Centrale deurvergrendeling er af gooien

van mijn Felicia 1999 is de centr. deurvergrendeling, cdv, helemaal stuk en ik vind het nog al een karwei die te vervangen door originele of vervangende, die op aparte zender werkt.
is de centrale deurvergrendeling helemaal te omzeilen en de 2 kapotte deursloten vervangen door nieuwe en de deuren gewoon via een sleutel en slot te ontgrendelen zonder tussenkomst cdv??
 

Rallye

Forumguru
Hoezo helemaal stuk? Zender, ontvanger, sloten, alles?

Ik zou zeggen dat vervangen door gewone sloten de cv onklaar maakt.
 
ik heb systeem dat werkt met sleutel in de portiersloten en die omdraaien

rechterportierslot, bijrijderkant, draait loos rond, iets interns gebroken, daarmee kon ik eerst nog wel rechterportier openen, maar niet de rest
linkerportierslot, chauffeurskant, heeft geen invloed meer op de cdv; doet helemaal niets. alleen na lange afstanden, enkele honderden km's kan ik soms met linkerportierslot en dus sluetel, de hele cdv aansturen en alles openen.
Ik kan alleen via de achterklep binnen en dan van de chauffeursportier de knop omhoogtrekken en dan wordt alles ontsloten, bij de andere deuren werkt trekken aan de knop in de portier niet altijd rondom.

ik kan met druk op portierknop chauffeurzijde alles wel helemaal sluiten rondom op de cdv.

ik wil de cdv er helemaal uitgooien en alleen de voorste deuren per deur willen openen met een portiersleutel in een portierslot
kan dat, de cdv er helemaal uitslopen en dan nieuwe portiersloten voor erin bouwen en de portier per portier met sleutel openen??
 

pansaebr

Actief lid
Beste, al eens gekeken in je zekering kast daar zit normaal een relais dat de CV bedient ( staat normaal in de handleiding ) , als je dit verwijderd zou normaal de voordeuren met de sleutel moeten kunnen openen.
Maar nu met de lage temperaturen kan het vet te hard geworden zijn en daarmee de boel blokkeren.
groeten
Bruno
 
Beste Bruno, cdv is al sinds de zomer kapot. Kreeg toen de auto wel open met alle eerder genoemde truckjes.
Maar bedankt voor de tip, kan ik alles laten zitten en als ik toch nog eens echt zin krijg de zaak repareren dan is het er nog.
Dat relais weet ik wel te vinden.
 
Beste, al eens gekeken in je zekering kast daar zit normaal een relais dat de CV bedient ( staat normaal in de handleiding ) , als je dit verwijderd zou normaal de voordeuren met de sleutel moeten kunnen openen.
Maar nu met de lage temperaturen kan het vet te hard geworden zijn en daarmee de boel blokkeren.
groeten
Bruno
Beste Bruno, volgens mijn boek Haynes is er geen relais voor de centr. deurvergrend. Er is wel een zekering F16 van 15 A, maar die bedient ook de voorlampen en de ruitenwissers en ruitensproeierpomp. Ik kan misschien de stroomvoorziening v an de cdv die in de portier zit loskoppelen.
 

Ocster

Nieuw lid
De cilinders kun je vervangen , de rechter is aan de binnen zijde afgebroken.
Aan de linker zijde zal waarschijnlijk de motor van de cdv door de cilinder niet goed meer worden aangestuurd, waarschijnlijk ook slijtage of vuiligheid.
De cdv werkt namelijk wel goed als je hem van binnen uit met de knop bediend .
De cdvunit zit achter je dashbord weggewerkt . zekeringen verwijderen gaat niet lukken daar er meerdere functies via die zekeringen worden aangestuurd.
Makkelijkste oplossing is andere cilinders , houd dan wel in de gaten dat je meerdere sleutels krijgt .
Het is voor mij een bekend probleem en iets wat ik al vaker bij verschillende Felicia's heb hersteld.
 
cdv van linkerportier er af gegooid
stekker er uit getrokken
accu lijkt nu vol te blijven
rest deuren werkt op cdv rechter-bijrijder-portier
 

Bigfoot1

Nieuw lid
Hallo heb zelf een Yeti 2010, heb het probleem net zo, kan alle sloten met sleutel in het rechter portier wel bedienen. Met de sleutel in het linkerportierslot geen enkele reactie ook de centrale bedieningsknop in de auto werkt gewoon, wie heeft een idee??
 
door het gesleutel aan de vele ideeën die voorbij kwamen, zie ik dat mijn portier te hoog staat, dus blijft in slot hangen of trekt zich het slot in bij openen. Kijk daar eens naar.
unit vervangen of unit in dit ene portier eraf gooien door deurpaneel er af te halen
je kunt je afvragen of iedereen tegelijkertijd met jou moet instappen
eerst zelf gaan zitten en dan van binnen de resrt open doen
 

Bigfoot1

Nieuw lid
Klopt kan gewoon de auto via de bijrijderskant openen maar is toch lastig als je steeds om de auto heen moet lopen.
Weet nu inmiddels wel dat er een korte kabelboom is gebruikt in de deur, diverse kabeltjes waren de ommanteling ingescheurd, afgetaped maar linkerdeur vergrendeling doet nog steeds helemaal niets.
 
je kan de linker/chauffeursportier ook niet met sleutel openen?
want dat bedoel ik; eerst met sleutel chauf-portier openen en dan de rest
misschien nieuwe portier kabelboom er in leggen
 

Bigfoot1

Nieuw lid
Hallo Jaqueswillemen,
Verhaal is misschien wat verkeerd overgekomen,
Mijn deurslot bestuurderskant werkt helemaal niet, alles verder wel spiegels ed. Het is net of er geen onderdelen in het slot zitten je voelt geen weerstand als je de sleutel omdraaid.
Ik open en sluit de auto aan de bijrijderskant, dat slot functioneerd prima alle sloten incl. kofferbak reageren hierop.
De schakelaar op de middenconsole doet het ook zoals bedoeld
 
ik heb op een gegeven moment het slot vervangen want slot was bij mij ook lam en toen ging het weer voor een tijd
maar een kortsluiting in centr.deurvergrend. trok elke paar dagen de accu leeg, dus die cdv ontkoppeld
dan weet ik het verder ook niet, als ik al iets weet
 
Bovenaan Onderaan