Afregeling rechter buiten spiegel

hephie

Lid
Ik heb exact 3 weken geleden mijn nieuwe Skoda Octavia III opgehaald aan de garage.
Al sinds het begin gaat de rechter buiten Spiegel helemaal de verkeerde kant uit bij het achterwaards parkeren.

Normaal gezien draait de Spiegel naar onder en een beetje naar binnen, zodat je de stoeprand kan zien (en je er niet met je 18ers langsaf schuurt)

Bij mij draait deze naar boven en naar buiten toe. Zodat ik in feite helemaal niks meer zie... behalve wat blauwgrijze lucht...

Ik ben er al mee naar de garage geweest, maar ook dit hebben ze niet kunnen (her)afstellen.

Iemand die weet hoe dit moet?
Ik ken iemand die via VCDS 1 en ander kan aanpassen. Is dat via daar te regelen?

Alvast bedankt.
Thomas
 

VWim

Forumguru
Voor zover ik heb begrepen kun je dat zelf. Spiegelverstelling op "R", versnelling in achteruit. Dan afstellen zoals gewenst. Daarna zou het goed moeten zijn.
 

hephie

Lid
Voor zover ik heb begrepen kun je dat zelf. Spiegelverstelling op "R", versnelling in achteruit. Dan afstellen zoals gewenst. Daarna zou het goed moeten zijn.
Thanks, eigenlijk nog niet bij nagedacht.
Straks zeker eens proberen!
Ik laat weten als het is gelukt.
 

hephie

Lid
Voor zover ik heb begrepen kun je dat zelf. Spiegelverstelling op "R", versnelling in achteruit. Dan afstellen zoals gewenst. Daarna zou het goed moeten zijn.

Klopt helemaal.
Er is dus eigenlijk een 2de stand van de rechter buiten Spiegel die je kan instellen. 1 voor normaal rijden, 1 voor parkeren. Nice.

Toch weer straf dat ze dat in de garage niet wisten...

Och ja, eind goed, al goed! Many thanks VWim!
 

Fucky

Senior Member
Pagina 72 en verder op 76...
in mijn boek staat het op pagina 64!!! er wordt tevens vermeld dat deze functie alleen beschikbaar is in combinatie met geheugen functie voor bestuurders stoel (welke ik niet heb in mijn O3 HB Amb Buss) hoe zit dat bij jullie?
 

hephie

Lid
Ik moet nog in het boekje kijken, zal er wellicht wel ergens in staan.

Bij mij werkt het nu, ik heb een O3 Elegance en heb ook de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met 3 geheugen standen.
 

hemi24

Forumguru
@Fucky: zou kunnen, ik heb de pdf-versie op de skoda site geraadpleegd en als ik me niet vergis wat dit de 11/2013 versie (modelwijziging vanaf week 46)
 
Bovenaan Onderaan