Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

innocenti

Forumguru
Weet je wat t is met winterbanden.
Degene die willen zoeken een mogelijkheid. Degene die niet willen zoeken een reden om hun keuze goed te praten.

En degene die t niet doen hoop ik dat ze met sneeuw zo verstandig zijn binnen te blijven, want dat is op zomerbanden het enige wijze besluit om te nemen onder echt winterse omstandigheden.
 

kwillems

Donateur
Gelet op de weersverwachting: volgende week de winderbanden eronder zetten of beter nog een weekje wachten?

:pieker:
 

MaxN

Donateur
Volgens mij zijn hier topics genoeg over, maar dat is een keus die iedereen zelf moet maken denk ik.
Dat is een van de redenen dat wij met All Seasons rijden.
Half Nederland doet het pas zodra de eerste sneeuw op de weg ligt.
 

hemi24

Forumguru
Tja, als ik zo de langere termijnsverwachting bekijk, wil de min. temperatuur de komende tijd nog niet echt (blijvend) onder de 7°C zakken, dus strikt gezien is het nog niet echt aanbevelingswaardig...


upload_2018-10-26_13-26-23.png

:pieker:

Ik ga ook maar eens peilen bij de Leasemaatschappij hoe het zit met de montage van de all-seasons waar mijn auto half mei contractueel op had moeten worden afgeleverd...
De Michelin Energy's die er nu nog onder zitten verliezen nogal snel grip bij stoplichtsprintjes!
 

Japanese Power

Donateur
Afgelopen week gelijk met de eerste grote beurt de WB eronder laten zetten.
Niet zoveel tijd om over een maand nog een x voor de WB-wissel naar de dealer te gaan.
 

Bakkertje

Forumguru
Dat heb ik ook @hemi24 over 3000 km mag de Passat naar de garage en rond dezelfde tijd gaan oo kde winterbanden erop..
Kost me 2x tijd. Voor de Touran ga ik proberen all season banden te krijgen
 

Hakar

Donateur
@Diondk
Hangt er natuurlijk wel van af waar je naar toe gaat in Dld.
Direct over de grens zul je waarschijnlijk hetzelfde weer aantreffen als aan deze kant van de grens.:jaja:

@Fmoon
Als het in Dld en France dan nog 20 plus is, hoef je echt geen winterbanden hoor.:nono:

Wij gaan volgende week naar het zuiden van België voor drie weken.
Ik heb de Vredestein Quatrac er al het hele jaar onder.
Twijfel nog wel over winterbanden. :D

De voorschriftjes van onze oosterburen ken ik al, maar heb nog nooit een ongeval daar gehad in de winter op zomerbanden, dus kan niet oordelen hoe zwaar dat allemaal telt.
 

EdK

Forumguru
Ohhhhh wat be ik blij met me vredestein 4 seizoen bandjes, geen stress meer of ze er wel of niet onder motten
Heerlijk rijden en gaat t sneeuwen dan gaat t sneeuwen
Blijft het bij regen tsja zelfde band
Word het toch nog 25 graden.... zelfde banden

Hoef alleen het profiel in de gaten te houden....:cheers:
 

MaxN

Donateur
Hier nu 20.000 km de Crossclimates er onder zonder problemen. Profiel ook nog steeds meer dan voldoende. Hopen meer dan jaar mee te kunnen doen. Rond de 30.000.

@AndreM De laatste 5 jaar niet naar All seasons gekeken? Zijn al jaren voorzien van sneeuwvlok en dus volledig geschikt voor onze buurlanden.
Ga je de bergen in met sneeuw kun je beter wel voor de echte winterband kiezen.
 

hemi24

Forumguru
@AndreM : aquaplaning is misschien minder, maar een winterband kan je bij een noodstop op een natte lauwe herfstachtige dag aardig (negatief) verrassen...

En je verhaal over all-seasons is pure bullshit, laat je maar eens goed voorlichten...

Ook nog een puntje van aandacht: winterbanden met minder dan 4mm profiel, worden bij onze oosterburen als zomerbanden aangemerkt..!
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb precies een week geleden de zomerconti's (waarop de auto bij aflevering stond) eraf laten halen en vervangen door CrossClimates.
Inderdaad, mét sneeuwvlok en bergsymbool, dus ook in Duitsland bij sneeuw toegestaan. Nou ben ik absoluut geen wintersportganger, dus het ergste wat me kan overkomen is sneeuw in NL en de kans daarop is niet eens zo heel groot.

Prut, pap en nattigheid, veel meer hoef je hier niet te verwachten - en daarop doen ze het prima, is mijn inmiddels jarenlange ervaring.
Wisselen doen we dus niet meer, dat scheelt me toch 2x per jaar de tijd, de inspanning en de vuile handen.
Heb nu een garagekrikje over, dat dan weer wel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan