Kodiaq vragen en weetjes

Ik meen me te herrineren dat hier eerder geschreven werd dat er met comfort sluiting of opening de panodak niet open of dicht ging.

Ik heb inmiddels mijn Kodiaq. Als ik de deuren en ramen open dan gaan alle ramen open en de panodak wordt op de kierstand gezet. Als de panodak open is en ik hou mijn vinger lang op de sluiting knoop dan gaat ook panodak dicht. Dit even ter info.
 

Frenk21

Forumguru
Ik meen me te herrineren dat hier eerder geschreven werd dat er met comfort sluiting of opening de panodak niet open of dicht ging.

Ik heb inmiddels mijn Kodiaq. Als ik de deuren en ramen open dan gaan alle ramen open en de panodak wordt op de kierstand gezet. Als de panodak open is en ik hou mijn vinger lang op de sluiting knoop dan gaat ook panodak dicht. Dit even ter info.
Dat is bij mij helaas niet het geval. Toch even na laten kijken bij de dealer. Bij de demo auto deed hij het wel.
Bij navraag voor mijn lease-beer kreeg ik te horen dat dat iets te maken heeft met veiligheid:pieker:. Zou bij de gehele vag groep hetzelfde worden. Volgens mij een :tongue:verhaal
 
Dat is bij mij helaas niet het geval. Toch even na laten kijken bij de dealer. Bij de demo auto deed hij het wel.
Bij navraag voor mijn lease-beer kreeg ik te horen dat dat iets te maken heeft met veiligheid:pieker:. Zou bij de gehele vag groep hetzelfde worden. Volgens mij een :tongue:verhaal
Is volgens mij niet meer dan logisch dat de panodak samen met alle ramen dichtgaat. Is juist veiliger, zou ik zeggen. Bij mij doet het in ieder geval. Het behoort tot de standaard opties bij style business, ik heb het niet apart hoeven te bestellen.
 
Ik heb trouwens mijn thule dakdragers op de Kodiaq getest en de afstand tussen de dakrails en dak zelf is zo klein dat de grijpers van thule de dak raken. Ik heb nu de originele besteld.
 

Nick2203

Forumguru
Ik heb trouwens mijn thule dakdragers op de Kodiaq getest en de afstand tussen de dakrails en dak zelf is zo klein dat de grijpers van thule de dak raken. Ik heb nu de originele besteld.

Welke thule dakdragers heb je getest? Was zelf van plan om de Thule Wingbar Edge 9582 te kopen. Deze worden op de Thule site aanbevolen voor de Kodiaq.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Japanese Power

Donateur
Ik heb zelf de standaard Skoda transverse roof rack set mee laten leveren. Zitten nog in de verpakking. Binnenkort even uitpakken en installeren om gelijk de nieuwe Thule Touring L dakkoffer op te pikken bij de dealer.

B97BCD6A-7572-4ECB-B056-DE13C2F1B3F2.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

massis

Senior Member
Ik heb afgelopen week even gekeken met mijn setje Hapro Chronos 125cm en die passen zover ik kon zien perfect. Dit weekend voor't eerst gebruiken, maar komt volgens mij prima in orde.
 
Welke thule dakdragers heb je getest? Was zelf van plan om de Thule Wingbar Edge 9582 te kopen. Deze worden op de Thule site aanbevolen voor de Kodiaq.
Ik heb deze universiele dakdragers. Ik heb geen idee wat hiervan de type nummer is.
 

Bijlagen

  • 90D3AD92-E3C2-44CB-AB01-12A3FB98F19A.jpeg
    90D3AD92-E3C2-44CB-AB01-12A3FB98F19A.jpeg
    119,1 KB · Weergaven: 129

vulkan

Nieuw lid
Vraagje aan de mensen met een phonebox: Hebben jullie GPS ontvangst als de smartphone in de phonebox ligt?
De vraag is dus eigenlijk: boost de phonebox naast GSM ontvangst ook GPS signalen?
Bij mij werkt dat dus voor geen meter. Als ik met Android Auto Waze wil gebruiken is mijn positie niet correct.
Als ik het probeer met de "GPS status" blijft die zoeken naar satellietverbinding.
Als ik dan uitstap, krijgt die vrijwel direct verbinding met een satelliet.
Trouwens, de GSM ontvangst in en uit de phonebox lijkt bij mij ook gelijkaardig van sterkte te zijn.
Noot: Ik heb wel als optie verwarmde voorruit...
 

CDK

Forumguru
Dat is vermoedelijk de boosdoener.
Ik heb nl. niet de verwarmde voorruit, en bij mij werkt de navigatie via Apple Carplay prima.
Ik heb wél een verwarmde voorruit en ondervind daar geen enkele hinder van. Apple CarPlay i.c.m. Google Maps of TomTom werkt gewoon naar behoren vanuit de phonebox aan de Lightning kabel.
 

vulkan

Nieuw lid
Ik bedacht me net dat ik in het verleden NFC heb uitgeschakeld op mijn smartphone en dat dit misschien wel de boosdoener kan zijn waardoor de phonebox geen invloed kan hebben. :banghead:

Zal het straks eens uittesten.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

vulkan

Nieuw lid
Blijkbaar maakt NFC voor mij geen verschil m.b.t. het GPS signaal. Een reboot van de smartphone bracht wel verbetering, zelfs een verbinding buiten de phonebox.

Over naar smartphone troubleshooting dan maar zeker...
 
Ik heb wél een verwarmde voorruit en ondervind daar geen enkele hinder van. Apple CarPlay i.c.m. Google Maps of TomTom werkt gewoon naar behoren vanuit de phonebox aan de Lightning kabel.

Apple car plat met TomTom of Google maps? Dat wil ik ook!! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bij mij wil hij alleen Apple maps en muziek apps.
 

CDK

Forumguru
Apple car plat met TomTom of Google maps? Dat wil ik ook!! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bij mij wil hij alleen Apple maps en muziek apps.

Geen idee, maps van Apple dan waarschijnlijk. Sowieso gewoon gps ontvangst vanuit de phonebox met verwarmde voorruit.
 
Bovenaan Onderaan