Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Antera

Donateur
OBDeleven is al genoeg over geschreven.

Snelheid niet aanpasbaar en 3% afwijking is normaal.

Proefkonijnen incl de juiste opties zijn welkom
 

Marcooctavia

Forumguru

Streep die maar door:wavecry: deze optie is zeer:tegek:
Als je uitstapt en de deur dicht doet gaat alles gelijk opslot:nailbiting:
Als er dan nog iemand in de auto zit of je wil wat van de achterbank halen zal je de auto weer moeten openen.
De optie ziet niet of je bij de auto weg loopt, maar wanneer jij uit de auto ben en uitstap.
Werkt niet zoals bij Renault.

Marco.
 
Weet iemand of het mogelijk is om de Hill Hold control via vagcom te activeren?

Ik zie op de prijslijst dat die optie aanvankelijk maar een paar tientjes kost, dus lijkt me niet dat je er speciale hardware voor nodig hebt. Is misschien gewoon een software optie van de ABS?
 

Marcooctavia

Forumguru
Weet iemand of het mogelijk is om de Hill Hold control via vagcom te activeren?

Ik zie op de prijslijst dat die optie aanvankelijk maar een paar tientjes kost, dus lijkt me niet dat je er speciale hardware voor nodig hebt. Is misschien gewoon een software optie van de ABS?

Dat is te activeren.

Marco.
 

Henrik

Forumguru
Morgen kan ik mijn nieuwe O3 bij de dealer halen. Zij hebben aangeboden met VAG Com of VCDS een aantal aanpassingen te willen doen. Hoewel ik me afvraag of ze het voor elkaar gaan krijgen, want de verkoper gaf niet de indruk dat dit heel gebruikelijk is. Nu heb ik het volgende lijstje met wensen. En ik vroeg me af of iemand kan inschatten hoeveel tijd het kost om deze allemaal door te voeren?

- openen en sluiten el. bedienbare achterklep met afstandsbediening en pieptoon de-activeren
- needle sweep
- dvd kijken tijdens rijden
- achterlichten aan bij DRL, kenteken en dashboardverlichting uit
- dynamic light assist standaard aan
- geheugen stand stoelverwarming activeren
- rechter buitenspiegel laten zakken bij achteruit rijden

En net na het lezen van dit topic nog wat extra wensen tegengekomen:

- DRL overdag incl. wimper
- Knipperlichten actief bij noodstop
- Alarm activeren zonder OEM alarm (claxon)
- Nawissen voorruit
- Nawissen achterruit
- Deuren op slot doen terwijl de motor loopt

Ik hoor het graag.

Gr,
Henrik
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Goh een dealer die VAGCOM of VCDS gebruikt ???
Wel laat de importeur het maar niet horen.....

Maar goed ik zie je nog wel een ritje maken naar bv @Antera om bepaalde instellingen aan te passen van je lijstje
 

Rallye

Forumguru
- openen en sluiten el. bedienbare achterklep met afstandsbediening en pieptoon de-activeren

Die pieptoon is misschien ergerlijk, maar zeker als je, zoals ik, de klep ook met de knop in de auto kunt sluiten (een optie die jij trouwens niet noemt), is die piep wel handig. Ik heb al twee maal mijn vrouw bijna (onbedoeld) onthoofd omdat ik dacht dat zij wegliep, maar zij nog even de klep wilde dichtdoen. Dat deed ik dus al.... Gewaarschuwd door de piep kon zij een stap achteruit doen.
 

Antera

Donateur
@EdK gek genoeg ben ik ook bang dat de dealer hier niet zo veel mee gaat kunnen.

@Antera kan je hier misschien iets zinnigs over zeggen?


De dealers hebben vaak niet de software in huis zoals vcp en vcds. Met hun standaard softwarre kunnen ze dit niet. Sommige dingen niet maar een klein deel wel. Voor mij of erik zou dit een uurtje max aan werk zijn. Of ze moeten net als in breda hier een mannetje zoals ik hebben die op verzoek van de dealer langs komt.:-) maar dat is nagenoeg nooit.

we horen je wel weer terug.
 

Antera

Donateur
Word lastig is een Audi systeem geen Skoda systeem :-)

Skoda kent een driving mode dat wel maar is niet naderhand te activeren. wel is het mogelijk de stuurbekrachting en gasrespons aan te passen met VCDS
 

Hamer

Lid
Vraag; mijn buurman is automonteur en die heeft de software met kabel om zaken aan te passen. Echter gaf hij aan dat zijn software tot 2016 geupdate is(?) en dat mijn Octavia die ik vandaag opgehaald heb waarschijnlijk niet aan kan passen?
Codes zijn neem ik aan toch hetzelfde als voor alle Octavia 3 types?
 

Marcooctavia

Forumguru
Vraag; mijn buurman is automonteur en die heeft de software met kabel om zaken aan te passen. Echter gaf hij aan dat zijn software tot 2016 geupdate is(?) en dat mijn Octavia die ik vandaag opgehaald heb waarschijnlijk niet aan kan passen?
Codes zijn neem ik aan toch hetzelfde als voor alle Octavia 3 types?

Als jou buurman software heeft tot 2016 dan heeft hij geen originele kabel en software.
Ik zou niet met deze kabel aan jou auto aan het werk gaan.
Daar is hier op het forum al genoeg over geschreven.
Maar het is jou auto en moet doen wat je zelf wil.
Zo te zien heb jij de nieuwste octavia en daar zitten wel wat veranderingen in de software als je voorganger.

Marco.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan