18" Velgen type Luxon met Michelin PS 3 banden op de Octavia

CDK

Forumguru
die wielen staan heel netjes onder de Octavia, voor het mooi idd nog een beetje naar beneden ja :D maar verder mijn complimenten!!

greetz Corné
 

Joske

Forumguru
@ertromp

heb jij nou speciaal een statiefje bovengehaald om de foto's te maken? :D

met deze velgen zou ik (zoals reeds gezegd) verlaging inderdaad overwegen, dat gaat het geheel af maken :thumbsup:
 

Antera

Donateur
Ziet er al goed uit de eerste stap is gezet. Als je denkt over je auto eens wat te laten zakken moet je maar eens contact met me opnemen. Denk dat ik wel iets leuks voor je kan doen
 

Der Einser

Forumguru
Jawel het is gelukt: Velgen type Luxon en banden Michelin Pilot Sport 3 heb ik gemonteerd:
Nu nog de verlaging regelen want het lijkt wel een SUV zo :D

Het is dat je het zelf zegt :D
Hij vraagt wel echt om verlaging inderdaad

Even serieus: Ziet er goed uit hoor! Stapje voor stapje,... dan blijft het leuk:thumbsup: Keep it up.

Ziet er al goed uit de eerste stap is gezet. Als je denkt over je auto eens wat te laten zakken moet je maar eens contact met me opnemen. Denk dat ik wel iets leuks voor je kan doen

Niet iedereen wil een garagekrik en wat zakken zand meesleuren Mark :nono:
Hahahaha....


Zonder gein, Mark kan je zeker helpen aan de juiste spullen en in en handomdraai heeft hij het er ook onder zitten, gemonteerd met jouw wensen!
 

ertromp

Forumguru
Verlagen ga ik vandaag doen. Ben in de gelukkige omstandigheid dat ik zelf het gereedschap heb om de veerpoten etc. uit elkaar te kunnen halen.
Ik ga het met Eibach veren doen. De schroefset van KW is me te prijzig. Als de veren eronder zitten kan ik gelijk de auto op een super moderne Hunter apparaat de auto laten uitlijnen want helaas zo'n toestel ontbreekt in m'n garage. Ik zal het resultaat zsm posten :D
De veren (nieuw van het type Pro-kit E10-79-004-03-22) kosten me € 163,- en het uitlijnen € 45,- en natuurlijk m'n eigen arbeid maar dat heb ik er graag voor over :D
Is nog altijd een betere prijs dan een dealer die er zomaar € 600 voor vraagt. Zeker is het aanbod wat Antera doet goed en de prijs die ik zag wat hij vraagt voor verlaging van een O3 is messcherp en absoluut aan te raden voor de forummers die niet het gereedschap en de kennis hebben om het zelf te doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ben benieuwd naar het resultaat en naar je rij ervaring met de nieuwe veren, succes!

Greetz Corné
 

ertromp

Forumguru
Wat een k@&%(te klus. Tja het is niet m'n dagelijks werk. Maar 4 uur verder had ik de veren eronder.
Daarna onder veel gepiep van het bandenspanningscontrolesysteem naar de uitlijner gereden en het geheel weer strak laten afstellen. Absoluut belangrijk dat uitlijnen gebeurt na verlaging!
De veren vers nog in de doos:
foto00.jpg

De moeilijkste klus was m'n voorpoten loshalen. Zelfs de ruitenwisser er maar afgehaald. Tevens valt het loshalen van enkele bouten/moeren ook al is de auto pas 3 jaar oud vies tegen maar gelukkig gelukt:

Foto01.jpg Foto02.jpg

Foto03.jpg

Daarna uitlijnen:

foto09.jpg
foto10.jpg
 

ertromp

Forumguru
Daarna het eindresultaat:

foto07.jpg foto08.jpg

De oude en nieuwe achterveer:

foto06.jpg

Hoe rijdt het:
Super strak :D
Absoluut aan te raden zo'n verlaging voor je O2 of O3. De wagen lijkt minder zijwindgevoelig en "duikt" minder bij het remmen. Had ik veel eerder moeten doen maar door de vele info hier op het forum uiteindelijk over de spreekwoordelijke streep gehaald. De verlaging scheelt uiteindelijk 30mm voor en achter.
Geen problemen met drempels en misschien minder comfort bij bobbels en gaten in de weg maar ik vind het niet storend.
 

rdrummen

Senior Member
Ziet er heel goed uit, proficiat!
(misschien toch ook iets voor mij straks, wellicht dan via Antara?)
 

Joske

Forumguru
knap hoor Erik! staat de wagen echt wel stukken beter!
zeker als je de voor - en na bekijkt vind ik het absoluut de moeite :)
 
Bovenaan Onderaan