Verbruik rapid

Okki

Donateur
grap_orig.jpg
 

IBV

Senior Member
Maar jongens, als je hem laat kietelen dan moet je hem ook af en toe de sporen geven.
 

IBV

Senior Member
Heb trouwens geen idee van de bandenspanning. Heb meteen daags na aanschaf all seasons laten monteren en heb de indruk dat ik sindsdien wat slapjes op het rubber sta. Heb wel lekker veel tractie en na bijna 18.000 kilometer nog nauwelijks zichtbare slijtage
 

IBV

Senior Member
Als de banden gelijkwaardig van spanning verminderen dan zal het het ABS systeem niet opvallen en kom je bij wijze van spreken uiteindelijk op 4 lege banden te staan.

Nou dan is het tijd genoeg om de pomp te voorschijn te halen
 

IBV

Senior Member
een paar weken terug gingen alle vier de banden vol in de waarschuwingslichten bij iets meer dan 20.000 kilometer. Ik naar de dealer, en wat denk je... een vuiltje op de sensoren. Alles nog tip top ok :deuk::yeah::yeehaa:
 

bouwdirk

Senior Member
5.9L/100km/tankbeurt op zomerbanden 16" bandenspanning op ECO
5.5L/100km/tankbeurt op all-seasons 15" bandenspanning op ECO

op provinciale wegen kom ik nu met de 15" zelfs makkelijk aan 5liter/100km ondanks de vele lichten en rotondes
 

Rosinfield

† In Memoriam
Conclusies zijn ogv 2 tankbeurten niet valide. Tenzij sprake was van exact dezelfde ritten, omstandigheden en rijgedrag.
 

bouwdirk

Senior Member
@Rosinfield dit zijn helaas 95% dezelfde ritten geweest, misschien niet dezelfde omstandigheden (van het weer word men ook niet meer vrolijk op de moment), de 15" is over 2 tankbeurten, 16" zat bijna elke tankbeurt op hetzelfde verbruik op enkele uitschieters naar 6 liter na.

zonet maar even de app van spritmonitor gedownload en nu maar even afwachten wat deze me gaat geven
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja best mogelijk hoor dat de trend zo doorzet. Om betrouwbaar conclusies te kunnen trekken, heb je simpelweg meer waarnemingen per conditie nodig. Zo heb ik bv bij mijn voorgaande twee auto's kunnen vaststellen, idd aan de hand van sprit monitor, dat het verbruik na tuning iets gunstiger was. Maar dan reken je wel met tientallen waarnemingen voor en na.
 

bouwdirk

Senior Member
iemand die trouwens weet of het "verbruik lange tijd" kan aangepast worden van 5000 km naar 10.000 of meer?
nu reset die zich telkens om de 5000 km automatisch
 
Bovenaan Onderaan