Wissel banden op dezelfde set velgen

Horkje

Forumguru
@Gege001 nou topicstarter, 1 vraag / post in je topic en al 5 pagina’s aan interessante reacties.....

Weet je al wat je gaat doen en heb je misschien al een winterband op het oog?



Verder stiekum maar een beetje aandacht hier kapen voor mijn winterbandenvraag in het nog vollere grote winterbanden2018 topic.

Alle ervaringen op aparte of dezelfde velg van staal, alu met of zonder roest zijn zeer welkom.

Zie: https://www.skodaforum.nl/forum/i/h...pic-winter-2017-2018.34211/page-7#post-738562

Michelin Alpin A4 (E/C/B)
Continental Wintercontact 850 (C/C/B)
Pirelli Winter Sotozero (E/C/B)
Nokian WR A4 (C/B/B)
Vredenstein Wintrac Xtreme S (E/C/B)
Toyo Snowprox S954 (E/B/B)

Sorry als dit zo niet mag....
 

mwhite

Forumguru
ik heb zomers 18 inch en in de winter staal 16.
de banden wisselen is niet goed voor de banden en vaak ook niet de velgen (beschadigingen).
daarnaast wissel ik altijd zelf.
lease is tegenwoordig bijna altijd banden wisselen.
zijn extra verdiensten wissel kosten en ze hebben minder op te slaan.

als ik bij mijn buurman kijk (die het overigens niets interesseert) veel beschadigingen aan de wielen.
en heeft nu een ander merk winterbanden als vorig jaar :pieker: en nee ze waren niet aan vervanging toe...
 

gdisselkoen

Forumguru
en heeft nu een ander merk winterbanden als vorig jaar :pieker: en nee ze waren niet aan vervanging toe...
Leasemaatschappijen vervangen niet zomaar banden als daar geen dringende reden voor is. Wel is het zo dat leasemaatschappijen een "voorkeur" hebben voor een bepaald merk. Lees een merk waar ze een deal mee gesloten hebben.
 

Horkje

Forumguru
Ik wissel zelf wel op dezelfde velgen. Al iets meer dan tien jaar inmiddels. Nooit enig probleem gehad met welke band of velg dan ook.

Ik blijf er wel altijd bij als ze de banden wisselen. Vinden ze misschien niet altijd fijn, maar ik wil graag dat ze zien en weten dat ik er met mijn neus bovenop zit. Juist om te voorkomen dat ze denken dat het maar een “leasebak” is.

Ben overigens zuinig op mijn velgen en de enige schade op mijn velgen is helaas van stoeprandjes.

Banden op laten slaan doe ik overigens nooit. Ik neem de gewisselde banden liever zelf weer mee. Weet ik precies dat mijn banden ook mijn banden zijn en blijven.
 

deusjevo

Forumguru
Leasemaatschappijen vervangen niet zomaar banden als daar geen dringende reden voor is. Wel is het zo dat leasemaatschappijen een "voorkeur" hebben voor een bepaald merk. Lees een merk waar ze een deal mee gesloten hebben.

Aan het einde van de looptijd kunnen leasemaatschappijen altijd besluiten om geen nieuwe banden meer te monteren of andere banden te monteren dan die er eerst op zaten.
Je krijgt dan banden waarmee je veilig tot aan het einde van je looptijd toe kunt.

Zelf nooit meegemaakt, wel eens meegemaakt dat in april er weer zomerbanden onder moesten en die waren helaas in november van het jaar ervoor al afgeschreven.
Leasemij liet aan mij de keus, doorrijden op de winterbanden tot einde contract en dat was begin oktober (nou nee, bedankt....) of 4 nieuwe zomerbanden voor de laatste 5 maanden.

Toch maar nieuwe zomersloffen laten monteren, vooral gezien het feit dat ik in de zomer nog met auto en caravan naar Spanje ging en je dat echt niet op winterbanden wilt doen.
 

gdisselkoen

Forumguru
Bij mijn vorige leaseauto kreeg ik een paar weken voordat de nieuwe leaseauto geleverd werd nog een set nieuwe banden. Dit was vlak voordat ik met de auto op vakantie zou gaan en ook de vloeistof voor de katalisator bijgevuld moest worden. De leasemaatschappij vond het geen goed vooruitzicht dat ik in de vakantie wellicht zou stranden, en besloot dat wat moest gebeuren nog uit te voeren.
 
Bovenaan Onderaan