netjes op me te wachten, met het serviceboekje, onderhoudslijst en rekening op de voorstoel. Ik kan er dus morgen mooi mee op pad, en dan zaterdag nog eventjes langs om de andere sleutel weer op te halen.

Een detail was anders, bij de vorige twee beurten stond er na afloop altijd een doosje Haagse Hopjes in de middenconsole. Dat was nu vervangen door een doosje hoestbonbons. Dat betekent wel dat ik in het weekend even op zoek moet naar de hopjes, mijn jongste dochter had zich er al flink op verheugd namelijk. :)

Kortom, (nog) geen zichtbare veranderingen, behalve de naam, en dat is goed.

Dat is mooi om te lezen, na wat minder fijne ervaringen met van Rijnwoud in R'dam, kan dit wel eens een mooi en vooral goed alternatief zijn als mijn scheurijzert zijn onderhoudsbeurt in combi met apk nodig heeft. Dit zal naar verwachting ergens in het voorjaar zijn vermoed ik zo.

CDK

Forumguru
Dat is mooi om te lezen, na wat minder fijne ervaringen met van Rijnwoud in R'dam, kan dit wel eens een mooi en vooral goed alternatief zijn als mijn scheurijzert zijn onderhoudsbeurt in combi met apk nodig heeft. Dit zal naar verwachting ergens in het voorjaar zijn vermoed ik zo.
heb ik iets gemist wat betreft die slechte ervaring??

hpolie

Senior Member
Top Service voor een top auto, vandaag is mijn Škoda Fabia II Combi Active/Arctic 1.2 TSI 1 jaar geworden.
En om dat hij dus jarig was ben ik tegelijk even naar de Škoda dealer gereden om hem even na te laten kijken en ik wilde tegelijk de Anti-Carjacking in laten stellen en een set wiel slotbouten laten aanbrengen daar ik dat wat veiliger achte in verband met diefstal. Maar het was niet zijn geluks dag, toen ik nog geen km van de dealer was moest ik even wat afremmen en toen klapte er een andere auto met een behoorlijke snelheid er van achteren bovenop en ja daar kon de Fabia II ook niet tegen dus de achterbumper totaal in de vernieling, met gevolg haast een uur later bij de dealer.
Maar nu blijkt weer eens hoe gemakkelijk het is als je dus ook je auto bij Škoda Nederland verzekerd heb, aangekomen bij de Škoda dealer v/h Automobielbedrijf Swarttouw te Barendrecht en sinds half 2013 Auto Hoogenboom B.v Barendrecht/Rotterdam het schadeformulier ingeleverd bij de Service adviseur en die zou het verder opsturen naar de Škoda verzekering maatschappij. En toen de auto was nagekeken en de Anti-Carjacking geactiveerd was en de slotbouten gemonteerd waren vroeg ik wat de kosten waren de kostprijs van de slotbouten was € 32,61 inkl.B.T.W. en alle arbeid was volledig gratis. Maar ook nog als extra is de Service adviseur voor mij uit gereden naar hun auto schadeservice bedrijf Auto Hoogenboom B.v te Rotterdam. Waar ik ook weer eens keurig werd geholpen en een afspraak gemaakt heb om hem over 1 week te laten repareren, en toen dat geregeld was zijn wij weer keurig terug gereden. En dan te bedenken dat dit allemaal gratis is, dat noem ik echt Top Service van deze Škoda dealer en alle medewerkers.

CharlesTucker

Forumguru
Vervelende gebeurtenis, op de verjaardag van je auto. Ik hoop dat je er zelf niets aan overgehouden hebt, dat blijft toch het belangrijkste. Maar de aanpak van Hoogenboom v/h Swarttouw klinkt goed, het lijkt erop dat het na de overname hetzelfde nette bedrijf is gebleven.

Ik speelde zelf een klein beetje met de gedachte om het onderhoud in het vervolg door De Waal te laten doen, aangezien ik toevallig van de week zag dat De Waal in Zaltbommel nu naast VW ook Skoda doet. En omdat dat letterlijk de buren van m'n werkgever zijn zou dat best handig zijn. Maar vooralsnog blijf ik toch gewoon naar Hoogenboom gaan, dat bevalt prima.

Mijn auto is trouwens ook verzekerd bij Skoda, en hoewel ik hoop er nooit gebruik van te hoeven maken ben ik toch blij jouw positieve ervaring met de afhandeling te lezen.

hpolie

Senior Member
@CharlesTucker ik heb er zelf gelukkig niets aan overgehouden, maar dat kan ook haast niet met zo auto. :D

[ Edit] en zoals je zelf al eerder aangaf hier op het forum, het personeel is allemaal het zelfde gebleven, dus ik zelf blijf daar zeker zolang ik geen klachten heb.

@Corné de Kluijver , het is inderdaad wel even balen, maar het is gelukkig ook maar blikschade.:pardon:

Henk

• Leuk
Waarderingen: CDK

hpolie

Senior Member
Tja @Desperado ik heb er geen aandelen bij hoor, maar wat goed is moet ook eerlijk vermeld worden. Katten is zo makkelijk en kan zelfs zeer schadelijk zijn voor een bedrijf ongeacht wat voor een bedrijf dat dan ook is. :lezen:

Henk

Desperado

Forumguru
Mwogh.....virtueel zoenen en knuffelen gaat me heel goed af :tongue:
Er zalvast wel iemand zo aardig zijn om de dealer te wijzen op dit mooie bericht als hij toch daar is.

Canon-Eye

Forumguru
En als je het heel scherp bekijkt, is dit - hoewel gebruikelijk - ook een beetje gek.
Logisch gezien zou "mond tot oor" meer voor de hand liggen. Maar ja, dat 'bekt' dan weer niet zo lekker... ;)

CharlesTucker

Forumguru
Wat een flutservice, geen haagse hopjes meer.:D
Ik weet niet of ze hier meelezen, maar ze zijn terug, die hopjes!!

Gisteren heb ik mijn auto daar weer gebracht, deze keer voor een APK keuring (geen enkel probleem). Wel een probleem was het feit dat m'n airco niet meer koelde, dus ik had ze gevraagd om daar ook naar te kijken. Het bleek dat er (veel) te weinig koelmiddel in zat, ze hebben hem leeggehaald en weer netjes afgevuld en hij doet het weer prima. Wel een puntje van aandacht, volgende keer bij een beurt laat ik daar nog maar eens goed naar kijken, want waar is dat spul gebleven? Vacuum trekken was geen probleem, dus ze denken niet dat ie lekt, gelukkig.

Verder hebben ze (op eigen initiatief en zonder kosten) een zomercheck uitgevoerd, waarbij ook geen problemen naar boven zijn gekomen. Kortom, de auto is nog steeds prima in orde, en ik ben ook nog steeds tevreden met de service. Wel ga ik zelf eens proberen om iets meer kennis op te doen over hoe zo'n airco nu eigenlijk in elkaar steekt (pure interesse).

Bovenaan Onderaan