F3 met Eibach veren

Rosinfield

† In Memoriam
Ik begrijp dat de verlaging met Eibach veren, voor 3 en achter 3,5 cm bedraagt. Als ik de foto's van @Ridley zie, vind ik dat wel fraai. Met zo'n Eibach schroefset kun je natuurlijk lager gaan. Ik wil echter niet teveel comfort verliezen en ook niet abnormaal hoeven uitkijken met drempels en stoepen. Heb wel 16 inch wielen, dus ik dacht dan misschien is voor 4 cm en achter 4,5 cm een goed compromis (w.b. het optische en wegligging/comfort). Wat denken jullie?
 

Ridley

Forumguru
Omtrek van 17 inch verandert bijna niet tov 16 inch (hogere band) dus als je nog een cm zakt zou dat hetzelfde effect hebben als dat ik een cm zak.
 

Rosinfield

† In Memoriam
O ja, logisch eigenlijk ;). Zo als hij nu bij jou is vind ik hem ook al mooi. Maar een cm-tje meer zou prefect zijn lijkt me. Zou dat veel uitmaken in comfort?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Die Eibach schroefset heeft KW dempers.

Las nu trouwens dat de Eibach losse veren voor 3 en achter 4,5 cm verlagen. Klopt toch?
 

ronald_j

Actief lid
Wat is nu eigenlijk precies de rol van de veren en de dempers in het comfort?

Het lijkt me duidelijk dat lange, soepele veren een grotere hobbel kunnen absorberen. Stugge veren geven meer oneffenheden door. Schokdempers voorkomen dat je na een hobbel oid eindeloos in je veren heen en weer blijft wiebelen. Wat nog meer? gebruik je dempers ook om te voorkomen dat de veren tegen de aanslag aankomen?
Als je zegt dat de Eibach veren vriendelijker zijn met andere dempers. Zijn die dempers dan ook milder? Of zijn ze beter afgestemd op de kortere veerweg? Zijn schokdempers eigenlijk ook progressief? Of verschilt dat per type?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maar wat lijkt nu volgens jullie een voor mij ideale mate van verlaging voor en achter, uitgaande van de volgende prioriteiten:

1) een substantieel betere wegligging;
2) niet al te veel verlies aan comfort, een beetje hard en stevig mag best en geen grote problemen met drempels, stoepranden e.d. ;)
3) het moet er ook een beetje leuk uitzien.

De set kan van 2 tot 6,5 cm meen ik
 

Ridley

Forumguru
Gewoon kijken als deze eronder geschroefd wordt en dan bepalen wat jij mooi vind. Volgens mij kunnen we dat hier vanaf papier niet bepalen @Rosinfield.
 

CDK

Forumguru
Maar wanneer we uitgaan van een niet in hardheid, alleen in hoogte verstelbare set?
Wat lijkt dan de optimale verlaging gegeven de eerdere randvoorwaarden?

Het zou die Eibach Pro Street S kunnen zijn, heb er nooit mee gereden. Als het comfort niet voldoet heb je wel een uitdaging....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, die heb ik op het oog. ik lees wel goede ervaringen op div fora e.d. En gezien het feit dat ik over de hardheid van de Eibach's nu ook niet te klagen heb (wel hard, maar prettig hard wat mij betreft), verwacht ik dat niet. Denk wel dat het een stuk scheelt of je de OEM dempers hebt of ook aangepaste dempers
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan