Octavia III RS

Mettes

Forumguru
Het duurt inderdaad redelijk lang voor de olie op temperatuur is.
Onze nieuwe fabia 1.0 TSI doet er zelfs nog langer over dan de RS.
Waarom gaat de olie er al af na 1500 km, Bjorn ?
 

dirkie996

Forumguru
Bij mijn RS was het sowieso long life olie die erin zat vanaf fabriek. Waarom na 1500km verversen? Dat is verleden tijd, hoor. Vroeger met gewone olie en toen de toleranties nog veel groter waren bij produktie, werd dit gedaan, maar is nu totaal overbodig.
 

Tuner111

Forumguru
Je moet die olie er in laten he! Het helpt de motor verder in lopen doordat er nog kleine ijzerdeeltjes mee gaan (heb ik gelezen he). Gewoon om de 30.000 km of 2 jaar is verversen
 

boontjeRS

Forumguru
Ik ververs m'n olie + filter elke 15000km. Is nochtans ook longlife, maar door het chiptunen doe ik het zo kort op elkaar. Heb dus ook nog niet moeten bijvullen.
 

Rallye

Forumguru
Mijn RS heeft op aanraden van de garage geen longlife meer sinds de eerste beurt. Nu dus elke 15.000 op iets dikkere olie (5w40, zie ook het topic in mijn handtekening). Zou de kans op olieverbruik verminderen.
 

Spector

Forumguru
Apart, in mijn vorige RS zweerde ze eerst bij Longlife. Daarna is er Shell Helix Ultra 0W30 in gegaan. Ik weet dat er nu
Castrol in zit (afgaande op de sticker in de onderhoudsmap), zal eens checken welke.
 
Denk dat we over het onderwerp long-life olie wel een boek kunnen schrijven. Ikzelf verkies geen long-life olie en ook de oliewissel op 1500km doe ik op eigen initiatief. Sommige zijn er fan van andere weer niet, kwaad doe je er alleszins niet mee :).
 

Goofy@5E

Forumguru
Heb op 1500km juist een cheque up gedaan van alle vloeistoffen, en ga jaarlijks voor een oliewissel, heb dit ook zo laten instellen Ipv van 2 jaar, aan de km kom ik toch nooit, rij er weinig mee, maar dit wist ik op voorhand, +/- 5000 km/jaar
Professioneel doe ik er een goeie 45000 per jaar.
 

MishaM

Actief lid
Alé serieus? Vertel me jouw geheim? :D Ik heb mijn 230 met all seasons laten leveren, veel te veel last van doorslippende wielen. Heb nu goede zomerbanden. Dag en nacht verschil.

DSG of handbak? Zonder DSG kan je wat gedoseerder te werk gaan ;).
En wat Philipe zegt, niet volgas van start.
 

bartvw

Forumguru
Ik wissel ook om de 15000 km met de dikkere 5W40.
De monteurs van de garage met de wat snellere auto's rijden zelf ook met 5W40.
 

tib888

Actief lid
Weet er iemand wat de totale hoogte van een combi RS zal zijn in combinatie met een grote dakkoffer, type Atlantis 900 (H47 cm) + rails? De maximumhoogte van de garage is 2m06 :pieker:
 

Tuner111

Forumguru
Weet er iemand wat de totale hoogte van een combi RS zal zijn in combinatie met een grote dakkoffer, type Atlantis 900 (H47 cm) + rails? De maximumhoogte van de garage is 2m06 :pieker:


ik zou zeggen ga is meten ? :D

maar de hoogte van de rs zonder de koffer is 1449 MM ofwel 1m en 44,9 cm :)
 

Tuner111

Forumguru
hoe zit het trouwens met je bestelling? We zijn ondertussen 2 januari :tongue::D
Wij willen een bestelbon zien ;)

hij staat tekoop ;)

tekoop.jpg
 
Bovenaan Onderaan