Skoda Karoq

EdK

Forumguru
Weet niet of jullie het in de gaten hebben maar de Karoq word op dit moment nog niet in een Active uitvoering aangeboden.
Deze zal zo en zo weer wat goedkoper zijn.
Dan zal er op bepaald moment wel weer een actie model aangeboden worden, één met veel optie's en voor aantrekkelijke prijs.
Momenteel kom ik ook op een 34.500 eurie uit in de config die ik had samengesteld.
Wat me ook zeerrrrr verbaast is dat de varioflex stoelen een meerprijs van 400 eurie hebben.
Daar het in de RR en Yeti nog gewoon standaard was gaan ze er nu een optie van maken.... belachlijk
En een reservewiel dat opeens 130 eurie is geworden........ is tov andere modellen opeens een verdubbeling in prijs....

Wel deze wagen zal op deze manier over 4 jaar aan mij voorbij gaan...
Zal mij benieuwen wat de prijsstelling gaat worden in 2019 voor de kleinste Skoda SUV op platform van de Fabia gebasseerd.....
Maar aan hand van huidige prijzen krijg ik een bruin gevoel dat daar een prijskaartje aan komt te hangen die gelijk zal zijn aan de Yetiprijs van de laatste versie.. of misschien zelfs nog wat hoger..
 

Canon-Eye

Forumguru
Dan zal er op bepaald moment wel weer een actie model aangeboden worden,
Als de vraag zo groot wordt dat er weer flinke levertijden ontstaan, verwacht ik niet veel verkoopstimulerende acties.
Dus misschien moeten we de Karoq voorlopig met z'n allen niet bestellen, om zo'n actiemodel uit te lokken? :D
 

B.Stuurder

Forumguru
vind het wel mee vallen. 43K voor 1.5TSI 7 traps / leer / rijkelijk uitgerust met alle toeters en bellen.. wederom een verkoop/lease kanon voor skoda... Als je nu nog een Tiguan besteld... :maakmegek:

Trouwens mooi kleurtje dat staalgrijs.. had ik graag gezien op de Skodiaq... maar ach .. je moet wat te wensen houden..
Bij mij komt hij op net minder dan mijn huidige O3, voor de belasting dan. Klopt dus in feite wel. Ik denk ook niet dat je deze auto echt met de Yeti moet gaan vergelijken, al is het wel de opvolger natuurlijk. Ik baal alleen er van dat er geen 2.0 TSI is met DSG.
 

B.Stuurder

Forumguru
Mis bij het samenstellen (style business) de optie voor een digitaal dashboard. Verder vind ik de prijs voor een virtueel pedaal best aan de prijzige kant. Zodoende komt een elektrisch te openen en sluiten achterklep met een virtueel pedaal op totaal € 1.010,00. Maar het blijft een prachtige auto met een ruime standaard uitrusting tegen (een voor mij) acceptabele prijs. Ben benieuwd naar de levertijden.
Ik denk dat bij een virtual pedal je automatisch een automatische achterklep krijgt (kon het niet laten), dus niet beide opties aankruisen. Zo staat er ook verwarming in voorstoelen en achterbank, wat in een pakket al inbegrepen is.
 

B.Stuurder

Forumguru
De Karoq is een 150 pk diesel, style business. De kodiaq is een 150 pk benzine in 'instapuitvoering'. Geef wat euro's uit aan de accessoires die je onmisbaar vind en je bent met een Kodiaq veel goedkoper uit dan ene Karoq 4x4. (wegenbelasting!)
Dan is dit lijstje toch geen vergelijking! Je zegt instap en vervolgens neem je van de Karoq de duurste uitvoering, full option. Enig idee wat een toplijn full option Audi Q3 kost? Die is in jouw vergelijking nauwelijks duurder!
 

wakkie

Senior Member
Ik denk dat bij een virtual pedal je automatisch een automatische achterklep krijgt (kon het niet laten), dus niet beide opties aankruisen. Zo staat er ook verwarming in voorstoelen en achterbank, wat in een pakket al inbegrepen is.

