Volkswagen Golf GTI Clubsport

sitechris

Donateur
De Clubsport is het verjaardagskadootje van Volkswagen voor het 40 jarig jubileum van de GTI. Wat zijn de verschillen met de gewone GTI?

- Meer vermogen (265 pk en met overboost 290 pk)
- Meer downforce en dus ook meer grip
- Een wat wilder uiterlijk

En nog wel wat kleine dingetjes die het verschil maken (betere banden bijvoorbeeld). Is het de meerprijs waard met de GTI Performance? Ik vind van niet.

http://driveaholic.nl/rijtest-volkswagen-golf-gti-clubsport-2017/
 

spikehome

Forumguru
nee te duur.
was geïmporteerd.
1jaar oud met 16000km.
wel full option op het leer pakket na.
maar dan nog 45k bijna.

vond de 19" best goed rijden en comfortabeler dan ik dacht.

kijk rustig verder heb geen haast.
 

spikehome

Forumguru
hot hatch was eerst wel de bedoeling, maar gezien ik niet echt een rijder daarvoor ben stap ik daar maar een beetje vanaf.
Dus nu een nieuwe Golf 7 met 1.5 blokkie of een O3 maar daar zou dan ook de nieuwe motor in moeten.
Wat ik al zei heb geen haast auto is privé dus kan tot eind van het jaar makkelijk wachten en dan kan ik misschien wel beter wachten tot de Golf 8 of O4.
 

sitechris

Donateur
1.5 tsi is ook superfijn blokkie. Golf 7.5 erg mooi van binnen. De golf 8 komt pas in 2019 overigens. Duurt nog ff :)
 

Cordoba

Forumguru
Weer een mooi stukje Christian. Ik vraag me wel af wat de velgmaat met het bandengeluid te maken heeft: bij mijn weten beïnvloedt de breedte van de band en merk/type band wel het geluid. Nu zal een grotere velg 19" normaal gesproken een bredere band krijgen dan een 18", maar als beiden dezelfde breedte van banden hebben (en alleen de velgdiameter en hoogte van de band verschillend zijn) zie ik niet waarom er verschil in geluid zou moeten zijn.
 
Bovenaan Onderaan