Kodiaq vragen en weetjes

Canon-Eye

Forumguru
Je mag er toch wel van uitgaan dat de derde zitrij deel uitmaakt van de passagierskooi, de kreukelzone zit daar achter.
Anders zou dat toch zeker een of meer crashteststerren kosten...
 

EdK

Forumguru
Voor mij is de kofferbak ook kreukelzone. Ik zet daar liever niet mijn kostbaarste bezit.
Kijk je schoonmoeder op de trekhaak die zit in de kreukelzone !!
Maar het kostbaarste bezit zit echt niet in de kreukelzone, dan zou de wagen niet eens door de keuringen heenkomen en derhalve niet op de markt..
 
Zie eerder bericht. Derde zitrij bevalt perfect. Airco komt er zonder enig probleem. Zou ook vreemd zijn als deze gehele auto niet kan koelen. Zicht is er prima.
@duijt, dank je wel voor je reactie. Ik vind de airco van Espace niet erg sterk. Misschien ligt het daaraan. Waar ik met mijn V70 genoeg had met 22 graden moet ik bij Espace op 18 graden instellen. Mijn Kodiaq wordt rond week 35, hopelijk, afgeleverd. Ik ben erg benieuwd.
 

duijt

Forumguru
Rijd nu een paar weken in Spanje rond - soms op bepaald minder goede wegen - en moet zeggen dat ik wel spijt heb dat ik DCC niet heb gekozen. Weet iemand of dat achteraf nog is te regelen?
 

Bakboord1

Forumguru
Je mag er toch wel van uitgaan dat de derde zitrij deel uitmaakt van de passagierskooi, de kreukelzone zit daar achter.
Anders zou dat toch zeker een of meer crashteststerren kosten...

Bij mij zit de stoel dan 1cm van de achterruit verwijderd dus ik betwijfel het of de crashtest met drie rijen is gedaan.
Heb overigens geen probleem met de airco van mijn espcace. Koelt zeker zo goed als de v70 (met schouders) die ik hiervoor had.
 

Rayzman

Actief lid
Rijd nu een paar weken in Spanje rond - soms op bepaald minder goede wegen - en moet zeggen dat ik wel spijt heb dat ik DCC niet heb gekozen. Weet iemand of dat achteraf nog is te regelen?
Zo te zien aan je onderschrift heb je een 2wd versie en die zijn helemaal niet met dcc leverbaar.
 

duijt

Forumguru
Zo te zien aan je onderschrift heb je een 2wd versie en die zijn helemaal niet met dcc leverbaar.
Hmm, dat klopt zie ik. Jammer, want ik vind de Kodiaq nogal hard geveerd. Oneffenheden in het wegdek geeft hij teveel door. En dan heb ik (gelukkig) maar de 18 inch velgen. Maar er zijn erger dingen:pieker:
 

CDK

Forumguru
Rijd nu een paar weken in Spanje rond - soms op bepaald minder goede wegen - en moet zeggen dat ik wel spijt heb dat ik DCC niet heb gekozen. Weet iemand of dat achteraf nog is te regelen?

Ik zou VAG Techniek eens contacten.
Ze kunnen daar erg veel :jaja:
Waarschijnlijk kan het wel, maar niet voor de prijs die het af fabriek als optie kost. Reken gerust maal 2.5
 

massis

Senior Member
Kan er iemand mij vertellen waarom de DSG bak altijd terug in D springt als je de auto start, ook al staat hij op ECO-mode (of individual met aandrijving op eco) ?

Op zich geen ramp, maar als ik hem op eco instel verwacht ik ook dat hij daarop blijft staan, ipv dat ik 5x op de drive mode knop moet duwen om hem op dezelfde stand te zetten als waar hij op stond...
 

CDK

Forumguru
Geen idee, ik krijg altijd kriebels en rillingen van eco knopjes en dergelijke zaken. Gebruik dat dus niet ;)
 

massis

Senior Member
Geen idee, mijne staat altijd op sport, ideaal.

Ik vind de diesel 150pk beter optrekken in normal omdat het koppel piekt rond 3000-3500rpm en hij in sport doorgaat tot 4500rpm, wat wel veel kabaal maakt maar weinig versnelling lijkt te geven.

Eco vind ik om dezelfde reden handig op de autosnelweg omdat hij dan bij een versnelling niet meteen terug springt naar 4/5e maar gewoon versnelt in 6/7. Hoewel daar minder power achter zit, maak je dat verschil bij een kort inhaalmaneuvre makkelijk goed doordat de DSG altijd eerst ff wil nadenken welke versnelling hij gaat gebruiken vooraleer echt wat te doen bij een kickdown.
 

Taxichauffeur

Senior Member
Ik heb er nog niet genoeg mee gereden om jouw wetenschappelijk onderzoek te kunnen testen haha. Staat voornamelijk op de oprit, zaterdag gaat 'ie mee op vakantie.
 

massis

Senior Member
Ik heb er nog niet genoeg mee gereden om jouw wetenschappelijk onderzoek te kunnen testen haha. Staat voornamelijk op de oprit, zaterdag gaat 'ie mee op vakantie.

ik heb'm woensdagavond opgehaald en ben vrijdagochtend om 5u vertrokken naar Disneyland. Zit dus ruim over de 1000km ondertussen :-)
 
Bovenaan Onderaan