Is natuurlijk logisch. Wat heb je aan virtual pedal als je geen elektrisch te openen achterklep hebt?
 

B.Stuurder

Forumguru
Aha, excuus, niet gezien. Nou, daar komt de Skoda Karoq dan niet echt lekker mee weg nee. Alhoewel je wel meteen een volle wagen hebt, in tegenstelling tot andere merken, denk ik toch dat de Kodiaq voor veel mensen dan interessanter is inderdaad.
 

Ome Peek

Actief lid
Ik was best wel benieuwd naar de prijzen van de Karoq sinds ik deze eind september reeds op Sicilië zag rijden. Een prachtige auto! Zélf zou ik een SUV overwegen als volgende auto. Steeds minder kinderen die meerijden en een hogere instap voor 49 jarige pa is wellicht ook lekker. Ik ben een zakelijke rijder en aangezien ik de 120 pk van mijn huidige Superb gewoon nét even te weinig vind, moet ik voor een 150 pk diesel bij de Karoq gelijk voor een ronduit belachelijke € 46.290,-- met een automaat gaan offroaden. Waarom voor de zakelijke markt geen 150 pk handgeschakelde Karoq zonder de in NL volstrekt flauwekul optie 4x4? Gemiste kans Skoda!!!
 

CharlesTucker

Forumguru
Dus om lange levertijden te voorkomen gaan we configuraties in de markt zetten die toch vrijwel niemand wil hebben? Althans, die men misschien wel wil hebben, maar niet tegen de gevraagde prijzen. Ik heb toch steeds meer het idee dat dit een vooropgezet plan is om mensen meer richting VW te "dwingen", tenminste voor de populaire SUV's. Enige tijd geleden was er hier en daar ook wel te lezen wat erop leek te wijzen dat men bij VW niet helemaal blij was met het huidige succes van Skoda. En afgaande op reacties hier op het forum lijkt dat te werken.
 

s-line

Forumguru
Ik ben wel blij dat ik nu een SUV achtige auto heb hoor, de zit is heerlijk en het overzicht ook. Ideaal voor de lange afstanden etc. Daar in tegen heb ik ook nog een buikschuif golf cabrio staan ook heerlijk maar totaal tegenover gesteld aan de SUV. Met de SUV kom ik overal en met de golf moet ik omrijden en schrapen. Maar het is wel zo dat ik als daily niet zo snel meer een “gewone” auto zou aanschaffen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben wel blij dat ik nu een SUV achtige auto heb hoor, de zit is heerlijk en het overzicht ook.
Op zich kan ik me daar wel in vinden.
Wat me dan weer tegenhoudt is het - logischerwijze! - mee verhoogde dak, waardoor ik te ver boven/buiten mijn macht moet reiken om de kajak netjes zonder schade op zijn steunen te tillen. Dus zo lang ik daarmee op stap wil, zal ik wel bij een gewone combi blijven.
Soms moet je nu eenmaal kiezen... :pardon:
 

EdK

Forumguru
Ach met een trapje kom je ook weer overal bij...
Zijn zeg maar verlengers van het lichaam , omdat die te kort is!!
 

Canon-Eye

Forumguru
Ach met een trapje kom je ook weer overal bij...
Dat gaan we dus echt niet doen... :nono:
Als ik met die gladde kajak van ruim 5m lengte en een 20 kilo sta te manoevreren, vaak nog met een beetje wind erbij, dan wil ik zeker niet op een trapje staan maar beide voeten op de grond hebben om ze zonodig vrij te kunnen verplaatsen.
Ik heb niet zo'n dringende behoefte om de zorgkosten onnodig op te jagen...
 

B.Stuurder

Forumguru
Op zich kan ik me daar wel in vinden.
Wat me dan weer tegenhoudt is het - logischerwijze! - mee verhoogde dak, waardoor ik te ver boven/buiten mijn macht moet reiken om de kajak netjes zonder schade op zijn steunen te tillen. Dus zo lang ik daarmee op stap wil, zal ik wel bij een gewone combi blijven.
Soms moet je nu eenmaal kiezen... :pardon:
Een beetje SUV heeft toch treeplanken?
images
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan