Amundsen Het grote Amundsen-topic

D

Deleted member 24009

Hier wil t niet lukken de uitpaktool blijft hangen. Proces afgebroken en nu bezig de backup weer terug te zetten. Morgenavond nieuwe poging maar danvia mijn desktop pc
 

AndreM

Forumguru
Hier wil t niet lukken de uitpaktool blijft hangen. Proces afgebroken en nu bezig de backup weer terug te zetten. Morgenavond nieuwe poging maar danvia mijn desktop pc

De uitpaktool niet gebruiken dat duurt enorm lang.
Ga op je pc naar de map waar de downloads in staan en gebruik gewoon WinRar dan ben je er zo klaar mee. :thumbsup:
 
D

Deleted member 24009

En dan de uitgepakte bestanden kopiëren naar de sd card en bij eventuele meldingen bestaande bestandenlaten overschrijven?
De teruggezette backup werkt iig :jaja:
 

AndreM

Forumguru
Om fouten te voorkomen. :banghead:
Haal van te voren je SD kaart leeg, zet de oude mappen compleet op je pc.
Formatteer helemaal niets!!!
En zet daarna de nieuwe uitgepakte mappen op de SD kaart.

En voor de mensen die helemaal blij zijn dat de nieuwe A4 erop staat, wees allert.
Rij je op de A15 en je wil de afslag Hoogvliet nemen.
Dan geeft je navi 500 meter te laat de afslag aan, terwijl deze afslag al 3 jaar geleden is gewijzigd. :tegek:

En met de laatste kaarten heb ik regelmatig dat ik naar een adres wil en dan geeft je navi aan dat het huisnummer niet bestaat? :nono:
En dat huisnummer bestaat dan langer dan 20 jaar! :deuk:

Tja, eigenlijk diep triest.
 
D

Deleted member 24009

Tja, dat is eigenlijk ook het enige wat mij wat tegenvalt aan mijn nieuwe bolide: de navigatie. Heb al een paar keer gehad dat ik toch even moest uitwijken naar Google Maps of Apple navi. Ook een van mijn bestemmingen in Italië kent ie niet... TomTom en sygic op mijn telefoon wel... inderdaad best triest
 

Caby

Forumguru
Eerste keer dat ik mijn my2016 O3 navigatie ga updaten. ECE 2017/2018 is bij mij wel 12GB groot. Kan dat verschillen van wagen tot wagen hoe groot het bestand is? Weet niet eens of mijn sd kaart groot genoeg is. Zal morgen eens moeten kijken. Heb vorig jaar wat problemen gehad in Italie met de wegen. Er klopte geregeld iets niet. Vooral het klote dorp Poggibonsi (de naam alleen al) was een hel om uit te geraken.
 
D

Deleted member 24009

Bij mij ook 12 GB en ja, die Italiaanse dorpen kunnen een drama zijn :tegek:
 

Rallye

Forumguru
De standaard SD-kaart (immers verplicht bij de Amundsen) is voorlopig groot genoeg.
Er zijn meer Nederlanders die iets hebben met Poggibonsi:

Overigens ook als de eerste niet-verbeterde fout ontdekt: de overbodige r in de straat achter mijn huis (vorig jaar al doorgegeven aan Here) staat ook op de nieuwe versie van de kaart....
 

robvv

Senior Member
Ik heb geen Amundsen noch Columbus, maar Carplay. Goedkoper, en geen gedoe met updates meer.
Enig mogelijk nadeel kan voor sommigen zijn, dat Carplay veel MB gebruikt bij de start van de route (en ook wat MB tijdens de route).
Alleen bij een volledig autonome auto kan een ingebouwde navigatie wellicht weer noodzakelijk zijn.
 

Rallye

Forumguru
Smartlink (Carplay en Android Auto) is ook te activeren op de Bolero. De Bolero is een Amundsen zonder navigatie.

Ik heb al vaker aangegeven dat een Bolero met Smartlink een goede vervanger voor de Amundsen kan zijn. Nadeel is wel dat Flitsmeister niet werkt met Carplay/Android Auto.
 
D

Deleted member 24009

Nou, de kaart update is gelukt, versie 2017/2018 zegt de navi nu.
Gelukkig staat de rotonde bij mij in de buurt, die al ruim een jaar geen rotonde meer is, er nog steeds in :fool:

Edit: helemaal triest: in de HERE Wego app (voor IOS) kunnen ze het wel, rotonde komt daar niet meer voor als ik de kaart van de route bekijk....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rayman

Nieuw lid
Laatst bewerkt:
ter info: Heb de kaart via updateportal.skoda-auto.com en VIN nummer opgehaald ( ECE 2017/2018 (6,00GB) STD1_P67_EU_2017_18.zip ) Is uitgepakt bijna 7,5 GB groot en paste bij mij net niet meer op orginele SD kaartje. Een paar landen verwijderd waar ik toch niet kom en rest erop gezet en lijkt te werken.

Ik liep zojuist tegen dezelfde probleem op.
Ik heb toen de sd kaartje via snelformatteren naar FAT32 met de kleinste clustergrootte gekozen.
Toen past alles erop en hield ik nog zo'n 196MB over.

Ook getest en het werkte gewoon in de auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
ter info: Heb de kaart via updateportal.skoda-auto.com en VIN nummer opgehaald ( ECE 2017/2018 (6,00GB) STD1_P67_EU_2017_18.zip ) Is uitgepakt bijna 7,5 GB groot en paste bij mij net niet meer op orginele SD kaartje. Een paar landen verwijderd waar ik toch niet kom en rest erop gezet en lijkt te werken.

Heb jij een MIB1 of een MIB2-Amundsen? Oftewel is je auto van voor of na week 22/2015?
 

rimese

Nieuw lid
Ook last van te kleine kaart. MIB1 Met verschillende dealers gesproken. Volgens hen zou je gewoon een goede sd kaart class10 32gb moeten kunnen gebruiken. Lege kaart zou volgens Wittebrug 51 euro moeten kosten wat zij zelf al erg duur vonden.

Ik heb nu Griekenland er af gehaald en op het originele kaartje gezet. Alles lijkt te werken.

Zijn er mensen die wel een werkende niet Skoda de kaart hebben.
 
Bovenaan Onderaan